Kuinka paljon on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua tarvitseva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua tarvitseva"

Vieras
Haluaisin kysyä teidän muiden mielipidettä alkoholin käytöstä? Meillä on lapset 5v ja 2kk vauva. Mies tykkää juoda kaljaa välillä iltaisin, mutta mikä on liikaa. Mies juo yleensä 3 isoa olutta viikonloppuisin, mutta haluaisi juoda enemmänkin. Välillä on juonut viikollakin. Mutta riitoja tulee kun miehen mielestä olen nipo ja hän juo omasta mielestä vain vähän. Mutta meillä on kuitenkin aina lapset kotona kun hän juo.

Kaikilla on omat mielipiteet tälläiseen juomiseen, itse eikä mieheni olla koskaan oikein ymmärretty että miksi.. Ymmärrän kyllä että kalja voi olla hyvää niinkuin limu jollekkin toiselle mutta on siinä niin paljon haittaakin. Ja jotenkin tuntuu että sillä kaljalla tulee helposti korvattua esim. ruoka ja sitä hyvää oloa vois hakea jostain muualtakin kuin pullosta kuten esim. lasten kanssa vietetystä ajasta tai muuten vaan vapaa-ajasta.

Omaan korvaan tuo kuulostaa paljolta mutta tiedä sitten.. Kai se on tärkeintä ettei ihan umpitunneliin itseänsä juo ja ettei nyt ihan joka päivä.

no minä en koe ongelmaa jos mies haluaa rankan työpäivän jälkeen juoda kaljan tai kaksi illalla jos lapset jo nukkuvat.... Miksi kiinnität edes asiaan huomiota?

meillä kyllä pätee se että alkoholia ei juoda lasten edessä. siis tottakai saunakaljat tai lasit viiniä ruoan kanssa, mutta mun mielestä 3 isoa kaljaa on liikaa, ei tulisi mieleenkään.

Kuten edellinen sanoi, kaikilla on omat "mittarinsa". Toisille tuo on pientä, kun taas minulle tuo on helvetisti.

Meillä ei säilytetä alkoholia, sitä ei meillä kukaan saa nauttia, eikä meille saa tulla jos on humalassa. Naapurissa juodaan saunan jälkeen kaksi saunakaljaa, ystäväni vetää kalsari- kännit lauantaisin siiderillä ja yhden tutun luona juodaan joka ilta yksi tai kaksi olutta/ lasia punaviiniä/ siideriä ennen nukkumaan menoa. Oon tietoinen että mun pitäis hiukan höllentää, mutta lasten isä sattuu olemaan juoppo ja heillä on aika pahat traumat siitä niin siksi tiukka linja.

Lauantain sauna-illalle ei 3 olutta ole mielestäni liikaa, ellei se näy miehen käytöksessä.

Arki-illalle taas liikaa. Joskus mun mies ottaa arki-iltana yhden oluen tai molemmat otetaan lasi punkkua. Mä viikonloppuna joskus 2 lasillista, eipä viitti enempää lapsen aikana.
Joskus se nappaa vielä viskipaukun kun minä ja lapsi ollaan menty nukkumaan.

no muutama olut illassa ei ole liikaa, ellei se ole pakollinen rutiini jota ilman ei voi olla.
meillä mies saa juoda kaljan tai kaksi vaikka joka ilta, niin kauna kun mie tiedän että se on asia mitä ilman voi olla, mitä ilman voi nukahtaa jne.

Yhteistyössä