Kuinka paljon teidän kotiäitien miehet tienaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miehen palkka nettona eli mitä käteen jää 1600-2200, enimmäkseen 1800

asumiskustannukset 910 euroa

isovanhemmat ei auta, säästetään sen minkä pystytään mutta kun on isompia laskuja (auton vero+dieselvero, auton vakuutus) niin säästöön ei jää mitään.

2+2 meitä ja kotona oon ollu yli 4 vuotta ja aina saanu alle 400 euroa käteen

Kun olin kotihoidon tuella:

- mies tienasi 1300-1500? NETTO (netto ratkaisee aika paljon kth-aikana!)
-isovanhemmat auttoivat 150-300?/kk
-tein tuntitöitä 100-500?/kk

asumismenot 600?/kk + autolaina

Miehellä käteen noin 4000? ja minulla noin 2000? kun laskee lapsilistä ja kh-tuen. Olen siis täysipäiväinen kotiäiti. Asuntolainaa on, säästöjä jonkin verran, autolainaakin on. 4 alle 5v. lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehellä käteen noin 4000? ja minulla noin 2000? kun laskee lapsilistä ja kh-tuen. Olen siis täysipäiväinen kotiäiti. Asuntolainaa on, säästöjä jonkin verran, autolainaakin on. 4 alle 5v. lasta.

Ja lisään että ei tule avustuksia isovanhemmilta tai muiltakaan. Miehellä matkapäiviä melkoinen määrä vuodessa eli tuohon käteen jäävään osuuteen on laskettu myös ulkomaan päivärahat joita jossain kuussa voi olla yli 1000? ja toisinaan taas hieman vähemmän. Keskimäärin käteen jää tuo 4000?.

Miehen palkkabrutto kht:n aikana oli n. 1600 ? (käteen n. 1300 ?), itse sain kht:n +kuntalisän ja tein iltatuntitöitä joista sain yhteensä n. 1000 ? käteen. Asumiskulumme n. 1000 ?/kk. Yksi lapsi.

Mies saa nettona n. 2200. Asumiseen menee tosta reilusti yli puolet. Lisäksi miehellä on elatusmaksut kahdesta lapsesta. Yhteisiä lapsia meillä 2. Mutta tullaan aika vähällä toimeen.

Mies tienaa vuodessa tuommoset 44 000e nettona. Hyvin pärjätään, itse en saa tällä hetkellä mitään mutta töihin ei kannata mennä taloudelliseti ku minun tienat ei lisäis hyvinvointia meidän perheessä lainkaan.

Mies saa nettona n. 2200e, vaihtelee kyllä aika paljon kun tekee välillä ulkomailla keikkaa.
Asunnosta velkaa, autosta ei.
Yksi lapsi ja olen kotona.
Ihan tavallista elämää vietellään, ei tarvi kärvistellä rahahuolien kanssa kuitenkaan.

nettona saa jonku 1600e, en tällä hetkellä tiiä paljo saan kotihoidontukea (bruttona vajaa 500) kun en saa kesäajalta opintotukee niin sekin sit muuttuu..
ihan ok tullaan toimeen,asumiseen menee n.550e ja lainoihin parisataa,vakuutuksiin melko paljon mut konkurssiin ei oo vielä menty..

"Ja paljonko menee asumiskustannuksiin rahaa? Montako lasta? Auttaako isovanhemmat / onko säästöjä joista ottaa? "

asumiskustannuksiin menee noin 1700? kuussa, lapsia 6. Ei isovanhemmat rahallisesti avusta, miksi avustaisi?? Ei ole säästöjä, kaikki menee mitä tulee.
mies hankkii n.1900? kuussa. minä reilun tonnin. sitten lapsilisät, kuntalisä, kodinhoidontuki.

Mä olen töissä koska mies on työtön (kotona hoitamassa alle vuoden vanhaa), ja mulle jää kuussa rahaa 1000 euroa palkasta. Mies ei ole kotihoidontukea hakenut kun saa työttömyyspäivärahaa enemmän (n. 500e/kk) kuin kht:a. Etsii siis töitä itselleen alkavaksi elokuuksi jolloin tyttö lähtee päivähoitoon. Meillä on vuokra päälle kuusisataa euroa, laskut yht. noin 100 euroa kuukaudessa, joskus kaksikin sataa. Ei siitä paljoa jää. Mulla maksaa bussilippu päälle neljäkymppiä kuussa.

Jos tulee todella, todella tiukkaa, niin kyllä miehen äiti auttaa, kunhan vaan annetaan ymmärtää että olisi tarve. Mun vanhemmat ei auta. Tässä kuussa esim. on ollut pakko vinkata, kun piti maksaa kaksisataa ekstravuokraa ja laskuja neljänsadan edestä noiden muiden menojen lisäksi ja mä saan ekan palkkani vasta kuun lopussa ja sekin on viikon ajalta kun palasin vanhempainrahakaudelta töihin.

Kitutteluahan tää on, ainakin tällä hetkellä. Toivottavasti ei kauaa.

Yhteistyössä