Kuinka paljon teidän 8kk ikäiset nukkuu?

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
Mietin vaan kun kaksi isompaa lastani ovat olleet hyvin vähäunisia verrattuna tähän meidän vauvaan.

Heräsi 8.30 ja nyt nukkuu jo aamupäikkäreitä. Herää varmaan n. 1h kuluttua syö ja kun lähdetään hakemaan isoveljeä eskarista klo. 12 niin automatkalla nukahtaa taas. Sitten nukkuu 1-2h

Päivällisaikaan iltapäivästä nukkuu taas 1-2h

ja illalla menee nukkumaan 21-22 välillä riippuen noita iltapäikkäreistä, koska joskus herää niiltä vasta 19 aikoihin.

Yön nukkuu hyvin, pari kertaa heräilee.

Yöunet taisivat olla n. 11h viime yönä, pari imetyskertaa välissä. Joskus 12 tuntiakin nukutaan yöllä.

Rytmi on jotakin tuon suuntaista:

21.30-8.30 yöunet
12.30-13.30 tai ekat päikkärit
17-18 toiset päikkärit

Jos ajetaan autolla jonnekin tai vaunutellaan, lapsi nukahtaa joka kerran, eikä se silti ole pois päiväunista. Ne vain lisätään päivän unisaldoon, tosin seuraavana aamuna sitten herätään vähän varhemmin.

[QUOTE="essi";25422214]Hei, olitko sinä se, joka huolestui vauvan koosta, kun olivat neuvolassa jotain nirputtaneet?[/QUOTE]

jeps! Eilen oltiin verikokeissa sairaalassa. Vauvan siis 66cm ja 7440g ja nyt siis tarkassa seurannassa.

ja siis tuohon uniasiaan, hyvin väyttää unet maittavan :)
Meidän pikkunen oli niin vähäuninen, että hirvittää.
Oisko ollit niin, että tuossa vaiheessa nukkui enää yhdet 45 min päikkärit?
Maksimissaan kuitenkin sen 2 x 30min.

[QUOTE="essi";25422236]ja siis tuohon uniasiaan, hyvin väyttää unet maittavan :)
Meidän pikkunen oli niin vähäuninen, että hirvittää.
Oisko ollit niin, että tuossa vaiheessa nukkui enää yhdet 45 min päikkärit?
Maksimissaan kuitenkin sen 2 x 30min.[/QUOTE]

no niin maittaa. Tosin oli esikoinenkin sellainen, että nukahti aina vaunuihin ja autoon. Esikoinen oli kuitenkin sellainen, että nukkui yöt huonosti. En tiedä. Nukkuessaanhan vauvat kasvaa, mutta tämän meidän vauvan pitäisi sitten olla tosi pitkä...tai sitten vaan ottaa jonkun spurtin joskus. En tiedä. Voiko nukkuminenkin olla oire jostakin vakavasta ( tai tietysti voi ) mutta hereillä ollessaan on kyllä virkeä, leikkii, syö hyvin, naureskelee ja on kehittynyt ihan niin kuin ikäisensä. Ainoastaan on pieni. Oli kyllä syntyessään ( täysiaikainen ) 2680g ja 48cm

nyt sitten panikoin ihan kaikesta :(

Voi pikkunen, en mie sitä tarkoittanut :)
Ajattelin vaan "lohduttaa", että mun mielestä vauvasi koko kuulostaa ihan normaalilta.
Ootko itse käynyt esim sairaslapsi-sivustolla tutkimassa sitä kasvuosiota? Sielläkin mahtuu ihan "raameihin".
Toki on hyvä, että tutkivat, mutta toisaalta ärsyttää, että mahdollisesti saadaan ihan turhaa paniikkia äidille.
Meidän poika on aina mennyt -käyrillä pituudessä. En nyt muista minkä kokoinen 8kk vanhana (piti silloin tarkistaa, kun ko ketjusi näin, mutten sitten kerennytkään) oli, mutta yksi vuotiaana oli 74cm. Mekin sitten jouduttiin tarkkailuun (useampi mittaus) kun hän oli parivuotias.
Hokivat vaan neuvolassa koko ajan, että kun me vanhemmat ollaan niin pitkiä.
Minä taas hoin, että pojat kasvaa vielä armeijassakin.
Joten koita rauhoittaa mieltäsi, oletettavasti kaikki on ihan hyvin, koska ei vauveli mitenkään superpieneltä kuulosta.
Kirjoittelen puhelimella, joten lataaminen ja kirjoittelu vie aina aikansa :)

[QUOTE="essi";25422301]Voi pikkunen, en mie sitä tarkoittanut :)
Ajattelin vaan "lohduttaa", että mun mielestä vauvasi koko kuulostaa ihan normaalilta.
Ootko itse käynyt esim sairaslapsi-sivustolla tutkimassa sitä kasvuosiota? Sielläkin mahtuu ihan "raameihin".
Toki on hyvä, että tutkivat, mutta toisaalta ärsyttää, että mahdollisesti saadaan ihan turhaa paniikkia äidille.
Meidän poika on aina mennyt -käyrillä pituudessä. En nyt muista minkä kokoinen 8kk vanhana (piti silloin tarkistaa, kun ko ketjusi näin, mutten sitten kerennytkään) oli, mutta yksi vuotiaana oli 74cm. Mekin sitten jouduttiin tarkkailuun (useampi mittaus) kun hän oli parivuotias.
Hokivat vaan neuvolassa koko ajan, että kun me vanhemmat ollaan niin pitkiä.
Minä taas hoin, että pojat kasvaa vielä armeijassakin.
Joten koita rauhoittaa mieltäsi, oletettavasti kaikki on ihan hyvin, koska ei vauveli mitenkään superpieneltä kuulosta.
Kirjoittelen puhelimella, joten lataaminen ja kirjoittelu vie aina aikansa :)[/QUOTE]

kiitos! kyllä tämä tästä ja mies ei ole yhtään huolestunut, joten kai minunkin pitää rauhoittua!

Yhteistyössä