Kuinka pian eron jälkeen olette aloittaneet uuden suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja only me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

only me

Vieras
Kysymys olikin otsikossa ja lisäksi kysyisin kuinka pian olette esitelleet uuden seurustelukaverin lapsille? Minkäikäiset lapset?

Näitä nyt kovasti pohdin.... lähinnä mietin vasta koska sitä uutta suhdetta voisi alkaa etsimään....

Kyllä vanhemmilla on oikeus aloittaa uusi suhde heti kun sille itsestä vaan tuntuu. Eihän sitä lapsia olla heti kuitenkaan esittelemässä uusille tuttavuuksille. Tai toivottavasti ei..

Avioeron jälkeen aloitin samana viikonloppuna mutta se ei ollut kestävää, vuosi meni rakastuneesti mutta sitten alkoi löytyä vikaa. Kaksi vuotta meni jahutessa kunnes pääsin lopullisesti eroon. Sen jälkeen elellytkin enemmän ja vähemmän lapsien kanssa. Muutama seurustelu ja yksi lapsi ja yksin lapsen kanssa kauan.
Jos eläkkeellä jotain katselisi, siihen sopivasti tuo kuopuskin varmaan jo muuttanut kotoa.

Uuden seurustelu kumppanin voi mielestäni esitellä aluksi ihan ystävänä sitten kuin itsestä tuntuu että suhde on vakavalla pohjalla. Kaikki riippuu paljolti lasten iästä, pienelle on helpompaa hyväksyä uusi kumppani kuin vanhemman lapsen.

kohta tulee kolme vuotta erosta ja nyt voisi tuntua, että seurustelu olisi mukavaa kunhan vain oikea ihminen sattuisi kohdalle ja jos ei heti kolahda niin sitten elelen mielummin ilman kumppania kuin suhteessa "jonkun kanssa".

Tapasin nykyisen miesystäväni pari viikkoa eron jälkeen. Lapsilleni esittelin n. puolen vuoden kuluttua "äidin ystävänä". Nyt ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta, mutta emme edelleenkään asu yhdessä. Nautin siitä, että saan kerrankin asua "yksin"..

te joilla mennyt useampi vuosi eron jälkeen ennen kuin uuteen suhteeseen olette olleet valmiit, onko ero ollut teidän vai puolison "aikaansaama"... Mietin vaan että kun on tullut jätetyksi/petetyksi, varmaan toipuminen erosta vie kauemmin...?

Reilu kaksi vuotta tässä on mennyt siitä kun muutin asumuseroon ex-miehestä. Nyt kuukausi sitten suunnilleen aloin seurustelemaan. Netin kautta löytyi, ja ihan heti hän on lapset tavannut. Lapset on nyt 3v ja 4v.

hmm, mä olen ollu mun miehen kanssa 20vuotta yhdessä, jos meille koskaan tulis ero niin enpä usko et ihan heti kukaan hänen paikkaansa voisi ottaa.. kyllä siinä varmaan vuosi jos toinenkin hurahtaisi...

taisi mennä viikko.
tosin eri ihmisillä ero tarkoittaa eri asioita. Minä mietin toista vuotta ensin, erotako vai ei ja siinäkin vaiheessa kun olimme jo eronneet, jouduimme olosuhteiden pakosta asumaan puoli vuotta yhdessä. Siinä vaiheessa tosin koko suhde ja ero olivat niin loppuun kaluttuja että ei ollut enää mitään vatvomisen arvoista tai mitään josta pitäisi vielä toipua.
Noin viikko siitä kun entinen muutti vihdoin pois, aloitin uuden suhteen

Yhteistyössä