Kuinka pitkiä äitiyslomia/lapsnehoitovapaita olette pitäneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koko vanhempainvapaan ajan isäkuukautta lukuunottamatta, eli 10 kuukautta. Sen jälkeen vielä lähes 8 kk työttömänä ennen kuin työllistyin ja lapsi meni hoitoon, eli yhteensä 1,5 vuotta.

Mä olin ekan ja tokan kanssa putkeen reilu 5 vuotta kotona. Sit menin töihin jäädäkseni taas äippälomalle ja tällä toka kierroksella on oltu nyt reilu puolitoista vuotta. Syksyllä töihin sit taas.

Esikoisen ja tokan aikaan olin kotona reilut 5 vuotta. Töitä sain kun kuopus täytti 3 vuotta.
Nyt tämän iltatähden kanssa olen kotona toivon mukaan sen kolmen vuotta.

Kuopus oli 1v6kk kun menin töihin. Ois vaan pitänny mennä kun täytti vuoden.
Palo vaivalla kerätyt lomat =( Ja se kyllä sapettaa. 10-vuotta töitä takana ja talviloma palo, ja osa kesälomaa.

1,5 vuotta esikoisen kanssa.

Tokan jälkeen lähdin töihin kun vauva oli 4kk.

Kolmannesta pidin melkein kokonaan äitiys-, ja vanhempainvapaan, ihan viimeisen kuukauden aikana aloitin sitten ilta-, ja viikonlopputyöt.
Mutta silloin olin kuitenkin päivät lasten kanssa.

Neljännen jälkeen lähdin sitten taas kokopäivätöihin vauvan ollessa 2kk.

Olin kotona siihen asti kun lapsi oli 9 kk, mies oli kotona kunnes poika meni 1 v täytettyään hoitoon. Tein osa-aikaista iltatyötä muutamana iltana viikossa, kun lapsi oli 3-7 kk ikäinen, nuo illat mies oli lapsen kanssa kotona.

Jäin äitiyslomalle 4,5v sitten ja sillä tiellä vielä ollaan. Nyt on kolmas lapsi jo syntynyt ja vielä ajattelin jatkaa hoitovapaata kunnes pieninkin on 3v. Työpaikka on odottamassa.

Suhteellisen yleistä, että keikkoja aletaan tehdä jo muutama kuukausi synnytyksen jälkeen? Saman huomannut omassa tuttavapiirissäni. Harva täyden äitiysloman pitänytkään on oikeasti "vai" kotona ollut vaan erilaisia keikkoja on ollut enemmän tai vähemmän koko ajan...

Olisi jännä tietää millaisissa töisäs ovat ne, jotka pitävät täyden äitiysloman ja ehkä kodinhoitovapaata sen jälkeen ilman mitään keikkaa.
Löytyisiköhän jokin työjakauma... missä ammatissa mitenkin?

:)

5 vuotta - ja sen jälkeen 3 vuotta opiskelijana (eli nykyhetkeen asti), tosin välillä kesätyötä tehden. Äitiyslomalle jään toukokuussa ja kesällä 2013 toivoisin olevani työssä. Eli tässä tulee sitten peräti 9,5 v jakso ilman vakituista palkkatuloa :O (ellei jopa pidempi).

Kummastakin äitysloman ja sen jälkeen kesäloman. Lapset on olleet n. 11kk, kun olen aloittanut osittaisesn työnteon. Olen ollut hoitovapaalla, mutta tehnyt iltaisin ja viikonloppusin töitä. Mies on ollut silloi lasten kanssa kotona. Nyt nuorempi on 1v4kk ja elokuun alkuun mennään tällä systeemillä. Sitten kokopäivätyöt kutsuvat jälleen.

Minusta tämä meidän systeemi on ollut hyvä, vaikkakin yhteinen aika on jäänyt vähemmälle. Lasten ja lasten isän välit ovat hyvin läheiset. On varmaan tehnyt hyvää, etten ole ollut koko ajan höösäämässä. Esim, mitä milloinkin syödään. Lapsetkin on oppineet, että asioita voi tehdä monella tapaa. Tätähän sä kysyit:whistle:

5 vuotta - ja sen jälkeen 3 vuotta opiskelijana (eli nykyhetkeen asti), tosin välillä kesätyötä tehden. Äitiyslomalle jään toukokuussa ja kesällä 2013 toivoisin olevani työssä. Eli tässä tulee sitten peräti 9,5 v jakso ilman vakituista palkkatuloa :O (ellei jopa pidempi).

Etpä ole sinäkään elämässäs paljoa aikaan saanut.

Aloitin keikkailun muksun ollessa 1v9kk. Keittiöala.

[QUOTE="vieras";25614520]Etpä ole sinäkään elämässäs paljoa aikaan saanut.

Aloitin keikkailun muksun ollessa 1v9kk. Keittiöala.[/QUOTE]

Mun ei oo tarvinnut keikkailla :saint: ja mulla on pian 3 lasta ja 2 tutkintoa (plus tietty ylioppilastutkinto jostain muinaishistoriasta) & työkokemusta kahdesta eri maasta. Olen saanut aikaan juuri sen verran kuin olen halunnutkin tähän mennessä :)

Uusimmat

Yhteistyössä