Kuinka te kerkeette käydä perheen ja työn lisäksi jumpassa ja lenkillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja choko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:
Meillä on tilanne se että isäntä on toisel puolen maapalloa töissä ja minä lasten kanssa suomessa. Mutta henkireikä on se että vähintää kerta viikkoo pakko päästä jumpalle ja bonusta on jos lenkille vielä pääsisi. Poikia tulee hoitaan joko mummi tai sitten mulla on 2 aivan ihanaa MLL:nn hoitaja tyttöä joiden kanssa pojat viihtyy todella hyvin. Vaikka se pari tuntia maksaaki mutta on se halpaa kun ite pääsen sitä kuuluisaa omaa aikaa ottaa. Ilman tuota nuppiha hajois B) kotityöt ehtii kyllä tekee ja ehdin poikien kanssa hienosti kuitenki olemaan vaikka iltaisin poissa hetken olen. Nukkumaan ne pääsääntöisesti itse laitan!!

kuinka kauan miehesi on kerrallaan pois kotoa?

sanotaanko näin että suomessa oli viimeksi heinäkuussa 2007 ja seuraavan kerran saapuu tällä tietoa heinäkuussa 2008. Että isännän varaa tässä hommassa ei kannata jäädä ;)

oho.Mikäs avioliitto tuonlainen on? näkee kerran vuodessa! mikäs tommosessa miehessä miehenä/isänä voi viehättää?

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
jos olisin töissä kävisinjoko aamulla enne töihin lähtöä, tai vaikka työstä kotiin tulisin kävellen, so matka ei oo pitkä. Halutessaan sen puoli tuntia repii mistä vaan, se on organisointikysymys. sen aikaa kun mies esim laten kanssa on suihkussa , voi itse käydä lenkilä. Järjestelykysynmys se on oikeasti

Joillakin menee enemmän kuin puoli tuntia.. mulle menee jumppaan matkoihin tunti, jumpassa AINAKIN tunti plus suihku :whistle:

Mut juu, voihan sitä sit käydä vaikka puolen tunnin lenkillä edes jos ei muualle kerkee, totta.

esim työmatkan voi kävellä jos matka ei oo kovin pitkä. mutenkin kävelen noin 7 kilsan lenkkeä niin samalla emnisin töihin tai sieltä pois

kaikkien täytyy pystyä koska HERNETÄTIKIN pystyy, sillä aikaa kun ukkonsa on laten kanssa suihkussa.. yök

Hernetädin viestiin kommentiksi. Mulla työmatka on 9 kilometriä suuntaansa. Reittiopas kertoo kävelyyn kuluvan 2 tuntia 11 minuuttia. Varmaan pitää paikkaansa, koska matkalla on paljon liikennevaloja, ylitettäviä vilkas liikenteisiä katuja ilman niitä valoja jne. Lisäksi ennen töihin menoa olisi vielä vietävä lapset hoitoon n. 3 - 4 kilometrin matka. Ei nyt kyllä mitenkään olisi mahdollista kävellä edes yhteen suuntaan tuota.
Työpäivän pituudeksi lasten hoitoon kuskauksineen ja julkisella takaisin menisi yli 14 tuntia, eli 8 tuntia töissä, 2.11 tuntia kävelyyn, 40 minuuttia bussilla päiväkodille + kävelyt ja julkisella lapsia hakemaan + kävelyt 1.40 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Hernetädin viestiin kommentiksi. Mulla työmatka on 9 kilometriä suuntaansa. Reittiopas kertoo kävelyyn kuluvan 2 tuntia 11 minuuttia. Varmaan pitää paikkaansa, koska matkalla on paljon liikennevaloja, ylitettäviä vilkas liikenteisiä katuja ilman niitä valoja jne. Lisäksi ennen töihin menoa olisi vielä vietävä lapset hoitoon n. 3 - 4 kilometrin matka. Ei nyt kyllä mitenkään olisi mahdollista kävellä edes yhteen suuntaan tuota.
Työpäivän pituudeksi lasten hoitoon kuskauksineen ja julkisella takaisin menisi yli 14 tuntia, eli 8 tuntia töissä, 2.11 tuntia kävelyyn, 40 minuuttia bussilla päiväkodille + kävelyt ja julkisella lapsia hakemaan + kävelyt 1.40 minuuttia.

Juuri näin!!!!!

[

kuinka kauan miehesi on kerrallaan pois kotoa?[/quote]

sanotaanko näin että suomessa oli viimeksi heinäkuussa 2007 ja seuraavan kerran saapuu tällä tietoa heinäkuussa 2008. Että isännän varaa tässä hommassa ei kannata jäädä ;)

[/quote]

oho.Mikäs avioliitto tuonlainen on? näkee kerran vuodessa! mikäs tommosessa miehessä miehenä/isänä voi viehättää?
[/quote]

Mä:lle:

ihana avioliitto on kyllä! =) mutta tällä hetkellä vietämme 3kk täällä miehen luona lasten kanssa. että näemme kuitenkin enemmän kuin kerta vuoteen. Ja tämä on tilanne nyt vuoden päästä voi olla toinen B)

esim työmatkan voi kävellä jos matka ei oo kovin pitkä. mutenkin kävelen noin 7 kilsan lenkkeä niin samalla emnisin töihin tai sieltä pois[/quote]

Siinä tuliskin hyvin liikuntaa, kun 140 km juoksis päivässä...=)Mulla työpäivän pituudeksi tulee 10h työmatkoineen ja kun puoli 5 on kotona ja tyttöä on oltava laittamassa jo 7 jälkeen iltatoimille, niin ei siinä kauhean pitkä ilta ole...muutaman kerran vko:ssa yritän silti käydä jumpassa,toinen päivä on lauantai,jolloin ei ole töitä..

