Kuinka saada tietää onko "toinen nainen" saanut lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harnmaana tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksinkertaisesti.

Jos tuo lapsi on syntynyt ja tulee näkyviin jossain niin minun lapsillani ei sen jälkeen ole enää isää.

Lopettakaa jo tuo jauhaminen sen lapsen oikeuksista koska pistän omat lapseni sen äpärän edelle - aina!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yksinkertaisesti.

Jos tuo lapsi on syntynyt ja tulee näkyviin jossain niin minun lapsillani ei sen jälkeen ole enää isää.

Lopettakaa jo tuo jauhaminen sen lapsen oikeuksista koska pistän omat lapseni sen äpärän edelle - aina!

Mut ootko ajatellut, että SUN lapsilla on OIKEUS sisareensa? Et voi olla noin itsekäs.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Ja toki jos lapsi olisi olemassa niin se muuttais tilannetta, lapsilla olis sisarus ja miten se sitten vaikuttais elämään... Mutta en edes lähde ajattelemaan niin pitkälle, koska mä tossa vaiheessa olisin jo elämässä omaa elämääni jossakin muualla ja toivon mukaan miehen kanssa lasten hoito/tapaamiset yms. olisivat alkaneet sujua jne.
Mä luulenkin, että ap ajattelee niin pitkälle. Ja juuri se häntä vaivaakin. Mikäli ymmärsin oikein, ap:n mies on tehnyt omat päätöksensä. Mitä päätöksiä tää toinen nainen tekee, siihen ei ap voi vaikuttaa. Eikä siihen, mitä tämä mahdollinen lapsi päättää tulevaisuudessa tehdä.

Ap on siis tilanteessa, johon itse ei voi juurikaan vaikuttaa. Ja jos lapsi on syntynyt, hän on siinä tilanteessa kauan. Tai no voihan hän ottaa avioeron, mutta sekö sitten on hänen kahden lapsensa parhaaksi?

Mä en pidä epävarmuudesta. En ainakaan silloin, jos se epävarmuus koskee lapsiani ja/tai se epävarmuus tulee kestämään pitkään. Minusta on parempi tietää, jos tiedon saaminen on mahdollista.

Ehkä.
Minun valintani ovat minun valintojani.

Yhden syrjähypyn voin vielä antaa anteeksi mutten ota sitä riskiä että lapset saisivat kotoa sen parisuhdemallin että tuo on oikein. Joten jos tuo äpärä jossain näkyy, on minun ja miehen suhde loppu mikä tarkoittaa myös samalla sitä että lapset kasvavat ilman isää koska sitten muutankin jo 500km päähän tästä kaupungista.

Ehkä.

Yhden syrjähypyn voin vielä antaa anteeksi mutten ota sitä riskiä että lapset saisivat kotoa sen parisuhdemallin että tuo on oikein. Joten jos tuo äpärä jossain näkyy, on minun ja miehen suhde loppu mikä tarkoittaa myös samalla sitä että lapset kasvavat ilman isää koska sitten muutankin jo 500km päähän tästä kaupungista.

Justiinsa! Kostetaan lapsille isiemme väärät teot vai miten se oli... Kivat sulle!

Yksinkertaisesti.

Uskon että sua kiukuttaa miehesi teot. Mutta silti se ehkä syntynyt pieni viaton lapsi ei ole niihin tekoihin syyllinen. Sun miehen olisi pitänyt ajatellalapsiaan ja sinua ennen kuin ryhtyi suhteeseen josta lapsi ehkä syntyy.
Toivon ja omassa naiviudessani myös haluan uskoa että joku päivä et kanna kaunaa tätä lasta kohtaan vaan osaat osoittaa sen oikeaan kohteeseen -> mieheesi.

:hug:

Etpä ole tainnut koskaan tavata ketään päihderiippuvaista. Ihminen jolla on riippuvuus, on todella heikko ratkeamaan. Ja aika paljon kertoo sekin ettei nainen jälki käteen edes yrittänyt kieltää tekosiaan.

Ja kyllä se minusta on jo huiputusta jos valehtelee käyttävänsä ehkäisyä muttei käytä vaan tahallaan hankkiutuu raskaaksi.

Ja ei. Mies ei ole päässyt kuin koira veräjästä vaan joutunut kärsimään asiasta ehkä liiankin kanssa.

Kuitenkin nyt ei ollut tarkoitus keskittyä jo tapahtuneeseen!

Kysyin neuvoa siihen miten saisin selvyyttä asiaan.

ja tommonen päihderiippuvainen ukkeli olis sitten naisten suosikki..yöks..

Ehkä.

Tuota asennetta mä en ymmärrä. Kostaisit omille lapsillesi sen, mitä miehesi on tehnyt, viemällä heiltä isän? Mä ymmärrän sen, että haluat tietää, onko lapsi syntynyt vai ei, jotta voit vähitellen alkaa valmentamaan lapsiasi siihen, että tämä sisarus kenties ilmaantuukin jonain päivänä elämäänne. Lapsesi tuskin tulevat sua kiittämään, jos eivät ole olleet sisaruksestaan tietoisia ja kaiken lisäksi veit heiltä vielä isän.

