Kuinka pian näkee, onko kissa kantavana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paniikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paniikki"

Vieras
8kk ikäinen leikkaamaton tyttökissa oli päässyt aamulla karkuun, siis ulos. Pihapiirissä kulkee ainakin yksi leikkaamaton kollikissa. Lapsi oli ollut lähdössä kouluun, kun oli huomannut että meidän kissa on pihalla. Oli kyllä juossut heti sisälle kun oli kutsuttu. Mutta ei nyt sitten tietoa, kuinka kauan oli ehtinyt siellä seikkailemaan, minuutteja vai pari tuntia?

Mä en ole varma, onko tuolla vielä juoksut vai ei, on mun eka tyttökissa joten en tiedä tunnistanko kiimaa. Kissa on siis täysin sisäkissa, tarkoitus on leikkauttaa sen ensi kuussa, aikakin ollut jo varattuna pari viikkoa.

Mutta nyt sitten näen kauhukuvia silmissäni, että joku tuntematon kolli on ehtinyt astumaan sen :( Jos niin on käynyt, niin kuinka pian sen huomaa? Mistä sen huomaa? Voiko kissoille tehdä ns. aborttia, eli voiko sen silti vielä leikkautettavaksi ajallaan vai pitääkö ensin varmistua ettei se ole kantavana? Ja mitä jos se onkin kantavana, on rotukissa, mutta tietystikään ei ole tarkoitettu jalostukseen, mitä sitten tapahtuu? Hakeeko kasvattaja sen pois? :(

Ei todellakaan ole ollut tarkoituksena astuttaa sitä, ei tietenkään. Mutta ilmeisesti kissa oli aamulla luikahtanut eteiseen mun lähtiessä töihin ja ulko-ovi on jäänyt raolleen (on vanha ovi eikä mene aina välttämättä kunnolla kiinni jos sen paiskaa kiireessä).

Mitä mä nyt teen? :(

Yhteistyössä