Kuinka saan miehen muuttaman pois?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielellään yh:ksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En lukenut kaikkia viestejä, mutta tuomioistuimelta voi hakea yhteisomistuksen purkua.

Lisäys: mutta se ei toki tarkoita että juuri sinä saisit/voisit jäädä ko.asuntoon asumaan.

Mutta sellaisissa tapauksissa, jossa jompikumpi puolisoista haluaa erota ja toinen ei suostu ostamaan puolisoaan ulos yhteisestä asunnosta eikä laittamaan asuntoa myyntiin, voi yhteisomistuksen purkua hakea oikeudesta.

[QUOTE="heh";23564116]No et tosiaan lukenut viestejä, jos ehdotat vuokrakämpän yhteisomistuksen purkua :D PLus mitä hittoa se auttaisi, kun yhteisomituksen purussakin kämppä menee myyntiin?[/QUOTE]

No joo, meni ohi tuo että ap asuu vuokralla. Ja kuten ehdin ensimmäiseen viestiini lisätä, niin vaikka ap asuisi omistusasunnossa, ei yhteisomistuksen purku auttaisi häntä jos haluaa jäädä ko.asuntoon itse asumaan.

Eikö tuo yhteiselämän purkaminen ole juuri ap:n kaltaisia tilanteita varten? Silloin ei ole mitään merkitystä sillä, kenen nimissä asunto tai vuokrasopimus on, vaan oikeus katsoo, kumpi puolisoista asuntoa enemmän tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23564414:
Eikö tuo yhteiselämän purkaminen ole juuri ap:n kaltaisia tilanteita varten? Silloin ei ole mitään merkitystä sillä, kenen nimissä asunto tai vuokrasopimus on, vaan oikeus katsoo, kumpi puolisoista asuntoa enemmän tarvitsee.

Juuri näin!

Mitäs jos laittaisit vielä yhden miehen siihen vuokralaiseksi, muka sinun uusi mies. Tuskin vanha viitsii jäädä uuden miehen kanssa samaan asuntoon :D
Mä varmaan sun tilanteessa pyytäisin mun miespuolisen kaverin mun luo asumaan siksi aikaa että äijä kyllästyy ja lähtee menee.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23564414:

Muuten hyvä, mutta tuo yhteiselämän purkamispykälä kuuluu avioliittolakiin, ja aloittaja ei ole naimisissa(?).
Kannattaa vaan etsiä uutta asuntoa, se jääkö miehesi ylisuureen kämppäänne vai ei olkoot hänen ongelmansa.

Täällä on taas lisäännytty satunnaisten miesten kanssa, on yhteisiä ja omia, tai ollaan raskaana toista kertaa miehelle ja jo eroamassa...
Voi jestas teitä naisia...

Helpoimmalla pääsee, kun lähtee ite tai ainakin aikoo lähteä. Eti uusi asunto jostakin läheltä ja ole yhteydessä sossuun, niin kaikki kyllä järjestyy :) Alat ainakin puhumaan ukollw, että käyt irtisanomassa oman osuutesi asunnosta silloin ja silloin ja alat ettiä kämppää. Jos ukolla on pienet tulot, niin hätä tulee käteen, jos yksin joutuis maksamaan vuokran. Jos vaikka menis lankaan ja hommais itelle kämpän :)

Ite olen joskus aikoinaan, muuttanut pienen vauvan kans pois ex:n luota ja sain kyllä vuokratakuut ym sossusta, kun olin minimiäippärahalla. Sain siis lisäksi toimeentulotukea ja ihan mukavasti pärjättiin. Pikkuhiljaa ostelin huonekalut ym ja sossuhan antoi avustusta tiettyihin juttuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja tää on just tätä;23565139:
Täällä on taas lisäännytty satunnaisten miesten kanssa, on yhteisiä ja omia, tai ollaan raskaana toista kertaa miehelle ja jo eroamassa...
Voi jestas teitä naisia...

Tulihan se tämäkin sieltä. Juu-u, virheen tein. Menin ja luotin toiseen ihmiseen vaikka ei olis pitänyt. Lasta en kadu, suhdetta mieheen kyllä. Minusta tulee viiden lapsen yh, se olisi varmaan uuden ketjun paikka, tyyliin: Kuinka olette pärjänneet suurperheenä yksin? Mutta minä pärjään kyllä, paremmin ilman miestä.

Hyviä ajatuksia ja ideoita teiltä on tullut, kiitos niistä. On aika laittaa rattaat pyörimään. Minä en halua antaa periksi tässä asuntoasiassa, en ole mikään kynnysmatto. Tämä on lapsille mieluisa koti, kaverit ja koulu lähellä. Tämän kokoista vuokra-asuntoa tällä hintaa on vaikea löytää. Toki voisin muuttaa asumaan ahtaasti, mutta pirkule kun en halua! Mieshän tässä vaan kiristää, kun itsekin tietää asioiden laidan. Ja on sen sorttinen mies, että puhumalla tästä en selviä..

Ota asianajaja! Kävelet vain valitsemasi asianajajan puheille. Hän laittaa rattaat pyörimään. Pienituloisena saat oikeusavun minkä hakemisen hoitaa asianajajasi. Näin minä tein ja senttiäkään en ole itse maksanut. On niin helppoa kun voi ongelmatilanteessa kääntyä asianajajan puoleen! Sain miehen ulos kämpästä yhteiselämän lopettamis -hakemuksella. Kun sai haasteen niin otti ja häipyi... =)

Yhteistyössä