Kuinka pitkiä teidän 15-vuotiaat pojat on? onko meillä tosi lyhyt poika kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas lyhyt! Lyhyempi kuin osa tuonikäisistä tytöistä. No pojat kehittyvät myöhemmin kuin tytöt ja voivat kasvaa vieä armeijaiässäkin. Vaikea olisi uskoa, että poikanne jäisi 159cm pituuteen. Jotkut 15v. ovat päälle 180cm.

Minkä mittaisia itse olette? Koska pituuskasvussa on alkanut kasvupiikki? Todennäköisesti kasvaa vielä paljonkin, jotkut pojat kasvavat vielä armeijassakin.

Aika lyhyeltä poika kuitenkin kuulostaa, mun 14 v on nyt 174 senttinen, mutta on kyllä ikäisekseen pitkä.

Eli teidän poika pääsee nyt kasilta? Vielä 7-luokalla pojat on selvästi tyttöjä lyhyempiä, lähes kaikki. Osa ottaa kiinni ja kasvaa kohisten ohi 8-luokan aikana, osa ysillä ja jokunen vasta senkin jälkeen. Eikä 159cm ole edes kauhean lyhyt, kun on vielä kasvuaikaa jäljellä.

Se on täysin yksilöllistä. Ehkä hieman suuntaa voi antaa miten suvussa yleensä on kasvut ajoittuneet. Oma serkkuni oli rippikuvassaan vielä ryhmän lyhin. Varmaan jotain samaa pituutta. Sitten se kasvu vasta alkoi ja kasvoi vielä armeijassakin. Lopputulos on nyt sitten 196 senttiä...

Kyllä varmasti kasvaa vielä kun noin nuori, muistaakseni oma mieheni venyi armeijassa vielä sentin tai pari. Meidän poika on vasta 9-v mutta kohta mun pituinen, taitaa mittaa olla nyt n. 154cm. Tytär taas 13-v ja 175cm. Tytöillähän tuo kasvu loppuu aiemmin joten uskon että meillä tyttö ei enää kovasti kasva, poika sitten vielä monen monta vuotta. :)

kasvaa jopa vielä armeijassa. esim. mun yks sukulainen kasvoi armeijassa 18-vuotiaana 165 cm -> 185 cm, eli kaikki on mahdollista. Kannattaa panostaa terveelliseen ruokaan, silläkin on vaikutusta, että kasvaako hyvin vai ei. Oikeasti. Usko pois.

Meidän 7-luokkalainen (eli 14v) poika meni juuri ohi minusta eli nyt on pituutta 180. Toisaalta osa pojista kasvaa myöhemmin. Ei kai poika vaan polta (vaikka sinulta salaa) sillä se vaikuttaa tosi paljon.

kovin ovat eri kokoisia esim. ysiluokkalaisetkin pojat :) toiset huitelee parissa metrissä ja toiset tosiaan hädin tuskin sen 160, että ihan normaalia varmaan, kasvupyrähdys tullee myöhemmin...

Kurkkaapa lapsen pöksyihin, riippuu niin kovin siitä murrosiän kehitysasteesta. Jos on karvotus ns napaan saakka kuin miehellä, kasvua ei juurikaan tule, jos taas vaan pari hassua karvaa, on kasvupyrähdys vielä tod näk edessä. Ja jos ei ole tapahtunut yhtään mitään, on puberteetti viivästynyt ja asiaa pitäisi jo tutkia.

Mun 14v on 152cm.
Ihan normaalia on varmaan kaikki väliltä 140cm-190cm, jokainen kasvaa tavallaan ja ajallaan.

Hauska tuon esikoisen jääkiekkopelejä katsellessa kun osa samanikäisistä on jo ihan isoja äijiä ja osa pikkuisia poikia vielä.

Meidän 13v eli seiskaluokkalainen on 163cm pitkä ja vaikka käyrien mukaan keskimittainen, on luokan lyhyin poika. Tosi kasvupyrähdys on menossa, ap:n pojalla varmaan vielä edessä.

Meillä on 14 vuotias kun viimeks mitattiin niin 165 cm ja painaa jotain 52 kiloa. Kauhean suuret karhuntassut roikkuu rennoista käsivarsista ja housut valitaan nyt sen perusteella, mistä lahkeista mahtuu läpitte se hobittin maksu jalkaterä. Iso siittä pojasta kasvaa. En voita enää kädenväännössä sitä.

Yhteistyössä