Kuinka saada tietää onko "toinen nainen" saanut lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harnmaana tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voeras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Joo, tähän sanon kans vastalauseeni. Mun päihderiippuvainen isä oli todella hyvä isä silloin kun sillä oli kuiva kausi.

No vaikka munkin esikoisen isä on hyvä isä niinä aikoina, kun on selvä, niin sen verta paska on isänä, kun putki on päällä, että parempi ois lapsen kokonaan ilman.

Ehkä näin sun tapauksessa, mut joku täällä sanoi, et päihderiippuvainen ei voi koskaan olla hyvä isä. Ei pidä paikkaansa.

Nainen siis silloin puhelimessa minulle lupasi ettei ole isyydentunnustuksia vaatimassa. En kuitenkaan osaa siihen luottaa.

Ja mies on todella hyvä isä. Koskaan kotona ei käytä päihteitä ja tuolloinkin olin saanut miehen pysymään kuivilla jo jonkun aikaa ennen kuin naisen tapasi. Tuossakin kävi vain niin että esikoinen oli pieni ja tulin uudestaan raskaaksi suunnitellusti ja kun itse voin alkuun pahoin ja olin väsynyt esikoisen hoitamisesta niin suhdehan siitä kärsi. Kun kotona meni asiat huonommin oli miehen helpompaa repsahtaa uudestaan päihteisiin joita tarjottiin.

Ja se on varma että jos tuo nainen sitä isyydentunnustusta vaatii niin ilmoitus lähtee valviraan. Ainut syy miksen ole lähettänyt on juuri se etten ole viitsinyt ärsyttää niin että vaatisi kostoksi sitä isyyden tunnustusta.
Muuten keljuttaa että ihminen tyoimii täysin vannomiaan valoja vastaan siinä sivussa tekee parhaansa tuhotakseen kahdelta pieneltä lapselta kodin ja pääsee siitä kuin koira veräjästä.

Musta ap:n kannattaisi nyt avata silmänsä oman elämänsä suhteen sen sijaan, että syyllistää tuota naista, joka ei vastuussa sun elämästä kuitenkaan ole. Mutta jos oot valinnut tuon tien... niin onnea valitsemallesi tielle.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Musta ap:n kannattaisi nyt avata silmänsä oman elämänsä suhteen sen sijaan, että syyllistää tuota naista, joka ei vastuussa sun elämästä kuitenkaan ole. Mutta jos oot valinnut tuon tien... niin onnea valitsemallesi tielle.
Mä kyllä ymmärrän ap:n halun saada tietää, onko hänen miehellään avioliiton ulkopuolinen lapsi vai ei. Jos tän toisen naisen raskaus on mennytkin kesken, ap voi jatkaa elämäänsä ihan toiselta pohjalta kuin jos lapsi on syntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
Kaikki lapset näkyvät esim. miehen virkatodistuksessa. Jos isä siis nimetty.

Tarvii tunnustaa lapsekseen. Äiti ei voi vaan sanoa, et se on Meikäläisen Matti. Ja sen tunnustamisen ap kai tietäisi.

Kyllä muuten voi. Miehen veljellä oli juuri tällainen tapaus. Verikokein asia selvitettiin. Ja jos olisi mies kuollut niin tämä lapsi olisi ollut osallinen perinnönjaossa.

Ei muuten voi. Mutta verikoe=isyystesti. Mutta se, että äiti VAIN SANOO tai antaa tiedon neuvolan papreihin tms., että Matti Meikäläinen on lapsen isä, ei riitä, eikä tee miehestä elatusvelvollisuutta. Mutta isyystestithän voidaan vaatia oikeusteitse jos niihin ei suosilla suostu, tai sitten isä voi tunnustaa lapsen vapaaehtoisesti omakseen (näin käsittääkseni toimitaan avopuolisoidenkin kohdalla edelleen, että isä tunnustaa lapsen).

No kuten sanoin tällainen tapaus oli. Liekö tavallista vai tavatonta, virhe vai mikä mutta siinä vaiheessa kun miehen veli haki virkatodistuksen muuhun tarkoitukseen niin sinne oli ex merkinnyt lapsensa. Ja syntymästä oli jo vuosia. Ja isyyskoe tehtiin siis vasta nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuolloinkin olin saanut miehen pysymään kuivilla jo jonkun aikaa ennen kuin naisen tapasi.

