Kuinka pian hedelmöittymisen jälkeen voi tunnistaa raskauden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvitelmaako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuvitelmaako?

Vieras
Huono otsikko, mutta vaikea lyhyesti selittää.

Siis yritämme lasta. Minulla on nyt toinen kierto synnytyksen jälkeen menossa. Viimeksi kierto oli 32päivää. Normaalisti on 28päivää tai vähemmän.

Nyt on menossa 25päivä.

Viikonlopun ajan olen tuntenut itseni raskaana olevaksi. Selkeitä oireita, joita vaikea ehkä kuvitella..

Kuten:
* rinnat ilmeisesti kasvaneet,kun ne ei pysy yhdissä rintaliiveissä jotka ennen olleet tosi hyvät.
* hajuaisti tehostunut
* paineen tunne alavatsassa
* kauheena tehnyt mieli ruokaa (näin oli edellisessä raskaudessakin juuri tähän aikaan)
*ravaan pissalla.
yms

Onko edes mitenkään mahdollista? Sanokaa, että kuvittelen..=)

Mulla tuntui jo hedelmöittymisen aikaan, uskokaa tai älkää. Viikon päästä siitä samaiset oireet olivat jo vahvoja. Siitä syystä tunnistin, koska aivan samat oireet oli ollu muutama kuukausi aikaisemmin (silloin tosin vasta viikon päästä hedelmöittymisestä) kun olin tullut raskaaksi.

Mä oon ilmeisesti niin tyhmä ettei tullu ees mieleenikään miettiä tollasia :D En mä mistään mitään tuntenu. Ainoa oli sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa, oli tunne että ne alkaa, tunne meni ohi eikä ne alkanu. Tein testin, olin raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja kuvitelmaako?:
Synnytyksestä on aikaa 9kk

Ovulaatio on tapahtunut 27.11-1.12 ajalla. Ehkä. Tarkkaa en muuten tiedä

Mahdollinen alkio kiinnityy 6. vuorokautena hedelmöittymisestä. Ja siitä hetkestä alkaen raskaushormoonia alkaa vähitellen erittyä. Itse tunnistan raskausoireet 7-9. päivänä ovulaatiosta: rintojen pistelyä ja aristusta, pientä nipistelyä ja turvotusta alavatsalla, iltanälkä, jokin haisee kummalliselle, pientä nuhan tapaista nenästä... ja ylipäätään vain tunne, että kuukautiset eivät ole tulossa.

Joten toki oireesi voivat olla "oikeita". Ns herkät testit saattavat jo tunnistaa hormoonin, mutta tavallaan turhaa testaat siinä mielessä, että jos saat negan, se saattaa olla turha pettymys. Itse testaan jos testaan vasta sitten, kun varmasti näkyy, jos on näkyäkseen.... turhaan tuhlaa niitä testejä. Tai sit ei testaa ollekaan: hommahan on selvä, jos menkkoja ei tule (mikäli norm kierto ok)!

Kiitos vastauksista!
tietenkään mikään ei välttämättä tarkoita, että olisin raskaana. Kroppa voi kuvitella vaikka mitä =D

En halua enää niitä turhia testauksia tehdä, joten taidan kiltisti odottaa ensi viikon loppu puolelle ja testaan sitten JOS yleensä on tarvetta enää siihen.

Jotenkin on kyllä olo, että olisin raskaana.. Juurikin noiden rintojen isonemisen ja pienen nipistelyn ja alamahaturvotuskipuilun takia. niin ja tuo ruokahalu on ihan mahdoton! jotain järkkyä ollu

Toisaalta 6vuorokautta ovulaatiosta niin voisi pitää paikkaansa =)

Parasta keksiä tekemistä!

Vielä sen kerron, että en ole kytistellyt oireita. Ollaan tjot meiningillä. Kun alkoi näitä oirehtimisia olla, niin tarkistin kierron päivät. Hedelmöittymisajankohta sillä, että silloin on vauvanteko puuhia hommittu ja kiertopäivät täsmäisi..

mulla on kummassakin raskaudessa ennen oletettujen menkkojen alkamista ollut sellainen kumma olo, vähän kipeä tai kuumeinen..vaikea selittää. Alkoholi ei maistunut esimerkiksi ja ruumiinlämpö ihan konkreettisestikin saattoi nousta hetkellisesti puoli astetta tai asteen.

Mitään pissaamis-, tai muita oireita mulla ei tossa vaiheessa muistaakseni ollut...hajuaisti tehostui tosi aikaisin mutta en muista olisiko ollut vielä tuossa vaiheessa.

mutta selkein oire oli sellainen "omituinen olo" :)

Yhteistyössä