Kuinka pitkään lapsesi ovat tarhassa/koulussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija1750
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija1750

Vieras
Kerroppa kuinka pitkiä päiviä lapsillasi on. Kerro myös oma tilanteesi. Missä muualla kuin kotona lapsesi viettävät aikaa ilman vanhempiaan.

Omat lapseni ovat 7v (Menee kouluun) ja 3v. Teen kuuden tunnin työpäivää. Pikkutyttö oli tarhassa 9.00 - 14.30. Poika meni eskariin 9.00 ja tuli 14.30. Isä vei heidät, vaikkakin tuo venytetty aamu venyttää myös hänen työpäiviään...

Tarhaikäiset tarhassa 10.30-15.30. Vanhemmat pyrkivät limittämään työvuorot niin että ovat eri vuoroissa. Viisi päivää kuussa sukulaiset hoitavat (omasta vapaasta tahdostaan, itse ovat pyytäneet.) Koululainen ekan vuoden koulussa ja sitten ip-kerhossa iltapäivän, kunnes pärjäili yksin kotona.

Kolme päiväkoti-ikäistä päiväkodissa vanhempien töiden+työmatkojen ajan. Toisella aamutyö ja toisella vuorotyö joten vaihtelua on päivissä. Pääsääntöisesti kuitenkin noin klo 7.15-15.45 jos molemmat aamuvuorossa tai toinen yövuorossa.

Muualla hoidossa eivät ole ollenkaan. Vanhempien suvut asuvat kaukana.

Lapset tarhassa maksimissaan 7-17, riippuu miten jaksan viedä. Eli usein ku haluun nukkuu pidempään niin vienkin myöhemmin. Eli saattavat mennä joskus jopa 10-12. Ihan tilanteen mukaan. Ukko ei koskaan vie ja nukkuukin pidempään. Emme oo tällä hetkellä töissä, mutta mun mielestä typerää että olis lyhempään tuolla kun sinne viedään.

Lapset on 7-5-3-vuotiaat. Ens syksynä toi yks menee kouluun, että en tiiä mitä sitten tehään sen suhteen. Lapsil on heinäkuu lomaa.

3v oli vieraskielisessä päivähoidossa 3 kertaa viikossa 9-14 ja 1v kotona. Nyt 3v kesälomalla 3kk (kesä-elo), joululomalla oli kuukauden (olimme ulkomailla), kotona oli myös syysloman ja muut "vapaaehtoiset lomat". Lasten isä opiskelee toisella paikkakunnalla ja minä opiskelen yliopistossa. Minulle siis tarkoittaa pari luentoa viikossa ja opiskelua kotoa käsin. Syksyllä lapset tulevat olemaan 4v ja 2v, systeemi jatkuu samanlaisena vielä ensi vuoden.

Lapset tarhassa maksimissaan 7-17, riippuu miten jaksan viedä. Eli usein ku haluun nukkuu pidempään niin vienkin myöhemmin. Eli saattavat mennä joskus jopa 10-12. Ihan tilanteen mukaan. Ukko ei koskaan vie ja nukkuukin pidempään. Emme oo tällä hetkellä töissä, mutta mun mielestä typerää että olis lyhempään tuolla kun sinne viedään.

Lapset on 7-5-3-vuotiaat. Ens syksynä toi yks menee kouluun, että en tiiä mitä sitten tehään sen suhteen. Lapsil on heinäkuu lomaa.

Hienoa.(y)

Tulevalle koululaiselle tietysti iltapäiväkerho kun koulupäivät on yleensä lyhyitä, 3-4 tuntia ettei ole niin paljoa kotona.(y)

Hienoa.(y)

Tulevalle koululaiselle tietysti iltapäiväkerho kun koulupäivät on yleensä lyhyitä, 3-4 tuntia ettei ole niin paljoa kotona.(y)

Lapset viihtyy tarhassa. Parempi heillä siellä kuin kotona riidellä keskenään. Sitten kun siellä koko päivän ovat niin kotonakin illan rauhallisemmin.

Meiän lapset saa herätä koska haluu ja sitten viedään tarhaan kun saadaan kämpästä ulos. Mutta hakuaika on aina se 17. Ellei oo jotain erikoista. Esim. tänään

Ja jotkut vielä väittää ettei tuollaisia vanhempia ole olemassa.

Lapset viihtyy tarhassa. Parempi heillä siellä kuin kotona riidellä keskenään. Sitten kun siellä koko päivän ovat niin kotonakin illan rauhallisemmin.

Meiän lapset saa herätä koska haluu ja sitten viedään tarhaan kun saadaan kämpästä ulos. Mutta hakuaika on aina se 17. Ellei oo jotain erikoista. Esim. tänään

Tietysti noin eikä vanhempienkaan tarvitse kuunnella riitelyä ja selvitellä niitä. Kaikilla on kivempaa.

Älkää nyt menkö provoon mukaan :-)

Vaikka tällainen perhe olisi olemassa, ei kukaan kehtaisi tulla tänne kirjoittelemaan moisesta käyttäytymisestä. Mä ainakin häpeäisin silmät päästäni, jos elämäni olisi tuollaista.

Älkää nyt menkö provoon mukaan :)

Vaikka tällainen perhe olisi olemassa, ei kukaan kehtaisi tulla tänne kirjoittelemaan moisesta käyttäytymisestä. Mä ainakin häpeäisin silmät päästäni, jos elämäni olisi tuollaista.

Mä en häpeä silmiäni päästä. En mä tätä facessa julistakkaan. Mutta anonyyminä täällä voi. Ja todellakaan en ole ainoa, joka tekee näin. Oikeesti on kaikille parempi.

