Kuinka paljon teillä on vaatteita lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis järkyttävä ku teillä suurimmalla osalla tuntuu olevan kauheat määrät vaatetta lapsille!! :O Pakko kysyä että MILLÄ RAHALLA TE NE VAATTEET OSTATTE? KÄYTÄTTE KOKO TILIN AINA LASTEN VAATTEISIIN VAI? Nykyään ku neki maksaa...
Ja sit toinen kysymys: MITEN EHDITTE EDES KÄYTTÄÄ KAIKKI ESIM. 50 PAITAA JA HOUSUA KU ITESTÄ AINAKI TUNTUU ET KOKO AJAN SAA OLLA OSTAMASSA UUTTA KOKOA!?

Niin ja vastaus: Meillä 3 lasta ja kaikilla "normi" määrä vaatetta.. eli ehkä 5-8 pitkähiaista per lapsi, saman verran housuja ja alupaitoja. Pienimillä ehkä 5 bodya..
ja hyvin riittää :) Toki olis kiva ostaa muutama vaate lisää jos varaa olisi...

Kaikki lastenvaatteet ostan kyllä alesta eikä tosiaankaan mene koko tiliä lastenvaatteisiin, ei ne nyt niin paljon maksa :) Tokihan joskus on käynyt niin, että kaikkia vaatteita ei ole tullut käytettyä, mutta eiköhän se ole ihan normaalia. Varsinkin tyttöjen juhlamekkoja ei usein tule käytettyä, mutta kivoja ne on silti ja tykkään niitä ostaa.

Meillä ostetaan ihan sillä rahalla mitä tilillä on eli luotolla ei mitään. Meillä asuminekin maksaa aika paljon ja lasten harrastukset ym, hyvää ruokaakin laitetaan ja silleen eli ei mee kaikki.

Kyllä silti helposti menee 500e lastenvaatteisiin kuussa eikä se ees aina riitä. No ulkovaatteita tähän menoon ei lasketa. Eikä kenkiä.

Kyllä niitä ehtii pitää. Vaihdamme joka päivä puhtaat.

Meidänkin lapsiparoilla on kyllä aika lailla vähemmän vaatetta kuin edellä mainituilla. Pojalla reilu 3-v on ehkä reilu 10 pitkähihaista paitaa, pari T-paitaa, reilu 10 neuletta/hupparia ja samanverran housuja. Jokunen kauluspaita vielä juhlatilaisuuksiin. Ja ihan hyvin pärjätään. Eikä meillä kyllä ikinä ole tainnut niin käydä että ostettua vaatetta ei ole käytettykään. Joskun ollaan lahjaksi saatu jotain niin luokattoman kamalan näköistä tai väärän kokoista ettei ole tullut käytettyä.
Onkohan nuo valtavat vaatemäärät pääosin tyttölapsilla?

Siis järkyttävä ku teillä suurimmalla osalla tuntuu olevan kauheat määrät vaatetta lapsille!! :O Pakko kysyä että MILLÄ RAHALLA TE NE VAATTEET OSTATTE? KÄYTÄTTE KOKO TILIN AINA LASTEN VAATTEISIIN VAI? Nykyään ku neki maksaa...
.

Viime kesänä laskin että poikani vaatteisiin olin (me ukon kanssa) käyttänyt 1600e mukaanlukien kaikki kengät, ulkovaatteet, asusteet, jne. Ei siis yhtään kokonaista tiliä tule tuhlattua näihin. Alennuksiin panostaminen 80-90% toki auttaa hieman :)

Mutta meillä ei ollut 50 kappaletta joka vaatetyyppiä, tosin nykyään etenevissä määrin kalliimpia vaatteita.

Meillä kans aivan liikaa

pikanen laskutoimitus

3v kaapissa lisäksi pyykit (sekä puhtaita että likaisia muualla kuin kaapissa+pk:lla repussa kaks jokaista lajia)
pitkähihaisia 26
huppareita 5
housuja 14
t-patoja 42
hameita/mekkoja 23

ulkovaatteita myös aikasta monet.

5-vuotiaalla on enemmän kuin pikkusiskolla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja voi apua:
...mä olen ihan mykistynyt.

mulla on puoltoistavuotias poika ja nyt käytössä arviolta...

6 bodyä
3 pitkähihaista paitaa tai poolopaitaa
2 neulepaitaa
6 sukkikset/kalsarit
2 farkut
4 collegehousut + 2 hupparia
1 samettihousut
ulkovaatteet ja kenkiä joka säälle
sisätossut

meillä on näköjään tosi vähän vaatteita =(

Minusta sinulla on harvinaisen sopiva määrä vaatteita lapselle. Juuri joulun alla tein ratsian oman 2v poikani vaatekaappiin ja vähensin radikaalisti. Huomasin näet, että vaikka kaappi on täynnä paitoja ja housuja, käytän niistä vain muutamaa, joista itse tykkään. Jätin ne ja lemppasin loput menemään tuttujen kautta Karjalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:

6 bodyä
2 neulepaitaa
6 sukkikset/kalsarit
2 farkut
1 samettihousut
sisätossut

Minusta sinulla on harvinaisen sopiva määrä vaatteita lapselle.