Tuo minusta kertoo jo kaiken.
Miehen kuivilla ja vieraista pildeistä poissa pysyminen on akkansa vastuulla, ei miehen itsensä.
Miehen syrjähyppy on siis oman naisensa ja sen vieraan naisen vika, ei miehen itsensä.
Mies on siis pyhä, yksinkertainen, tahdoton ja riippuvuutensa uhri. Naisten armoilla.
Minun sanoillani kuvailtuna vässykkä vätys vellihousu.

Ja se lapsiko tässä on syyllinen?? Kuinka sä voit ap katella tollasta nahjusta, joka ei edes kanna vastuuta omasta lapsestaan? Toivottavasti nainen vaatii isyydentunnistamisen ja elarit!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kyllä ymmärrän ap:n halun saada tietää, onko hänen miehellään avioliiton ulkopuolinen lapsi vai ei. Jos tän toisen naisen raskaus on mennytkin kesken, ap voi jatkaa elämäänsä ihan toiselta pohjalta kuin jos lapsi on syntynyt.

Kyllä mäkin sen ymmärrän, mutta tarkoitin kyllä enemmän tuota kaikkea muuta. Toisaalta ainakin mulle olis aikalailla sama, on lapsi syntynyt vai ei, jos sellainen kuitenkin on alulle saatettu.

Onhan se huojentavaa tietää ettei omalla miehellä sittenkään ole äpärälasta maailmalla mutta tämä halu tietää asiasta ja suhtautuminen on muuten ap:lla hyvin itsekeskeistä.
Tieto keskenmenosta helpottaisi omaa oloa.
MUTTA jos lapsi on syntynyt, niin kunnollinen mies kantaisi vastuunsa ja huolehtisi omasta vastuustaan lapsensa mahdollisimman hyvään ja onnelliseen elämään.
Ap ei ajattele asiaa kuin omasta näkökulmastaan mutta toisella kantilla on mahdollisesti olemassa koko sopasta täysin syytön ja viaton lapsi jonka etua ensisijaisesti pitäisi ajatella.

Kyllä mäkin sen ymmärrän, mutta tarkoitin kyllä enemmän tuota kaikkea muuta. Toisaalta ainakin mulle olis aikalailla sama, on lapsi syntynyt vai ei, jos sellainen kuitenkin on alulle saatettu.

Se on totta, että dipattu mikä dipattu (kikkeli siis).
Ei se syrjähyppy lievemmäksi muutu vaikkei lasta olisi syntynytkään.
Vai onko nykyään olemassa määritelmä lievä syrjähyppy josta ei synny jälkikasvua, normaali syrjähyppy jos tulee raskaus joka menee kuitenkin kesken ja sitten törkeä syrjähyppy jos siitä saa alkunsa lapsi?

Ja eikä ap:n mies siis itse tiedä onko hänelle syntynyt lapsi vai ei? Mä en sekuntiakaan katselis meistä, joka ei vastuutaan tuon enempää kanna. Edelleen toistan, että tää tarina on liian järkyttävä ollakseen totta.

Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Ap ei ajattele asiaa kuin omasta näkökulmastaan mutta toisella kantilla on mahdollisesti olemassa koko sopasta täysin syytön ja viaton lapsi jonka etua ensisijaisesti pitäisi ajatella.
Pitäisikö minun siis sanoa että juu mene vaan tekemään se lapsi onnelliseksi ja isälliseksi ja samalla pilata omilta lapsiltani mahdollisuus onnelliseen kotiin johon kuuluu myös isä?

Mikä tekee minun alle 2v lapsistani huonompia, vähemmän viattomia ja syyttömiä?

Mä otinkin kantaa vain ap:n haluun tietää, onko lapsi syntynyt vai ei.

Mulle ei olisi yhdentekevää, onko lapsillani sisarus jossain vai ei. Jos tietäisin, että on, se edellyttäisi multakin jonkinlaista valmistautumista siihen, että tämä lapsi tai hänen äitinsä ottaakin jonain päivänä yhteyttä. Ja ajattelen asiaa lähinnä omien lasteni kannalta eli miten heille kertoa jne. Tai jos tytär alkaa seurustella pojan kanssa, jolla on tämän toisen naisen sukunimi, niin kyllä mulla - vaikka olisi miten tavallinen sukunimi tahansa - alkaisi vähän kylmä hiki nousta pintaan, että ei kai vaan velipuoleensa ole rakastunut. Jos lasta ei ole, ei tarvitse edes ajatella koko asiaa.

