Kuinka paljon teillä on vaatteita lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyttö 4kk ja kaapissa on suunnilleen..
- 25 pitkähih. bodya
- 5 lyhythih bodya
- 5 sukkahousut
- 15 housut
- 10 mekkoa
- 5 yöpukua
- 3 potkuhousut
- 10 paitaa
- 2 haalaria + 1 takki ja housut

..ja osaa vielä pyykkikopassa ja pyykkinarulla..

Nämä vaatteet siis sen kokosia jotka on nyt käytössä, vielä enemmän on isoja vaatteita vielä odottamassa ihan kokoon 104 asti :) Juu vaatefriikki olen ja tiedän että niitä on aivan liikaa, jotain ei ehdi käyttämään kuin kerran.

En tosiaankaan ruvennut laskemaan vaatteita, mutta on niitä tosi paljon enemmän kuin ap:llä. Esikoisella on vaatehuoneessa kaksi hyllyllistä trikoopaitoja, eikä ne kasatolekovin matalia. Antanee osviittaa määrästä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Millaiset säilytytilat teillä on vaatteille? Monesti its eolen manannut kun vaatteet eivät mahdu kaappeihin! Miksi asuntoihin suunnitellaan näin surkeita säilytystiloja ja missä ovat vaatehuoneet!?

Meillä on vaatehuoneet tytöillä. Pojalla pari vaatekaappia.

Meillä esim. 1veellä on 74-80cm bodeja viitisenkymmentä ainakin, housuja samanverran.. 3veellä pitkähihasia varmaan 100. Esikoisella kaikkein vähiten ja sillä suurinpiirtein normimäärissä vaatteet (= mahtuu pienempään vaatekaappiin ku muiden). Itse en juuri nykyään ostele vaatteita, lahjaksi saadaan, sukulaisilta ja tuttavilta lasten pieniä säkkikaupalla. Nyt oon antanut suurimman osan lahjoitusvaatteista eteenpäin (oon vaan valkannut parhaimmat).
Mutta siis liikaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Järkytys mikä määrä vaatetta!!! Ton mukaan meidän lapsilla ei raukoilla ole mitään päällepantavaa. Eli meillä on kaikkea tota suurinpiirtein kolmasosa jokaista!

Meilläkin about kolmasosa tuosta. Itse en ymmärrä miten te ehditte ostaa noita. Mut okei, en tykkääkään shoppaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Järkytys mikä määrä vaatetta!!! Ton mukaan meidän lapsilla ei raukoilla ole mitään päällepantavaa. Eli meillä on kaikkea tota suurinpiirtein kolmasosa jokaista!

Meilläkin about kolmasosa tuosta. Itse en ymmärrä miten te ehditte ostaa noita. Mut okei, en tykkääkään shoppaamisesta.

Mäkään en pidä shoppailemisesta... Ostan yleensä kerralla paljon ja samasta kaupastakin vielä. Joskus tilasin netistä kerralla monta pakettia... Ja ulkomailta tulee aina raahattua kaikenmaailman ihanuuksia.... Ja usein käy niin että vaatteet vähän kuin vahingossa tarttuvat mukaan esim samalla kun käyn aapteekissa.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä esim. 1veellä on 74-80cm bodeja viitisenkymmentä ainakin, housuja samanverran.. 3veellä pitkähihasia varmaan 100. Esikoisella kaikkein vähiten ja sillä suurinpiirtein normimäärissä vaatteet (= mahtuu pienempään vaatekaappiin ku muiden). Itse en juuri nykyään ostele vaatteita, lahjaksi saadaan, sukulaisilta ja tuttavilta lasten pieniä säkkikaupalla. Nyt oon antanut suurimman osan lahjoitusvaatteista eteenpäin (oon vaan valkannut parhaimmat).
Mutta siis liikaa on.

Huh! Mä saisin hermoromahduksen tuollaisen vaatemäärän kanssa, tarkoitan siis niitä viikkailla vaatehuoneeseen, nimikoinnit yms. Olen viimeaikoina yrittänyt kauniisti kieltäytyä kun joku on lähestynyt vaatesäkin kera.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Millaiset säilytytilat teillä on vaatteille? Monesti its eolen manannut kun vaatteet eivät mahdu kaappeihin! Miksi asuntoihin suunnitellaan näin surkeita säilytystiloja ja missä ovat vaatehuoneet!?