Minä taas en voisi kuvitella että lapsella olisi 5-7 sisähousut vain. Eihän sillä pärjää edes viikkoa ja varavaatteet hoitoon. Saatika kun voi tulla jokunen vahinkokin. Pestä pyykkiä yötämyöten vain että lapsella olisi vaatetta seuraavaksi päiväksi.

Mutta toki osalle pyykinpesu päivittäin on arkea ja kaikki eivät vaihda sisähousuja päivittäin. Meillä kyllä 1.5vee piti ihan varmasti huolen että vaatteet vaihdettiin pariinkin kertaan päivässä :whistle: Ei siinä mikään ruokalappu aina auttanut.

meillä on niin paljon, että eivät kaikkia vaatteita ehdi pitää kun muutaman kerran ennenku ovat pieniä.En jaksa kappalemääriä laskea, ne on päätä huimaavia.Ulkoiluasujakin on 4kpl/lapsi eli kummallaki 2 takkihousuasua ja 2 haalaria.

Oho, ap :o Olen aina kuvitellut että meilä on paljon lastenvaatteita, kun niitä on noin viikon tarpeiksi, eli noin neljännes tuosta sinun määrästäsi... Kyllä teillä on valtavan paljon :)

Meenpä muuten just tästä tekemään H&M:n tilauksen :laugh:

Ja sit toinen kysymys: MITEN EHDITTE EDES KÄYTTÄÄ KAIKKI ESIM. 50 PAITAA JA HOUSUA KU ITESTÄ AINAKI TUNTUU ET KOKO AJAN SAA OLLA OSTAMASSA UUTTA KOKOA!?

Niin ja vastaus: Meillä 3 lasta ja kaikilla "normi" määrä vaatetta.. eli ehkä 5-8 pitkähiaista per lapsi, saman verran housuja ja alupaitoja. Pienimillä ehkä 5 bodya..
ja hyvin riittää :) Toki olis kiva ostaa muutama vaate lisää jos varaa olisi...

Ei meillä ainakaan oo rahasta ollu lasten vaatteiden hankinta kiinni, vaikka niitä paljon onkin. Lisäksi ostan enimmäkseen laadukkaita merkkivaatteita, en mitään markettikamaa.Panostan tosin alennusmyynteihin ja esim tulevan kesän kesävaatteet on jo ostettu viime syksyn alesta kun vaatetta sai puoleen hintaan.samoin nyt ostan alesta ensi talven vaatteet.Sillä säästää paljon.

Jopas ihmiset hamstraa vaatteita.... :whistle:

Mä en tykkää että lapsilla tai meillä vanhemmilla on liikaa vaatteita. Se on vähän sama kuin astioiden kanssa. Mitä enemmän niitä on, niin sitä enemmän on tiskiä. Eli ihan turhaa. Meillä on 5v pojalla n.10 paria housuja, ehkä saman verran t-paitoja, kahdet shortsit, 3 poolopaitaa, yks huppari, kahdet sukkahousut, yks villakerrasto ja yks fleece kerrasto. Sitten sukkia ja alushousuja ja aluspaitoja mukavasti. Vaatteita on juuri sopivasti että joka päivä kun koneen pyörittää niin on aina puhdasta vaatetta olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minä taas en voisi kuvitella että lapsella olisi 5-7 sisähousut vain. Eihän sillä pärjää edes viikkoa ja varavaatteet hoitoon. Saatika kun voi tulla jokunen vahinkokin. Pestä pyykkiä yötämyöten vain että lapsella olisi vaatetta seuraavaksi päiväksi.

Mutta toki osalle pyykinpesu päivittäin on arkea ja kaikki eivät vaihda sisähousuja päivittäin. Meillä kyllä 1.5vee piti ihan varmasti huolen että vaatteet vaihdettiin pariinkin kertaan päivässä :whistle: Ei siinä mikään ruokalappu aina auttanut.

Samaa ajattelen. Jos meillä lapsella olisi vain 7 housut, tulisi aivan varmasti tilanteita että yksiäkään ei olisi puhtaana. Ja silloin minusta kyllä tuntuisi hirveältä, kun lapsella ei ole edes puhdasta päällepantavaa.

Meillä kyllä käytetään tasaisesti kaikkia vaatteita. Jotkut miellyttävät silmää vähemmän kuin toiset, mutta ne ei-mieluisat ovat sitten päiväkotirepussa varavaatteena.

meillä on paljon säilytystilaa, paljon vanhempia serkkuja lapsilla ja mulla luonne, että mitään en heitä pois. kaikki serkut laittaa vanhat vaateet meille. vaatteita on uskomattoman uskomattoman paljon. ahdistaa ihan. voi, nauttisin niukasta tavaramäärästä ja oikeista paikoista oikeille tavaroille...kun sitä kaikkea tavaraa ja sälää on niin paljon...