Minä tiedän yhden toisen naisen joka on saanut lapsen. Mutta lapsen isän vaimo ei asiasta tiedä eikä tule tietämään. Juu, isä ei maksa lapsestaan, ja se oli lapsen äidin päätös. Lapsella ei ole siis isää, vain siittäjä.

Mä otinkin kantaa vain ap:n haluun tietää, onko lapsi syntynyt vai ei.

Mulle ei olisi yhdentekevää, onko lapsillani sisarus jossain vai ei. Jos tietäisin, että on, se edellyttäisi multakin jonkinlaista valmistautumista siihen, että tämä lapsi tai hänen äitinsä ottaakin jonain päivänä yhteyttä. Ja ajattelen asiaa lähinnä omien lasteni kannalta eli miten heille kertoa jne. Tai jos tytär alkaa seurustella pojan kanssa, jolla on tämän toisen naisen sukunimi, niin kyllä mulla - vaikka olisi miten tavallinen sukunimi tahansa - alkaisi vähän kylmä hiki nousta pintaan, että ei kai vaan velipuoleensa ole rakastunut. Jos lasta ei ole, ei tarvitse edes ajatella koko asiaa.

Suhteen jatkumisen kannalta mulle olis yhdentekevää olisko lapsi syntynyt vai ei, jos mies on ollut valmis saattamaan toisen naisen raskaaksi niin se kertois jo kaiken meidän suhteen tulevaisuudesta. Mä vaan en ymmärrä mitä traumoja ja itsetunto-ongelmia on näillä naisilla, jotka kestävät mitä tahansa... Niinhän sinua kohdellaan, kuin itseäsi annat kohdella.

Toiseksi miehen olis todellakin syytä kantaa vastuunsa ja olla mukana lastensa elämässä, eli ihmettelen miksi tässäkin kohtaa ap on asioita selvittelemässä, vaikka hänen miehensä aikuisena ihmisenä, pitäis itse kantaa vastuunsa.

Ja toki jos lapsi olisi olemassa niin se muuttais tilannetta, lapsilla olis sisarus ja miten se sitten vaikuttais elämään... Mutta en edes lähde ajattelemaan niin pitkälle, koska mä tossa vaiheessa olisin jo elämässä omaa elämääni jossakin muualla ja toivon mukaan miehen kanssa lasten hoito/tapaamiset yms. olisivat alkaneet sujua jne.

Hankalaa kun mies sanoo että hänelle tuota naista ja lasta ei ole edes olemassa kun tajusi mitkä aikeet tuolla naisella todellisuudessa oli(heti kun tuli raskaaksi alkoi vaatimaan että mies jättäisi meidän perheemme ja muuttaisi hänen luokseen). Varsinkin kun nainen oli valehdellut käyttävänsä ehkäisyä.

tajusi mitkä aikeet...? no eiköhän sillä ollu panoaikeet, ja hyvin näytti miehes sen tajunneen, jos lapsenkin sai alulle.

varattu mies menee toisen naisen sänkyyn, eikä edes käytä kortsua?? mitä väliä, vaikka vaimo sais taudin ja syntymätön lapsikin siinä samassa. (koska sähän oot siis ollu jo raskaana, kun miehes on käyny sitä polkasemassa)

ja hyi helvetti miten mä halveksun tollasia "miehiä", joille omaa lasta ei ole olemassa, vaikka itse mies on tilanteen aiheuttanut.

Pitäisikö minun siis sanoa että juu mene vaan tekemään se lapsi onnelliseksi ja isälliseksi ja samalla pilata omilta lapsiltani mahdollisuus onnelliseen kotiin johon kuuluu myös isä?

oikeus sulla on kieltää mieheltäs isyys lastenne sisarta kohtaan?

Mun mielestä sun lapset on viattomia ja syyttömiä elämään tuollaisen "isän" kanssa. Mut niines vaan elävät, kiitos äidin, joka ajattelee lastensa "parasta".