Säilytystila on todellakin ongelma. Meillä molemmilla tytöillä on 50 senttiä leveät vaatekaapit, joissa sitten näiden sisä käyttövaatteiden lisäksi säilytetään toisen kauden ulkoiluvaatteet ja isommat vaatteet ylemmillä hyllyillä. Nämä käytössä olevat vaatteet on sullottuna neljän korin elfa systeemiin, sijoitettuna kaapin alatasoon.

mä olen myös lastenvaatefriikki, mutta korvaan kyllä määrän laadulla.. hankin helmiä, joihin todella ihastun ja siis onhan sitä vaatetta määrällisestikin varmaan keskivertoa enemmän, mutta jokainen on rakkaudella valittu ja sen mätsääminen muuhen garderobiin tarkoin harkittu =) ostan vain laatua, ketjumyymälöitä en halua tukea!

...mä olen ihan mykistynyt.

mulla on puoltoistavuotias poika ja nyt käytössä arviolta...

6 bodyä
3 pitkähihaista paitaa tai poolopaitaa
2 neulepaitaa
6 sukkikset/kalsarit
2 farkut
4 collegehousut + 2 hupparia
1 samettihousut
ulkovaatteet ja kenkiä joka säälle
sisätossut

meillä on näköjään tosi vähän vaatteita =(

pojalla vaatteita ilmeisesti ihan liikaa ja en todella käy niitä laskemaan, mutta niin kauan kun itse nuori herra tykkää kaiken maailman vaatteista ja suostuu niitä päälleen laittamaan ( ennen kuin varhais-teini-angsti iskee ) niin kauan niitä sille ostelen.
Säilytyksestä, niin meillä jokaisella on oma vaatehuone ( 3 hlö ).

Alkuperäinen kirjoittaja voi apua:
...mä olen ihan mykistynyt.

mulla on puoltoistavuotias poika ja nyt käytössä arviolta...

6 bodyä
3 pitkähihaista paitaa tai poolopaitaa
2 neulepaitaa
6 sukkikset/kalsarit
2 farkut
4 collegehousut + 2 hupparia
1 samettihousut
ulkovaatteet ja kenkiä joka säälle
sisätossut

meillä on näköjään tosi vähän vaatteita =(

Miksi =( ? Ihan järkeväähän se on hankkia vain tarpeellinen määrä vaatetta ;)

Meillä on ollut lapsilla aivan liikaa vaatteita. Nyt olen saanut jo vähän järkevämmäksi tuota vaatteiden määrää.

Esikoisella 2v5kk on noin:
-15 trikoopaitaa
- 3 hupparia
- 2 neuletta
-10 velourhousut
- 2 verkkarit
- 8 farkut
- 7 yöasut
-10 kalsarit
- 10 pitkähihaista bodya (näitä ei kylläkään enää käytetä)
- 10 lyhythihaista bodya

3 toppahaalaria + takki ja toppahousut

Kuopuksella 9kk:
- 20 pitkähihaista bodya (koot 74-80cm)
- 10 lyhythihaista bodya
-10 velourhousut
- 3 trikoot
-10 sukkikset
-10 paidat ja tunikat
-5 mekot
-5 farkut tms.housut

3 haalaria (1 tytölle ostettu, 1 esikoisen vanha, 1 äp haalari)

Aluksi ostelin vauvalle aivan liikaa vaatteita, nyt on jo jäänyt pieneksi kaksi äitiyspakkauslaatikollista (koot 50-68cm). Nytkin on jotain vaatteita liikaa.

Lasten vaatekaapissa on kaksi vaatetankoa allekkain, joten kaikki paidat, tunikat, mekot yms. on siellä. Tilaa ja aikaa säästävä ratkaisu näin pienillä ainakin. Laitan ne jo suoraan kuivumaan hengareihin, on sitten kätevä nostaa kuivumasta suoraan kaappiin.

Siis järkyttävä ku teillä suurimmalla osalla tuntuu olevan kauheat määrät vaatetta lapsille!! :O Pakko kysyä että MILLÄ RAHALLA TE NE VAATTEET OSTATTE? KÄYTÄTTE KOKO TILIN AINA LASTEN VAATTEISIIN VAI? Nykyään ku neki maksaa...
Ja sit toinen kysymys: MITEN EHDITTE EDES KÄYTTÄÄ KAIKKI ESIM. 50 PAITAA JA HOUSUA KU ITESTÄ AINAKI TUNTUU ET KOKO AJAN SAA OLLA OSTAMASSA UUTTA KOKOA!?

Niin ja vastaus: Meillä 3 lasta ja kaikilla "normi" määrä vaatetta.. eli ehkä 5-8 pitkähiaista per lapsi, saman verran housuja ja alupaitoja. Pienimillä ehkä 5 bodya..
ja hyvin riittää :) Toki olis kiva ostaa muutama vaate lisää jos varaa olisi...

