Kuinka pikkuiselle ruokaa ravintolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olisin Raxissa maksanu 1 vuotiaalle oman ruuan (syö siellä suurinpiirtein 3 hernettä ja palan kurkkua), mutta myyjä ei velottanu kun sano ettei yleensä kukaan vanhempi ees tarjoudu maksaa ton ikäsestä! Kuitenkin lastenruoka siellä on 0-5v, ja maksaa 1,99e.

"Oikeessa" ravintolassa en annosta kyllä vielä tilaa, ehkäpä sitten joskus yli 2 vuotiaalle, siihen asti omat sapuskat mukana tai sit syö mun lautaselta jotain.

Meillä 1v syö jo kaikkea ruokaa, joten esim. kun Ikeassa käytiin, niin hänelle otin oman lihapulla-annoksen. Vielä ei tosin "oikeassa" ravintolassa ole hälle tilattu omaa sapuskaa. luultavasti kyllä söis oman annoksensa siinä missä 3v isoveljensäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä olisin Raxissa maksanu 1 vuotiaalle oman ruuan (syö siellä suurinpiirtein 3 hernettä ja palan kurkkua), mutta myyjä ei velottanu kun sano ettei yleensä kukaan vanhempi ees tarjoudu maksaa ton ikäsestä! Kuitenkin lastenruoka siellä on 0-5v, ja maksaa 1,99e.

"Oikeessa" ravintolassa en annosta kyllä vielä tilaa, ehkäpä sitten joskus yli 2 vuotiaalle, siihen asti omat sapuskat mukana tai sit syö mun lautaselta jotain.

Hauska juttu :/ Olin Raxissa just vajaa vuoden ikäisen kans, joka olis vain maistellut mun lautaselta kurkkua, raejuustoa ja jotain pientä. Ei saanut tätä ilmaiseksi, vaan piti maksaa toi 1,99 |O Näin Oulussa - tosin aikaa kohta pari vuotta. Arvaa mentiinkö uudestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Hauska juttu :/ Olin Raxissa just vajaa vuoden ikäisen kans, joka olis vain maistellut mun lautaselta kurkkua, raejuustoa ja jotain pientä. Ei saanut tätä ilmaiseksi, vaan piti maksaa toi 1,99 |O Näin Oulussa - tosin aikaa kohta pari vuotta. Arvaa mentiinkö uudestaan?

Joo, näissä on eroja, ja taitaa olla myös myyjä kohtaisia eroja. Oon nimittäin itekin nähny tilanteen tampereella toisessa raxissa, et myyjä on tullut sanomaan pöytään, et lapsesta pitää maksaa (syöttötuolissa oli noin 1v lapsi), jos se syö edes YHDEN HERNEEN! Sempä takia ite olisin automaattisesti maksanu lapsemme, koska on äärimmäisen noloo jos myyjä tulee sanoon et hei, äläs syötä lastas kun et oo sitä maksanutkaan...

Toisaalta oon aina ollu sitä mieltä, et tua raxissa pitäs olla vaikka niin et alle 2v ei maska mitään, harva pieni lapsi syö siellä mitään, saati sitten että vetäis siä pitsaa ym oikeen roppakaupalla. Kallis maistiainen toi 2e kuitenkin on jostain parista herneestä tai maissista...

Juu mutta ymmärrättehän että ulkona syödessä EI makseta pelkästä ruuasta vaan kaikesta muustakin. Lapsenne varmaan istuu jossain, se istuin on maksanut. Se tila on maksanut (tai vuokra) Maksatte myös siitä että joku muu tekee ne ruuat, laittaa ne tarjolle ja tiskaa astianne. En tarkoita että pikkulapsi välttämättä kuluttaa omaa lautastakaan mutta en ymmärrä miksi ruokaa pitäisi saada ilmaiseksi.

Meillä oli jotain 1 - 1,5 mistä lähtien on tilattu. Ei viittinyt aina ottaa mukaan purkkeja ja pyytää lämmittään niitä. Ja täytyyhän toisenkin saada jo tilattu annos niinkuin muutkin. Tietysti lastenannoksia on tilattu, niistäkin jää tietty syömättä, mutta niin välillä jää isommallakin, eikä se mua haittaa. Ja oppiihan samalla siinä tuota "ravintolakulttuuria" lapsikin. Meitin pikkuisesta on hienoa ja jännää päästä ravintolaan syömään ja syö ihan kiltisti ja muutenkin käyttäytyy ( paremmin kuin kotona ).

Me ollaan n. 2-vuotiaasta alkaen tilattu oma ruoka tytölle. Tyttö on todella pieniruokainen, joten aiemmin sille riitti hyvin, kun sai meidän omista maistella sitä mitä halusi. Yleensä aina sillä jää suurin osa ruuasta syömättä, vaikka oma annos tilataankin nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta miettikääpä:
Juu mutta ymmärrättehän että ulkona syödessä EI makseta pelkästä ruuasta vaan kaikesta muustakin. Lapsenne varmaan istuu jossain, se istuin on maksanut. Se tila on maksanut (tai vuokra) Maksatte myös siitä että joku muu tekee ne ruuat, laittaa ne tarjolle ja tiskaa astianne. En tarkoita että pikkulapsi välttämättä kuluttaa omaa lautastakaan mutta en ymmärrä miksi ruokaa pitäisi saada ilmaiseksi.

Minä peesaan tätä täysin.
Ihan kohtuus on, jos tuollaisilta aivan pieniltä, alle 2v, otetaan joku summa siitä "maistelusta".

Yhteistyössä