Kuinka teillä tehdään kaakao?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaakao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaakao

Vieras
Kun oon niin usein törmännyt ihmettelyihin omista tavoistani niin kertokaas miten teillä?

Kylmän kaakaon teen niin että kaakaojuomajauhe(oboy yleensä) laitetaan kylmään maitoon, sekoitetaan ja juodaan.

Kuuma kaakao keitetään ihan kattilassa, maidosta, oikeasta kaakaosta(se mitä leivontaan käytetään) ja sokerista. Joskus jos on oikein herkkunälkä niin sekaan suklaata, tilkka kermaa, jäätelöä tao vispautuvaa vaniljakastiketta.

Lapsille joskus teen myös niin että keitän veden vedenkeittimellä, sekaan oboyta ja maitoa. Kun ovat tottuneet näin juomaan mummien luona. Näin tekevät kaikki jotka ihmettelevät noita muita tapojani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaakao:
Lapsille joskus teen myös niin että keitän veden vedenkeittimellä, sekaan oboyta ja maitoa. Kun ovat tottuneet näin juomaan mummien luona. Näin tekevät kaikki jotka ihmettelevät noita muita tapojani.

Yleensä näin, mutta jos oboy on loppu, niin sitten kattilassa maitoon oikeasta kaakaosta.
 
Keitän vettä, laitan sitä puoliväliin mukia ja lisään maitoa. Pari lusikallista jotain perus kaakaojauhetta sekaan.

Yks muksu haluaa kylmänä kaakaonsa, hälle pistän sen kaakaojauheen kylmään maitoon.
 
Kylmänä maito + jauhe + sekoitus
Lämpimänä maito mukissa mikroon sitten jauhe sekoitetaan lämmitettyyn maitoon.

Vettä ei tule mukaan kummassakaan tapauksessa.
 
Meillä yleensä kiehuvaan veteen laitetaan kaakaota ja lapsille puolet maitoa (itelle vain lisäksi tilkka). Välillämuksut saa kylmään maitoonkaakaojauheen.
Muista lapsuudesta,kun äitini keitti maidon, jossa oli mustaa kaakaota ja maitoa. Se oli kyllä hyvää :p
 
Yleensä noi lapsukaiset juo kylmää kaakaoo ja se on vaan maitoo lasiin ja jauheet sekaan. Lämmintä kaakaoo tehdään joko lämmittämällä maito mikrossa ja tota valmista kaakaojauhetta sekaan, tai sit jos oikeen innostun, niin maito lämmitetään kattilassa ja sekaan oikeeta kaakaoo, sokeria ja vaniljasokeria :p

Ja meillähän ei kaakaoo veteen tehdä :x

Ja toiseksi Dumle-jauhe on parasta :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
iikk...mun on pakko myöntää tässä ketjussa, että mun 3 vee ei o viel ikänä saanu kaakaoo, ku en ite siitä tykkää ni meil ei oo ollu... pitäsiköhän ostaa joku kerta?!

Ihana juoda lämmintä kaakaota talvella ulkoilun jälkeen.Lämmittää mukavasti kun tulee pakkasesta sisälle.

Mun äiti teki aina kaakaon veteen ja siihen pikkasen maitoa mutta en tykännyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
iikk...mun on pakko myöntää tässä ketjussa, että mun 3 vee ei o viel ikänä saanu kaakaoo, ku en ite siitä tykkää ni meil ei oo ollu... pitäsiköhän ostaa joku kerta?!

Ihana juoda lämmintä kaakaota talvella ulkoilun jälkeen.Lämmittää mukavasti kun tulee pakkasesta sisälle.

Mun äiti teki aina kaakaon veteen ja siihen pikkasen maitoa mutta en tykännyt.

okei...kiitti neuvoista...kunhan pakkaset tulee niin eikun kaakaota ostamaan ja maitoon siis se tekemään!! =)
 

Yhteistyössä