Tiedän naisen nimen ja luulisin että noista sen kirjoittamista resepteistä löytyy sekä sen hetu että lekurinlupanumerokin...

Tietäisi vaan tarkalleen että mistä etsiä.

Reseptissä on kuule vaan sun miehesi hetu, ei todellakaan sen lääkärin. Kuulostaa aika paksulta, että joku päihdelääkäri olisi kirjoittanut kolmiolääkkeitä saadakseen sun miehen sänkyyn kanssaan. JOS toi olis totta, niin sähän saisit sen ihan helposti menettämään lääkärin oiksudet, mikäli resepteihin ei olis mitään lääketieteellistä syytä.
Ja voisithan koittaa kysyä lääkärin työpaikalta aikaa ko lääkärille niin jos niitä ei olisi, olis varmaan mammalomalla.
Mutta aikamoinen tarina taas kerran...

Alkuperäinen kirjoittaja elarit?:
Etpä ole tainnut koskaan tavata ketään päihderiippuvaista. Ihminen jolla on riippuvuus, on todella heikko ratkeamaan. Ja aika paljon kertoo sekin ettei nainen jälki käteen edes yrittänyt kieltää tekosiaan.

Ja kyllä se minusta on jo huiputusta jos valehtelee käyttävänsä ehkäisyä muttei käytä vaan tahallaan hankkiutuu raskaaksi.

Ja ei. Mies ei ole päässyt kuin koira veräjästä vaan joutunut kärsimään asiasta ehkä liiankin kanssa.

Kuitenkin nyt ei ollut tarkoitus keskittyä jo tapahtuneeseen!

Kysyin neuvoa siihen miten saisin selvyyttä asiaan.

Se lapsi oikeasti perii isänsä muiden sisarusten kanssa. kyllä se selville tulee, ennemmin tai myöhemmin. Äiti voi hakea leareitakin takautuvasti vaikka vasta vuosien päästä.

Ei se peri jos isyyttä ei ole tunnustettu.

No kysypä siltä mieheltäsi? Miksi ihmeessä sä kiellät totuuden miehesi teoista? Miehesihän ei tunnu arvostavan perhettänne yhtään, vai voiko hän tosiaan tehdä raskaaksi kenet tahansa ja sinä otat aina takaisin? Vai tiesikö hän, että voi menettää teidät ja silti toimi kuten toimi?
Miksei miehesi arvostanut yhteisiä lapsianne enemmän? Teidän suhdettanne? Perhettänne? Miksi haluat elää ihmisen kanssa, joka vähät välittää tunteistasi ja perheenne tulevaisuudesta? Miksi mielestäsi et ansaitse parempaa? Miksi et ansaitse tulla oikeasti rakastetuksi?

Tottakai miehesi pitää olla isä lapsille, joiden isä on. Sitähän on aikuisuus, vastuun kantamista.

Mun mielestä nyt pitäis nyt kaikkien vaan niellä kaikki katkeruudet yms tunteet. Ja ajatella lasten parasta. Eli miehesi pitäisi maksaa elatusmaksuja. Sinun tulisi hyväksyä että se lapsi on olemassa. Jopa tavata tämä nainen ja se lapsi, koska se on sun miehes verta. Ja kaikkien kun lapsi kasvaa niin sen pitäisi saada tulla teidän luokse esim. iskä vklopuille. Ei ole sen lapsen syy mitä miehes on ja sen äiti on tehny. Mutta lapsi ansaitsee molemmat vanhempansa. Ja sinun täytyy vaan hyväksyä tämä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Miksi tätäkin heti epäillään provoksi? Tietäisitte vaan mihin ihmiset pystyy.
Oletteko ikinä kuulleet mielenterveyden sairauksista?

Tää on kyllä niin totta. Se, mistä ette ole lähipiirissänne kuulleet tai itse kokeneet ja tuntuu muutenkin epätodellisen vauhdikkaalta ja keksityltä, voi olla toiselle totisinta totta. Jos minäkin rykäisisin koko elämänstoorini tänne, epäiltäisiin minun porvoolaistumistani heti ensimmäisessä kommentissa. Vaan väärässäpä olisitte.

Jep, monenlaista parisuhdesysteemiä itsekin seurasin vierestä muutamia vuosia sitten.