Kuinka paljon teillä on kesävaatetta pienille lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinttu

Vieras
Meillä on lapset 1 v ja 2 v ja jotenkin näin on vaatetta:
-T-paidat ja lyhythihaiset bodyt 10 kpl
- hameet tai shortsit 6 kpl
-kokomekkoja tytöllä 3 kpl
-kesäyöpukuja 5 kpl (helteellä nukkuvat vaippasiltaan)

ja musta tuntuu, että vaatteita on TODELLA VÄHÄN kun saa päivälläkin usein ruoan tai jonkun pissavahingon jälkeen vaihtaa 1-2 kertaa vaatteet... joka päivä pestävä pyykkiä että on varmasti puhdasta seuraavaksi päiväksi. Ollaan lähdössä reissuun ja vähän jo mietin, että täytyy varmaan ottaa melkein kaikki vaatteet sinne mukaan kun ollaan yli vko poissa...

No meillä taitaa olla kummalakin pojalla kolmet shortsit ja läjä t-paitoja. kuopuksella sitten lisänä lyhythihasia bodyja.
Saahan noita olla pesemässä kokoajan kun ei niitä voi pitää kun päivän päällä kun hiekkiksellä rymyävät, mutta ollaan pärjätty noilla vehkeillä.

Reissussa missä ei oo pyykinpesu mahdollisuutta oltaisi kyllä pulassa.

Meillä on varmaan neljä kertaa enemmän vaatteita ja lapset on 3 kk, 2,5 v ja 5 v. Olen aivan vaatehullu ja shoppailen netistä vaatteita, HM ja LIndex pääasiassa. Sitten kun käyn kaupungissa niin tulen isojen kassien kanssa kotiin, koska rakastan pukea lapset nätisti ja minua hirvittää ajatuskin, että pitäisi stressata siitä onko puhtaita vaatteita. Joskus en jaksa pyykätä viikkoon ja tämän takia meillä on PALJON vaatetta. Tuo on toki ihan järkevää, että on vaan tarpeellinen määrä, koska nopeasti ne kasvavat, mutta kyllä itse tykkään vaihdella lasten vaatetusta eli en halua pitää samaa vaatetta jatkuvasti lapsen päällä, koska en itsekään pukeudu usein samoihin vaatteisiin.

Meillä on molemmilla lapsilla ihan liikaa vaatteita joka vuodenaikana :ashamed: Mulla on pakkomielle ostaa jokainen ihana vaate, joka näyttäisi mun mielestä hyvältä mun lasten päällä :ashamed: Niitä sattuneesta syystä kertyy ja kertyy ja kertyy...Nyt se ei sinällään enää haittaa, koska lapsethan ei tässä iässä enää kasva ihan niin vauhdilla kun vauvana. Mut niitä vauvanvaatteita (bodyt, potkarit ym) vasta paljon olikin :whistle: Varmaan puolet jäi pitämättä :ashamed:

Nyt mä voin huokaista helpotuksesta ja kertoa miehellekin, että meidän lapsilla ei ole mitenkään uskomattoman paljon vaatetta, vaikka hänen mielestään on. Olen ostanut yhteensopivat setit (eli t-paita+shortsit/hame, body+mekko tms) näitä yhdistelmiä on yhteensä 30 kpl 1,5-vuotiaalla tytöllä. Yöasuina käytetään vähän "huonokuntoisempia" ja mukavan lösähtäneitä settejä sekä bodeja joille ei ole kivaa yhteensopivaa alaosaa. Näitä yhteensä 13 kpl....
Jos tämä on jonkun mielestä oikein paljon, niin voin kertoa, että olen ostanut suuren osan kirppareilta ja alesta ja sitten olemme saaneetkin osan (ne ovat noita yöpukuja) ja montaa mekkoa ja t-paitaa voi käyttää sitten syksymmälläkin pitkähihaisen bodyn ja sukkahousujen (ja hameen) kanssa eli kyseessä ei ole pelkästään kesäajan vaatteet. Mutta meillä ei ole siitä stressiä, että ei olisi vaatetta vaikka pesenkin joka päivä pyykkiä ettei ruokatahrat tartu kiinni...