Kun olin pätkäduunissa lapset olivat tarhassa lyhemmän ajan. Oikeestaan siksi, että sillon piti ite maksaa osa päivähoidosta. Nyt ei tartte. Mutta lapset on viihtyneet näin paremmin. Lisäksi rahaa säästyy.

TYhmää jos saa jonkun edun, niin sitten ei käytä sitä. Meillä on rahasta tiukkaa ja siksi on parempi että lapset syö ja on tarhassa mahd. paljon. Kantsii muistaa tääkin.

EN voisi kuvitellakkaan tekeväni noin kuin Realleipä. Mutta ei ole tosiaankaan ainoa ja on myös todettava, että joissakin tapauksissa se tarha tosiaan on parempi paikka lapsille (jopa sen 10 tuntia) kuin kotona. Jos vanhemmat ovat tuollaisia, niin varmaan kaikin puolin saavat paremmat olot tarhassa.

Meillä lapset jo koulussa, mutta koko tarha-ajan maksimiaika heillä siellä oli 5 tuntia. Järjestelyjä se vaati ja maksoi paljon, mutta uskon että oli lasten parhaaksi.

EN voisi kuvitellakkaan tekeväni noin kuin Realleipä. Mutta ei ole tosiaankaan ainoa ja on myös todettava, että joissakin tapauksissa se tarha tosiaan on parempi paikka lapsille (jopa sen 10 tuntia) kuin kotona. Jos vanhemmat ovat tuollaisia, niin varmaan kaikin puolin saavat paremmat olot tarhassa.

Meillä lapset jo koulussa, mutta koko tarha-ajan maksimiaika heillä siellä oli 5 tuntia. Järjestelyjä se vaati ja maksoi paljon, mutta uskon että oli lasten parhaaksi.

Provohan tuo realleipä on :)

Lapset iältään 3-5,5v ovat hoidossa viisi päivää viikosta 7.30-16.30. Me vanhemmat teemme säännöllistä päivätyötä samassa rytmissä. Lapsilla vapaata kaikki viikonloput, pyhät, jouluna mahdollisuuksien mukaan myös välipäivät, jos ollaan saatu edes jompikumpi järkättyä niitä vapaaksi, aina ei onnistu, kesällä minimissään 4vkoa, maksimissaan 7vkoa.

Kesän aikana isompi harrastaa 1-2 kertaa viikossa, mutta tässä harrastuksessa isä on mukana ja minä sekä pienempi sisarus lähdemme myös mukaan harjoituksiin, eli koko perheen juttu :) Isovanhemmat ottavat yökylään muutaman viikonlopun vuodessa, muuten ovat meidän kanssamme.

Aiemmin tein vuorotyötä ja silloin lapset olivat hoidossa 3-4 päivää viikossa, osa päivistä lyhyempiä. Olivat kotona kaikki minun arkivapaat + pyhät, jolloin mies oli vapaalla ja minä töissä + lomat tietenkin.

Olen yksinhuoltaja, työpäiväni on 7-15.30.
3-vuotiaan vien hoitoon 6.40 ja haen 15.50. Kolmasluokkalaisen tulevasta lukkarista en vielä tiedä, mutta koulupäivät on 4-5 tuntia luultavasti.

Koululainen lähtee aamuisin yksin ja tulee koulusta kotiin. Ellei ole etukäteen muuta sovittu, meneekö esim. koulusta kaverille. Meille saa tulla yhden kaverin kanssa. Jääkaapissa on aina jotain helppoa välipalaa, ettei tarvii kokkaan alkaa.
Joskus mun äiti menee koululaista vastaan ja käyvät vaikka kirppiksillä kun molemmat tykkäävät niissä penkoa.

Meillä lapset 7v, 6v, 3v ja 1v 2kk. Aloittivat toukokuun alussa vuoropäiväkodissa, vanhin toki käynyt koko vuoden eskaria. Minä ja mies molemmat vuorotyöläisiä (poliisi ja palomies)

Lapsilla on 2-4 hoitopäivää / vko. Tällä viikolla ovat olleet hoidossa keskiviikkona klo 10.30-17 ja seuraavan kerran menevät sunnuntaina 10.30-17. Ensiviikolla hoitopäiviä tulee enemmän eli ma 16.45-19.30, ke 10.30-17.15, la 10.30-17 ja su 10.30-17. Sitten lapsilla alkaa viikon loma, elokuussa lomailevat 3 vkoa.

Esikoiselle ei saatu iltapäiväksi hoitopaikkaa. Naapuriperheen äiti on työttömänä (ollut jo vuosia) ja myös heidän poika lähtee nyt ekalle. Ollaan sovittu, että meidän tyttö voi olla koulun jälkeen ja meidän viikonloppu / yövuorojen aikana heillä tarpeen mukaan.

Noin muutoin meillä lapset on pääasiassa kotona ja liikutaan paljon lasten kanssa luonnossa, koska meillä on kaksi koiraa.

Täälläkin kaksi vuorotyöläistä. Tytöt 4v ja 3v päiväkodissa 15pvä/kk eli käytännössä 1-5 päivää viikossa, tämä vaihtelee paljon. Ovat myös yötä päiväkodissa lähes viikottain. Ollaan pyritty siihen, että olisi se max 1 yö viikossa, koska nuorempi kärsii äiti-ikävästä usein yöhoidossa. Ehkä tottuu ajan myötä, nyt olleet hoidossa vasta 3kk eli siitä, kun kuopus täytti 3v. Mutta paljon on lyhyitäkin hoitovuoroja eli usein mies vie 7-7.30 aikoihin ja minä haen jo ennen päiväunia 12 maissa kotiin.

Toivottavasti saatte muutakin apua.
Olette avun tarpeessa koko perhe.
Elämän hallinta ja tavat pahasti hakusessa.