Kuinka pian miehen kanssa yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole kokemusta "normaalista" etenemistahdista. Tulin raskaaksi suhteen alkuvaiheessa ja yhteen muutettiin muutama kuukausi ennen laskettua aikaa. Kihloihin asti ei päästy. Joten ei näin.

Jos vielä muuttaisin yhteen niin sitä ennen mieheen tutustumista ainakin vuosi. Siinä ajassa oppii tuntemaan melko hyvin ja saattaa tulla esiin joitain yllätyksiä. Tämän sanon ihan kokemuksesta ja nämä yllätykset eivät ole olleet kovin positiivisia.

Mutta jos kaikki menee hyvin vielä vuoden tuntemisen jälkeen, niin sitten vois miettiä sitä yhteenmuuttoa. Tämän jälkeen taas se vuosi tutustumista. Sitten jos mitään hirveitä ei ole tullut ilmi voisi miettiä kihloja ja vuosi niin siitä naimisiin. Naimisiin menon jälkeen olisi hyvä odottaa taas se vuosi, kunnes voisi alkaa yrittämään niitä lapsukaisia.

Tai oikeestaan ensin yksi lapsi ja odota taas ainakin vuosi ennen kun yritätte uutta lasta. Jos joudut yksin hoitamaan lapsen ja kodin, niin ei kannata lisää lapsia tehdä. Mies on täysi kusipää joka ajattelee vaan itseään ja kohta se panee jo toisia naisia.

3kk seurusteltuamme menimme kihloihin, 7kk seurusteltuamma muutimme yhteen, vuosi ja 2kk seurusteltuamme menimme naimisiin, lapsen saimme oltuamme yhdessä 2vuotta ja 10kk.

Kesällä aloitettiin seurustelemaan,seuraavan vuoden alussa muutti kirjoille minun luokseni.
Kihloihin siitä puolen vuoden päästä.
Sitten kahden vuoden päästä vihille ja ensimmäinen lapsi kun naimisissa oltu vuosi.

Parin kuukauden jälkeen yhteen.Olimme aikuisia (35v ja 40v) ja tuntui,että halusimme edetä vauhdilla,kun olimme viimein löytäneet toisemme.Se oli kuitenkin todella iso virhe!Mies ei pelannut alussa avoimin kortein,vaan peitteli asioita,näytteli ja tsemppasi,koska halusi valloittaa minut.Itse olin rehellinen,aito ja avoin ja oletin sitä hänestäkin.Vähitellen asiat alkoivat paljastua ja aivan hirveän rankkaa on ollut.Mies tosin näyttelee jopa läheisille vanhemmilleen,eikä kukaan tiedä totuutta oikein mistään,joten tuskin olisin päässyt perille hänen huonoista puolistaan ja hoitamattomista asioistaan,vaikka olisimme odottaneet pitempään.Hän osaa näytellä!Kun testiin tuli plussa,hänkin muuttui ja sanoi itsekin,että on nyt saanut sidottuam eidät ikuisesti toisiimme :(

Mietin tässä vaan kun miehen kanssa nyt tunnettu lähes vuosi ja alkuun seurusteltiin sellanen 2kk ja sen jälkeen ollut lähes koko ajan sellaista pientä säätöä ja nyt taas oltu reilu kuukausi yhdessä ja mies koko ajan mun luona, että jokohan sen voisi ne loputkin kamat kantaa sinne? :D Vai onko tää suhde ihan tuhoon tuomittu jos näin pian yhteen muutetaan..

yhteen muutettiin 5kk jälkeen, kihloihin 7kk jälkeen, talo ostettiin 8kk jälkeen ja raskaaksi tulin 10kk jälkeen. :whistle: aika nopeeta toimintaa, muttei haittaa. :D lapsi syntyy siis, kun yhdessä ollaan oltu 1v ja 8kk. :)

Ehhehehee, me ollaan ehkä huonoja esimerkkejä.