No meillä ei laiteta paljoa rahaa lastenvaatteisiin, koska lapset kasvavat niin nopeasti. Lapset ovat 2 ja 4. 4-vuotiaalla tytöllä on varmaan suurinpiirtein:
- 5 mekkoa
- 5 t-paitaa ja 2 tunikaa
- 3 legginsit ja 3 puolihametta
- 5 yöasua (nukkuu kyllä helteellä pikkareissa)

Melkein kaikki olen ostanut kirpputorilta tai alennusmyynnistä. Muutama vaate on saatu käytettynä tai uutena. Meillä pärjätään mainiosti. Pojalla on hieman enemmän vaatekertoja, koska suttaa enemmän ja vaatteet pitää usein vaihtaa keskellä päivää kun lähdetään jonnekin ihmisten näkösälle :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
No meillä ei laiteta paljoa rahaa lastenvaatteisiin, koska lapset kasvavat niin nopeasti. Lapset ovat 2 ja 4. 4-vuotiaalla tytöllä on varmaan suurinpiirtein:
- 5 mekkoa

Melkein kaikki olen ostanut kirpputorilta tai alennusmyynnistä. Muutama vaate on saatu käytettynä tai uutena. Meillä pärjätään mainiosti. Pojalla on hieman enemmän vaatekertoja, koska suttaa enemmän ja vaatteet pitää usein vaihtaa keskellä päivää kun lähdetään jonnekin ihmisten näkösälle :-)

Eikö se ole TYLSÄÄ kierrättää vaatteita jatkuvasti suoraan kuivurista päälle? Eikö 4-vuotias haluaisi jo hieman hienostella? Ymmärrän toki jos ei ole paljoa rahaa pistää vaatteisiin. Minua rupeaa aina nopeasti tympimään lastenvaatteet ja siksi meillä on paljon erilaisia vaatteita (päivän fiiliksen mukaan) ja kieltämättä olen laittanut aika paljon rahaa lastenvaatteisiin. Monet vaatteet menevät muutaman pesun jälkeen ihan kamaliksi, meillä ne lentää kierrätyslaatikkoon sen jälkeen. Rupeaako teillä olemaan kesän lopulla aika huonokuntoisia vaatteita ja moniin jää tahroja, menevät rikki yms? Ostatko siinä tapauksessa niitä lisää vai sinnittelettekö sitten lopuilla?

15-20 shortsit ja vajaa 30 t-paitaa. Kolmet uikkarit.

Aikalailla on sopivasti vaatetta, ehkä pari t-paitaa jää vähemmälle käytölle. Osa vaatteista on sellaisia jotka ovat olleet käytössä viime kesänä jo ja osa mahtuu hyvin vielä ensikesänä.

Yleensä menee kaksi vaatekertaa päivässä, kun en viitsi pistää likastuneita enää iltapäiväuinnin ja suihkun jälkeen. Enkä todellakaan pese pyykkiä ihan joka päivä.

meiän 6 ja 7 veellä molemmilla on n.30 t-paitaa per nenä,shortseja reipas 20 yhteensä,hihattomia vissii 12

tytöllä 3 vee on hihattomia mekkoja 10,t-paitoja reilu 20,shortseja/capreja 15-20 että vaatetta löytyy,

Alkuperäinen kirjoittaja Rubin:
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
- 5 mekkoa