Juoksulenkit on paras tapa, puoli tuntia tai vähemmänkin riittää kerrallaan ja voi mennä ihan koska vaan. Kyllä se puoli tuntia esim. 3 kertaa viikossa järjestyy jos vaan haluaa.

Mullakaan ei olisi aikaa mennä sipsuttelemaan ja ojentelemaan raajojani jonnekin jumppiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hernenenä:
kaikkien täytyy pystyä koska HERNETÄTIKIN pystyy, sillä aikaa kun ukkonsa on laten kanssa suihkussa.. yök

:D *repeilee* :D

Anteeksi. :ashamed: *tirsk*

Vedet silmissä nauraa täälläkin.

Ehkä tossa eniten naurattaa se, että saa tietylle henkilölle hirnua.

:laugh: :laugh: anteeks,oon vähän väsy.. :ashamed: muistaakseni tossa jokunen pvä sitten hernetäti oli sitä mieltä,että lenkin pitää kestää tunnin verran :whistle:

Ehkä. Ei voi auttaa asiaa. Mutta onhan se erikoista mainita, että mies voi olla äidin lenkin aikana lasten kanssa juuri suihkussa, miksi eivät voi vaikka pelata jotain... (heh).

Ei. Kyllä tossa naurattaa tilannekomiikka. Jos sä olisit ton kirjoittanut, niin mä nauraisin sun kirjoitukselle, ihan avoimesti.

Tai vaikka itsellenikin, jos moinen kirotusvihre olisi omasta näppiksestäni lähtöisin. En mä Hernikselle tässä naura, vaan yhteensattumien summalle. Mies laten kanssa suihkussa.. :D *naurattaa aina vaan*

Jumpassa en ole käynyt, salilla käyntiä pitäisi alkaa harrastamaan. Lenkkeilyä saa hyvin työmatkoista, 5km juosten tai sauvakävellen on ihan sopiva matka. Loppupelissä juosten pääsee nopeammin kuin julkisilla... :whistle: Eli aikaahan tuossa säästää!

Pari työkaveria käy salilla aina töiden jälkeen (yötyö) mutta itse vähän mietin olenko aamuisin ihan iskussa tuohon. Täytynee joskus kokeilla. Joka tapauksessa mies vie lapset hoitoon kouluun lähtiessään eli sinänsä kerkeäisin hyvin käydä salilla tuossa ennen nukkumaankäyntiä. Tai vastavuoroisesti illalla ennen töihin menoa, lähtisin vaan kotoa aiemmin.

Minulla siis ihan omasta viitsimisestä ja halusta kiinni, laiskuuden takia viimeajat hiljaisempaa tuolla rintamalla.

Mulla on ihan tietoinen valinta etten harrastuksissa juokse. Oon 6 päivää viikosta töissä ja kotona vasta klo 18 joten yhteistä aikaa pojan kanssa on muutenkin vähän. Sitten on taas aikaa kun pojalla on omat menot.

Mulla on kaksi pientä mukulaa ja ehdin käydä 2kertaa viikossa jumpassa ja muutaman kerran viikossa lenkillä.
Tää onnistuu siten että en juurikaan siivoile kotona eli meillä on aina järkyttävä sotku. siis tosiaankin JÄRKYTTÄVÄ!
Lenkille otan lapsukaiset mukaan, he istuvat rattaissa.
Jumpan ajan lapsia vahtii iskä tai joku isovanhemmista. ilman heitä tämä ei onnistuisi!
Latea en oo pyytänyt suihkuilemaan mieheni kanssa saatika sitten lapsia vahtimaan!!! ;)

ainahan se on jostakin pois kuten kaikki muukin elämässämme. kaikkea ei voi saada samaan aikaan, ikävä tosiasia.
Lenkille lähtö tosin ei ole pois keneltäkään kun se suunnittelee oikein: muksut ja mies mukaan!!
Tai työmatkalta suoraan jumppaan, ei se 1 tunti maailmaa kaada, minusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Te, jotka ette ole edes töissä, ettekä silti ehdi reippailemaan - mitä ihmettä te teette?!

No kyllä minä ainakin ehdin töissä ollessa yhden lapsen äitinä paljon paremmin lenkille ja harrastukseen kuin kahden lapsen kotiäitinä. Jokainen lapsi kun vie yhtä paljon aikaa. Yhtä lasta ehtii illalla huomioda ja käydä silti muutaman kerran viikossa lenkillä/harrastuksessa. saa kahden keskistä aikaa isän kanssa sen ajan.

Mä yritän käydä töiden jälkeen eli aamulla n. klo 7-8. Muutoin milloin mitenkin kerkeää. Eilen olin yssikseni niin menin klo 15.00. Pump on huomenna klo 8.30. Pittääkin varata lapsiparkkiaika.. Kivaa suhaamista kun Vantaalta Helsinkiin hakemaan tyttö ja takaisin Vantaalle :kieh: Kerkeen ehkä just ja just :whistle:
Tänään on kuulemma mukavat remontit päällänsä joten ei tule käytyä.. Hyvä se on kai yksi lepopäivä aina pitää varsinkin silloin jos on tehnyt koko kropan lävitse salilla... Vitsi meidän uusi pakaralaite on ihan loistotehokas :heart:

Jos olisin päivät töissä ja kävisin esim. jumpassa, niin kävisin siellä viikonloppuna kun kuopus nukkuu päiväuniaan. Arki-illat on kokonaan pyhitetty perheelle. Tosin nyt on eri asia, kun olen kotiäitinä. Vaikka käynkin vain kerran kahdessa viikossa jossain ilman lapsia.

Yhteistyössä