Meillä on kaikilla 15-20 kpl pitkähihaisia paitoja, t-paitoja, trikoohousuja. Muutamat sammarit tai farkut. Se on ihan sopiva määrä, kun vaatteet vaihdetaan päivittäin puhtaisiin. Ja pesen pyykkiä isoja koneellisia ja lajiteltuna väreihin, jolloin saattaa kestää viikonkin ennen kuin vaate palaa pyykistä takaisin kaappiin. Ja varavaatetta pitää olla aina esim. päiväkotirepussa.

Säilytys on aina vähän ongelma, koska meillä on niin vähän komerotilaa. Mutta nyt sain uuden vaatekaapin ja sinne vetokoreja, isommilla on molemmilla 8 koria kummallakin, jonne mahtuu vaatteet.

Pojilla ehkä 15 puseroa, 10 housut, sukkia ja pikkareita. Parit, kolmet pihavaatteet. Ehkä 4 yöasua molemmilla....

Mutta tyttö perii ystäväni lapsilta runsaasti vaatteita. Mutta se on oikein hyvä juttu =)

Onhan noita kertynyt ihan liikaakin. En jaksa edes laskea. Kerran laskin että mekkoja ja hameita meidän 5-v. on molempia n. 50kpl. Pojalle kertyy vähemmän kun ei löydy niin paljon kivoja vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis järkyttävä ku teillä suurimmalla osalla tuntuu olevan kauheat määrät vaatetta lapsille!! :O Pakko kysyä että MILLÄ RAHALLA TE NE VAATTEET OSTATTE? KÄYTÄTTE KOKO TILIN AINA LASTEN VAATTEISIIN VAI? Nykyään ku neki maksaa...
Ja sit toinen kysymys: MITEN EHDITTE EDES KÄYTTÄÄ KAIKKI ESIM. 50 PAITAA JA HOUSUA KU ITESTÄ AINAKI TUNTUU ET KOKO AJAN SAA OLLA OSTAMASSA UUTTA KOKOA!?

Niin ja vastaus: Meillä 3 lasta ja kaikilla "normi" määrä vaatetta.. eli ehkä 5-8 pitkähiaista per lapsi, saman verran housuja ja alupaitoja. Pienimillä ehkä 5 bodya..
ja hyvin riittää :) Toki olis kiva ostaa muutama vaate lisää jos varaa olisi...

Kaikki lastenvaatteet ostan kyllä alesta eikä tosiaankaan mene koko tiliä lastenvaatteisiin, ei ne nyt niin paljon maksa :) Tokihan joskus on käynyt niin, että kaikkia vaatteita ei ole tullut käytettyä, mutta eiköhän se ole ihan normaalia. Varsinkin tyttöjen juhlamekkoja ei usein tule käytettyä, mutta kivoja ne on silti ja tykkään niitä ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta siis liikaa on.

Huh! Mä saisin hermoromahduksen tuollaisen vaatemäärän kanssa, tarkoitan siis niitä viikkailla vaatehuoneeseen, nimikoinnit yms. Olen viimeaikoina yrittänyt kauniisti kieltäytyä kun joku on lähestynyt vaatesäkin kera.

No ehkä oon tottunut tuohon pyykin määrään, et ei ole kummemmin vaivaa. Nimikoidakaan ei juuri nyt tarvitse, kun lapset ei ole missään hoidossa =)
Nyt kun ollaan muuttamassa niin oon tosissaan karsinut vaatteita pois. Kaikki vaatteet, jotka ei miellytä silmää niin lähtee kiertoon tutuille, osa keräyspaikkoihin.

Meillä 2-vuotiaalla

Pitkähihaisia trikoopaitoja/pooloja noin 40-50
Bodeja n.30
t-paitoja n-20
Neuletakkeja, boleroita n.25
fleecet, colleget n. 5
Tunikoita lyhythihaisia n.40
tunikoita pitkähihaisia n.40
Mekkoja n.60 (Arkisempia ehkä 40kpl ja juhlavampia 20)
Hameet n.15kpl
Farkut/puuvillahousut n.25kpl
Collegehousut 11kpl
Trikoohousut n.20kpl
Yöasut n.10
Leggareita n.40-50
Sukkahousuja n.40
Nahkaisia tossuja 6 paria

Kesävaatteet on sitten vielä erikseen, tosin osaa tunikoista ja t-paidoista sekä hameista ja mekoista tulee pidettyä myös kesällä, jos mahtuu.

Yhteistyössä