Alkuperäinen kirjoittaja epäitsekkyys on paras äidin mitta:
Ehkä.

Justiinsa! Kostetaan lapsille isiemme väärät teot vai miten se oli... Kivat sulle!
Justiinsa! Eli minun pitäisi jäädä siinäkin tilanteessa jos miehestä eroan jäädä tänne kaupunkiin jossa minulla ei ole sukua, ei ole ystäviä jne sen sijaan että palaisin takaisin syntymätienoilleni josta löytyy laaja tukiverkosto jolta aina voi pyytää apua.
Ihan vaan siksi että lapset näkis isäänsä? Mahtaisi minusta tulla tosi hyvä äiti kun ahdistuisin yksikseni ilman seuraa, ilman kavereita ja ilman mahdollisuutta päästä koskaan ulos ovesta ilman muksuja(ja en nyt todellakaan tarkoita mitään ryyppyreissuja vaan ihan harrastuksia).

Tosi hyvin ajateltu!

Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Ap ei ajattele asiaa kuin omasta näkökulmastaan mutta toisella kantilla on mahdollisesti olemassa koko sopasta täysin syytön ja viaton lapsi jonka etua ensisijaisesti pitäisi ajatella.
Pitäisikö minun siis sanoa että juu mene vaan tekemään se lapsi onnelliseksi ja isälliseksi ja samalla pilata omilta lapsiltani mahdollisuus onnelliseen kotiin johon kuuluu myös isä?

Mikä tekee minun alle 2v lapsistani huonompia, vähemmän viattomia ja syyttömiä?

JUURI TÄTÄ miehesi olisi pitänyt funtsia ennen kuin meni penistään toiseen rakoon upottamaan. Jokaisessa yhdynnässä on AINA raskauden riski vaikka ehkäisy olisi kuinka hyvin hoidettu ja kunnossa.
Jos oikeesti ajattelee nämä asiat läpi ennen toimeen ryhtymistä niin saa olla aika kylmähermoinen paksunahka umpiluupää ja itsekäs että silti riskeeraa hetken mielihyvän takia sekä omansa että omaistensa elämän.

Kamala tilanne, minäkin suosittelen, että kysyt töistä jos on pitkään poissa niin on todennäköisesti äitiyslomalla. Joskus jotkut pienemmätkin asiat jäävät kalvamaan mieltä ja jos niitä ei selvitä ja käsittele ne voivat pilata elämän.

Ja uskon myös, että haluat toimia nimenomaan omien lastesi parhaaksi, tosin jos miehesi käytös on noin lapsellista, en olisi varma, että hän on paras ihminen kasvattamaan kenenkään lapsia.
Miehesi on kovin vastuuton ja toinen nainen sairas, hänestä pitäisi tehdä ehdottomasti ilmoitus, oletko ajatellut, että tämä nainen on voinut toimia aiemminkin vastaavanlailla ja/tai voisi tulevaisuudessakin kirjoittaa lääkkeitä asiattomasti.

Mutta oikeasti se mahdollinen lapsi on aivan syytön tähän koko tilanteeseen, miksi häntä vihaat ja haukut äpäräksi, tuo kuulostaa minun mielestäni hyvin ikävältä jopa moukkamaiselta eikä anna sinusta kovin hyvää kuvaa. Itseasiassa sinä saattaisit jopa olla lapselle parempi vanhempi kuin hänen äitinsä tai miehesi.

Ehkä.

Justiinsa! Eli minun pitäisi jäädä siinäkin tilanteessa jos miehestä eroan jäädä tänne kaupunkiin jossa minulla ei ole sukua, ei ole ystäviä jne sen sijaan että palaisin takaisin syntymätienoilleni josta löytyy laaja tukiverkosto jolta aina voi pyytää apua.
Ihan vaan siksi että lapset näkis isäänsä? Mahtaisi minusta tulla tosi hyvä äiti kun ahdistuisin yksikseni ilman seuraa, ilman kavereita ja ilman mahdollisuutta päästä koskaan ulos ovesta ilman muksuja(ja en nyt todellakaan tarkoita mitään ryyppyreissuja vaan ihan harrastuksia).

Tosi hyvin ajateltu!

Mun logiikkaan ei napsahda se että minkä takia sä tekisit eropäätöksen JOS sattuisit näkemään mahdollisesti syntyvän lapsen. Jos lapsi syntyy, mutta et sitä näkisi (tai ehkä siitä mitään kuulisi) niin silloin olisit onnellisesti naimisissa?

Minusta miehesi on tehnyt ensisijaisesti väärin. Jos olisin tuollaisessa tilanteessa tekisin mahdollisen eropäätöksen vain ja yksinomaan miehen itsensä tekojen vuoksi.

