Kuinka paljon ostat itsellesi vaatteita ja kenkiä tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iines"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iines"

Vieras
Minä ostan tosi vähän. Nyt huomasin,että lienee aika ostaa uudet kengät kun jalat tulevat kipeäksi noista entisistä. Käveleminen on oikeasti tuskaa. :/

Paha vaan kun sitä itsellään on sellainen "marttyyri" asenne,että en kai minä nyt itselleni voi ostaa ja en kai minä.... ja sitten en raaski kunnollisia ostaa vaan halvat ja muka hyvät... :(

Kaikkia muita tulee ostettua tarpeen mukaan mutta kenkiä on todella huonosti. Parit matalakorkoiset ja parit korkkarit. Yhdet korolliset nilkkurit. Mutta niitä käytän harvoin, lenkkareita käytän melkein aina ja niitä on vain kolmet huonot. On niin vaikea ostaa sellaisia kenkiä, joita käyttäisi eniten, koska niiden täytyy olla todella hyvät ja sopivat. Minulle on erikokoiset jalat ja varpaat leviävät kävelyn aikana joten melkein kaikki lenkkarit ovat aina jotenkin huonot. Kun löydän hyvät, käytän niitä kunnes hajoavat jalkaan, toisaalta taas kun tarvitsen edes jonkunlaiset, saatan ostaa kuukaudessa muutamankin parin.

Mulla sama vika, en raaski ostaa itelleni mitään mutta lapsilleni ja miehelleni kyllä ostelen, laskin tossa juuri et viimeisen vuoden aikana olen käyttäny omiin tarpeisiini (hiusten värjäys, parturi, meikit ja vaatteet) n. 100 €.... ja sitten aina valitan kun mulla ei ole vaatteita kun en raaski itselleni ostaa, kun toisten tarpeisiin uppoaa niin paljon rahaa.

Kom! Juuri näin se menee itselläkin. Sitten tuntuu,että sitä ei enää raaski itselleen ostaa yhtään mitään. :/

Sitten tosiaan käy näin,että huomaa,että kengät on huonot.. ja tulee melkein paniikki,että millä tarkenee talven,kun ei ole takkiakaan....

siis mulla on parit talvikengät ja useammat kesäkengät... kenkien ikähaarukka 5-1v ja edelleen hyvässä kunnossa.Laatuun kannattaa panostaa.Eli siis n.100e pari Vaelluskengät 200e(ovat ne 5 v vanhat) hinnan kun jakaa käyttövuosilla niin ei kovin kalliit.

Vaattet ostan kirpparilta.Lähes viikoittain teen jonkun löydön itselleni.Viimeksi laadukas villainen housupuku 6e,Farkut 4e.Täysin uutta vastaavassa kunnossa.

En juuri ollenkaan.. Viimeks oon tainnu ostaa mekon tytön ristiäisiin, jotka oli kesällä. Ja enne sitä ostin yhdet housut johon mahduin vauvamahan kans. Muuten ei tuu paljon osteltua itelle vaatteita.

Tosi vähän. Nyt huusin huutonetistä pari paitaa itselle ja netistä tilasin takin, kun sain sen puoleen hintaan ja hinnaksi jäi joku 40e. Johan mä sitä talvitakkia oonkin vuoden metästänyt.. Kengät ku sais aikaseks ostaa, ni sit en välttis tarvis mitään.

Mulla on onneksi sen verran paljon vaatteita, että juuri koskaan ei ole pakko ostaa mitään. Kiertelen paljon kirppareilla ja hyvän halvan mieleisen kohdalle osuessa ostan. Kenkiäkin olen kirppareilta ostanut, mutta osan myös alekoreista. Ja kun ostan laadukkaat kengät käytän niitä vähintään 10 vuotta. Mielestäni tulee halvemmaksi ostaa eri käyttöön sopivat laadukkaat kengät, kuin että ostaa yhdet halvat kengät, joita käyttää säässä kuin säässä.

Eli ostan joitain paitoja ja housuja vuodessa. Kenkiä ja takkeja yms. en osta vuosittain.

Yhteistyössä