Kuinka saan 3vuotiaan poikani potalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sartsa-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sartsa-81

Jäsen
13.11.2007
40
0
6
Hei!

Ongelma on siinä, että kun ehdotan pojalleni että mennäänkö pissille tai kakalle alkaa hirveä huuto että en mene!!!

Ei halua istua potalla eikä pytyllä...

Olen kokeillut että hän on päivällä ilman vaippaa, mutta häntä ei häiritse jos sattuu menemään housuun... saattaa silti leikkiä koko ajan... Ei tule minulle edes kertomaan että on mennyt housuun.

Joskus hän ottaa housut itse pois ja laittaa vaipan jalkaan...

Toisaalta asialla ei ole kiire, mutta en haluaisi hänen enää kerhossa olevan vaipoissaan...

Jos on jotain hyviä vinkkejä asiaan niin otetaan vastaan =)

Minkä ikäisenä olette aloittaneet pottailun?Itselläni on 3½-v.poika joka on oppinut kuivaksi 1-v.8kk ikäisenä,pottailu aloitettiin 1,5-v.ikäisenä.Nyt tarvis pikkuhiljaa päästä irti potasta ja saada poika kakkaamaan pyttyyn,pissaa sinne kylläkin jakkaran päältä.Kokeile laittaa aina heti heräämisen jälkeen potalle,ennen unia,ennen ulos lähtöä jne.Kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttä vaan kehiin!

Mä taas oon sitä mieltä et kaikki ajallaan. Mä en opettanu juurikaan poikaani pöntölle tai potalle. Halus vaan pissata niinkuin isikin tekee.
Meillä ei ollu mitään harjottelukautta (peti kastu pari kertaa yöllä), vaan "pönttöily" suju heti kun kerran itse niin halus. Vieläkin saa vaipan jos haluu vaikka yöks tai päikkäreille, mutta tosi harvoin haluu. Turha stressta, terve laps oppii kun on siihen valmis =) .

Alkuperäinen kirjoittaja Hippopotaamus:
Minkä ikäisenä olette aloittaneet pottailun?Itselläni on 3½-v.poika joka on oppinut kuivaksi 1-v.8kk ikäisenä,pottailu aloitettiin 1,5-v.ikäisenä.Nyt tarvis pikkuhiljaa päästä irti potasta ja saada poika kakkaamaan pyttyyn,pissaa sinne kylläkin jakkaran päältä.Kokeile laittaa aina heti heräämisen jälkeen potalle,ennen unia,ennen ulos lähtöä jne.Kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttä vaan kehiin!

mulla on tyttö ollut päiväkuiva 2 vuotiaasta ja nyt 2v9kk ikäisenä meni yks kaunis päivä itse pöntölle ja tekee sinne nyt kaikki asiat.eli itse pöntön oppi.pienentimen päälle ei koskaan suostunut.sikälihän se on hyvä kun ei niitä yleisissä vessoissa oikein olekaan.

meillä on pottailtu 10kk lähtien ja hieman yli vuoden ikäisenä alkoi kakat tulemaan pottaan.

mutta muutenhan nämä potta-asiat on sellaisia että jokainen lapsi aikanaan.siihen ei voi pakottaa.jokainen oppii varmasti aikanaan =)

Meillä on pottailtu vajaa vuosikkaasta. Nyt herra 2v1kk. Käy sekä potalla, että pöntöllä, mutta vaipat edelleen käytössä, kun ei ite vielä leikkiessään tiedosta hätää, usein kuitenkin on jo päikkärien ja yöunienkin jälkeen vaippa kuiva. Kakat tulee enimmäkseen pöntölle/potalle, jos vaan käyttää siellä ajoittain, ite ei sano koska on hätä vaan tekee sitten vaippaan.

Meillä potta ei oo koskaan ollut ongelma ja pönttökin supistajalla oli heti tosi pop :), meillä sellanen supistaja, jossa ankan jalat ja nokka (ok baby on merkki), niin sen kanssa viihtyy pöntöllä.

Yhteistyössä