Takana 12 vuotta, vasta 1,5 v. naimisissa. B) Yhdessä ollaan asuttu virallisesti vuodesta 2004, tosin sitä ennen kyllä myös käytännössä, mut oli vielä kuitenkin kaksi osoitetta, molemmilla omat kämpät.

Niin ja meidän ensimmäinen pirpana on nyt 6 kk.

Vauva alettiin odottaan 2kk siitä kun alettiin virallisesti olla kimpassa, yhteen muutettiin samoihin aikoihin ja hän osti minulta osuuden talosta silloin. 6kk kimapassa niin toi kihlat nenän eteen...,naimisiin en vielä ole halunnut vaikka mies oliskin jo tahtonut mennä.
Ei mitään yllätyksiä ole tullut kun on tunnettu entuudestaan jo toista kymmentä vuotta toisemme ja oltu ystäviä.

Ollaan mieheni kanssa oltu 11 vuotta yhdessä, yhdessä asuttu lähes tuo 11vuotta, kihloihin mentiin 6kk tapaamisesta naimisiin vajaan 1,5 vuoden päästä kihloihin menosta. Nyt lapsi 1,5v ja huhtikuussa tulossa toinen

13kk seurustelua ennen kihloihin menoa, siitä 3kk häihin, sen jälkeen saman katon alle ja vuosi ja 2kk tuli vauva. :) mutta oltiin aika pentuja, minä 17 ja ukko 20 kun seurustelemaan alettiin kolmen vuoden tutustumisen päätteeksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin tässä vaan kun miehen kanssa nyt tunnettu lähes vuosi ja alkuun seurusteltiin sellanen 2kk ja sen jälkeen ollut lähes koko ajan sellaista pientä säätöä ja nyt taas oltu reilu kuukausi yhdessä ja mies koko ajan mun luona, että jokohan sen voisi ne loputkin kamat kantaa sinne? :D Vai onko tää suhde ihan tuhoon tuomittu jos näin pian yhteen muutetaan..

Ei välttämättä. Mutta älkää ihan vielä lapsia ja kihloja suunnitelko. :) Semmonen ystävällinen neuvo vaan.

Onko kukaan muuttanut miehen kanssa yhteen niin, että mies ei ole koskaan asunut yksin, vaan esim. porukoiden luota muuttanut sinun kanssa yhteen?

jep, kotoa muutti, minä olin asunut yksin jo 2,5vuotta opiskelujen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja sipe:
Onko kukaan muuttanut miehen kanssa yhteen niin, että mies ei ole koskaan asunut yksin, vaan esim. porukoiden luota muuttanut sinun kanssa yhteen?

Miten sujui asuminen miehen kanssa joka ei koskaan ole yksin asunut?
Tämä mua ehkä eniten huolettaa kun äitinsä paaponut jo lähes 23vuotta ettei sitten oleta musta samaa, että aina on pyykit pestynä ja ruoka valmiina..

Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka:

Tämä mua ehkä eniten huolettaa kun äitinsä paaponut jo lähes 23vuotta ettei sitten oleta musta samaa, että aina on pyykit pestynä ja ruoka valmiina..

Huonoin mahdollinen vaihtoehto on ottaa mies joka tulee suoraan äitimuorin helmoista.Tiedän sen kokemuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei välttämättä. Mutta älkää ihan vielä lapsia ja kihloja suunnitelko. :) Semmonen ystävällinen neuvo vaan.

Juu ei oo suunnitelmissa :D Lähipiirissä nähnyt niin monta surullista tarinaa, kun ollaan menty, pakko saada kaikki heti asenteella, nyt ystävä 23v. kahden lapsen yh ja molemmilla eri isät..

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka:

Huonoin mahdollinen vaihtoehto on ottaa mies joka tulee suoraan äitimuorin helmoista.Tiedän sen kokemuksesta.

Mullakin kokemusta. Mutta kyllä se välillä teki ruokaa, mutta aikalailla sai itse tehdä kotityöt. Erottiin ja palas takaisin äitimuorin helmoihin :) Riippuu toki niin miehestä, mutta ois kyllä hyvä et ois asunut yksin jonkun aikaa.

Yhteistyössä