Eikö se ole TYLSÄÄ kierrättää vaatteita jatkuvasti suoraan kuivurista päälle? Eikö 4-vuotias haluaisi jo hieman hienostella? Ymmärrän toki jos ei ole paljoa rahaa pistää vaatteisiin. Minua rupeaa aina nopeasti tympimään lastenvaatteet ja siksi meillä on paljon erilaisia vaatteita (päivän fiiliksen mukaan) ja kieltämättä olen laittanut aika paljon rahaa lastenvaatteisiin. Monet vaatteet menevät muutaman pesun jälkeen ihan kamaliksi, meillä ne lentää kierrätyslaatikkoon sen jälkeen. Rupeaako teillä olemaan kesän lopulla aika huonokuntoisia vaatteita ja moniin jää tahroja, menevät rikki yms? Ostatko siinä tapauksessa niitä lisää vai sinnittelettekö sitten lopuilla?

Meillä ei ole kuivuria, ihan narulla kuivataan ja nyt kuumalla ovat nopeasti kuivuneet tulla pihalla. Pyrin pesemään tahraiset vaatteet nopeasti sappisaippulla ja pojalla nyt on jäänyt jotain tahraa jonnekin paitaan. Niistä tulee sitten yö- tai kotiasuja. Jos vaate menee rikki niin pyrin paikkaamaan sen ja jos siitä ei tule kelvollista niin haen kirpputorilta uuden. Ostan joitakin ensi vuoden kesävaatteita loppukesän aleista ja kirpputoreiltakin voin ostaa eli kyllä meillä lapsilla vaatteita aina on vaikka niitä ei olekaan niin paljon kuin teillä!

1980-luvulla kun minun lapset olivat pieniä niin meillä ei ollut kuin ehkä 5-7 vaatekertaa leikki-ikäisille ja tosiaan narulta päälle kierrätettiin ja joskus kulkivat muutaman päivän samoissa vaatteissa jos ei tullut likatahroja. Kyllä nykyään on aikamoista (ja helpompaa) kun vanhemmilla on rahaa ostaa mielin määrin huvituksekseen vaatteita lapsille eikä tarpeeseen niinkuin silloin. Itse tein suurimman osan vaatteista mm. tyttöjen hameet ja mekot. Ja sukulaisten kesken kierrätimme vaatteet jos olivat vielä hyväkuntoisia. Ja silloin ne kyllä kestivät monta käyttäjää!

1v. omistaa kaikista pienimmän kesävaatevalikoiman. Pari hametta, polvipituiset legginsit ja parit shortsit. Lyhythihaisia bodyja/paitoja on yhteensä varmasti alle kymmenen.

5v:llä on ihan liikaa kaikkia vaatteita. Hameita ja mekkoja kymmenittäin kuten t-paitojakin.

8v:llä on ehkä kymmenisen toppia/t-paitaa ja neljät shortsit.

Joka päivä pestään pyykkiä, eikä kyllä kenelläkään ole liian vähän vaatetta. Tuo keskimmäisen vaatepaljous jopa harmittaa aika ajoin, kun ei ehditä tarpeeksi paljon pitää kaikkia ihania vaatteita. =)

1v4kk kesävaatteet:

5 mekkoa
2 t-paitaa
5 lyhythihaistabodya
2 shortsit
3 vajaamittaiset leggingsit

Hienosti ovat riittäneet. Eikä haittaa tippaakaan, vaikka sama vaatekerta olisikin saman viikon aikana kahdesti tai jopa kolmesti. Vaatteet ovat siistejä ja muodikkaita, vaikka suurimmaksi osaksi second handia ovatkin.

Te, jotka ''kyllästyvät vaatteisiin'' ja ''rakastatte shopata lastenvaatteita'': teillä ei taida olla mitenkään kauhesti tärkeää sisältöä elämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te, jotka ''kyllästyvät vaatteisiin'' ja ''rakastatte shopata lastenvaatteita'': teillä ei taida olla mitenkään kauhesti tärkeää sisältöä elämässä?

:laugh: Sulla taitaa olla kovin vähän iloja elämässäsi, kun kuvittelet että yhdellä asialla voi täyttää sen?

Yhteistyössä