Mun mielestä ap on hieno ihminen.EI ole meidän uusien puolisoiden ja oikeiden lapsien tehtävä pitää yhteyksiä vahinkolapsiin..

Ne jää taka-alalle,ja syystä.

Meilläkin samantyyppinen tilanne ja hyvin menee kun ei kumpikaan oleta että mitään ns.toista lasta on olemassa.

Oletko ap miettinyt, että entä jos se lapsi putkahtaakin elämäänne sitten, kun lapsesi ovat teini-ikäisiä? Otat eron ja muutat 500 km:n päähän, okei. Entä jos lapsesi haluavatkin silloin jäädä isänsä kanssa asumaan?

Minusta on ihan ymmärrettävää, että haluat tietää, onko sitä sisarusta vai ei. Jos on, sun on syytä miettiä, mitä sitten teet. Onko järkevämpää ottaa ero nyt, kun lapset ovat vielä pieniä, kuuin sitten, kun he ovat jo koulussa tai teinejä ja ystäväpiiri sekä isä on nykyisellä asuinpaikkakunnallanne? Entä jos lapsesi haluavatkin olla tekemisissä tämän sisaruksensa kanssa? On monta kysymystä, johon joudut miettimään vastausta. Osaa nyt, osaa myöhemmin. Voihan olla, ettei se sisarus koskaan ilmesty elämäänne. Mutta tämä "uhka" tulee aina olemaan olemassa, jos lapsillasi sisarus on.

Ehkä.

Tosi hyvin ajateltu!

Eli ainoa oljenkorsi ja sosiaalinen elämä sinulla tällä hetkellä on riippuvaista miehestäsi? Niinkö? Niinhän sinä asian nyt esität että jos ero tulee niin ei ole ketään??
Yritä nyt hyvä ihminen ryhdistäytyä.
Olet läheisriippuvainen vieraissa juoksevasta päihdeongelmaisesta ääliöstä.

Tällä hetkellä omat ajatuksetkin on niin sekaisin etten yhtään osaa tehdä mitään päätöksiä.
Eikä ole mikään ihmekään. Voisko sun miehesi selvittää, onko lapsi syntynyt vai ei? Jos ei ole, et ainakaan maalailisi elämäsi kauhukuvia turhaan. Ja jos on, alkaisit sitten miettiä vaihtoehtoja.

Päätöksiä ei kannata tehdä hetkessä.
Se mikä kannattaa, on realismi.
Mies ei ole koskaan toisen naisen uhri.
Vikaa on aina ENEMMÄN pettävässä osapuolessa, kuin ulkopuolisessa osapuolessa.
Vaikka varatun miehen vokottelu on moraalisesti väärin, niin silti parisuhteessa olevalla on vastuu sekä itsestään että omasta perheestään. Ulkopuolinen osapuoli vastaa loppukädessä vain itselleen.
Niin se vaan on vaikka kuinka petetty yrittää vierittää sitä vastuuta omalta puolisoltaan pois. Se on kyllä ihme miten naiset osaavatkin sitä harrastaa.
Itsekin olen vierestä sellaista katsonut, kun kaverin mies petti häntä ja kaveri nostatti kiehuvat vihat sitä toista naista kohtaan ja mies ei ollut lainkaan niin syyllinen koko hommaan. Kikkeli visiin vaan vahingossa lipsahti kun toisen naisen toosassa oli niin röyhkeä ja pahuutta ympäröimä vetovoima?

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Mun mielestä ap on hieno ihminen.EI ole meidän uusien puolisoiden ja oikeiden lapsien tehtävä pitää yhteyksiä vahinkolapsiin..

Ne jää taka-alalle,ja syystä.

Meilläkin samantyyppinen tilanne ja hyvin menee kun ei kumpikaan oleta että mitään ns.toista lasta on olemassa.

mutta kun se LAPSI ON OLEMASSA! Epävarma täytyy ihmisen olla

Mies pelkää että jos ottaa naiseen yhteyttä tämä alkaa taas vaatimaan jotain ja mies tietää etten kestäisi enää lisää iskuja tuosta asiasta. Melkein tekisi mieli etsiä joku "yksityisetsivä" tyyppi ja maksaa siitä että saisi asian selville... :/

Mies pelkää että jos ottaa naiseen yhteyttä tämä alkaa taas vaatimaan jotain ja mies tietää etten kestäisi enää lisää iskuja tuosta asiasta. Melkein tekisi mieli etsiä joku "yksityisetsivä" tyyppi ja maksaa siitä että saisi asian selville... :/

Niinköhän mies oikeesti pelkää lankeavansa toistamiseen...? Jos nainen vaikka sattuisi taas vaatimaan kikulia?
Eikö miehesi osaa sanoa ei vaatimuksille?
Naisella on oikeus vaatia elatusapua ja isyyden tunnistamista / isyystestiä ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin varmaan osaa sen tehdä, otti mies yhteyttä tai ei.