No ei kai sitä viikkoa tarvitse odotellakaan, voihan ne vaatteet pestä siinä välissä. Meillä ainakaan ei kumpikaan aikuisista tykkää katsella ylipursuavaa pyykkikoria. Meillä tosin vaatteet vaihdetaan kun ne ovat likaisia, tosin ihan yhden tahran takia en vaihda. Saatan käyttää samoja housuja pari päivää jos ne ovat siistit. Muutenkin yritän edes jossain määrin omalla tekemiselläni toimia ympäristöystävällisesti. No, kaksi pientä lasta joten meilläkin ikävä kyllä pesukone käy tiuhaan. Meillä myös kuivausrumpu, joten vaatteet saadaan nopeasti kaappiin ja käyttöön.

Edelleen meillä on kaapissa turhan paljon relettä, erityisesti tuon tytön kaappi pitäisi taas putsata kovalla kädellä.

No ei kai sitä viikkoa tarvitse odotellakaan, voihan ne vaatteet pestä siinä välissä.

En halua pestä vajaita koneita tai todella erivärisiä vaatteita samassa pesussa. Pestä koneellinen muutaman vaatten takia joka viikko enemmän? Pojan vaatteet ovat värikkäitä ja haluan niiden pysyvän kauniina. Illalla on muutakin tekemistä kuin pyykätä pakosta. Teen sen mieluiten viikonloppuna. Meillä ei vaatekoppa tursua lapsen vaatteiden takia viikossa niin paljon.

6 bodyä
2 neulepaitaa
6 sukkikset/kalsarit
2 farkut
1 samettihousut
sisätossut

Minusta sinulla on harvinaisen sopiva määrä vaatteita lapselle.

no ei meillä ole sisähousuja enempää ja hyvin piisaa.
tosin noi meidän naperot voi pitää samoja housuja 2-3 pvää.

Eli taidan olla lievästi lastenvaatefriikki...
Aika paljon hankin noita vaatteita huutiksesta, sitten on lindex, kappahl linjaa. Jonkin verran Metsolaa, Moonkidsiä, Småfolkia, Marimekkoa. Käytän aina alet hyväkseni, joten rahaa noihin vaatteisiin ei pala mahdottomasti. Huutista seuraamalla olen saanut usein hyviä vaatteita jopa 2 euroa kappale postikuluineen. Esim kesällä huusin paketin, jossa oli remun haalarit ja noin kaksi kymmentä muuta vaatetta name it, kappahl, marimekko linjaa, vaatteille tuli hintaa 2 euroa kappaleelle. Siis myös tuolle moitteettomalle Remun haalarille.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Ei helvetissä!! :o :o
Ette oikeesti voi olla tosissanne?
:headwall: :headwall:
Lasken huomenna ja palaan järkyttämään teitä :laugh:
Meidän neljä veellä ei ole ollut aikoihin muuta ku 3 sopivat housut :laugh: :laugh:

Pakko järkyttää lisää.
En pysty laskeen vaatteita kun en muista missä kaikialla niitä on-
Pojilla on vaatekaappi ja lipasto. Lisäksi niitä on vaatehuoneessa monta hyllyllistä, eteisessä ainakin kolmessa kaapissa ja tietty naulakossa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Ei helvetissä!! :o :o
Ette oikeesti voi olla tosissanne?
:headwall: :headwall:
Lasken huomenna ja palaan järkyttämään teitä :laugh:
Meidän neljä veellä ei ole ollut aikoihin muuta ku 3 sopivat housut :laugh: :laugh:

Pakko järkyttää lisää.
En pysty laskeen vaatteita kun en muista missä kaikialla niitä on-
Pojilla on vaatekaappi ja lipasto. Lisäksi niitä on vaatehuoneessa monta hyllyllistä, eteisessä ainakin kolmessa kaapissa ja tietty naulakossa :laugh:

Ja meillä on kummallakin isommalla lapsella n. kolmella hyllyllä vaatetta :laugh:

Tässä jotain mutu-tuntumaa, osa käytössä nyt, osa odottaa kesää.

trikoopaitoja 60
t-paitoja 40
neuleita, collegetakkeja ja huppareita 15
college- tai velourhousuja 30
farkkuja ja muita housuja 20
juhla- tai kauluspaitoja 10
shortseja 30
kesähousuja 15
pyjamia 10
alushousuja 40
sukkia 50

Bubon lapsen kaapissahan näyttäisi olevan suunnilleen sama määrä vaatetta mitä meilläkin. Ei tuo nyt mitenkään hirveältä määrältä näytä. Ei siihen tarvita isoa vaatehuonetta tai montaa kaappia, että tuon määrän vaatetta säilöö.

Yhteistyössä