Kuinka usein kylvetätte vauvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniHelena

Vieras
Tuli mieleen kun Sairaala tai Subin sairaalaohjelmassa neuvottiin synnärillä tuoreita vanhempia kylvettämään vauvaa kaksi kertaa viikossa.

Mä olen kylvettänyt vain kerran viikossa, toki pyyhin kasvot/taipeet päivittäin ja pyllypesut tehdään tietenkin. Kai se nyt riittää?

Joka ilta. Kaikki lapsemme käyvät joka ilta kylvyssä/suihkussa. Ihana pukea puhdas yöpaita ym ja sitten nukkumaan :) Ei ole kellään kolmesta lapsestamme ollut karstaa päässä,kun joka ilta pääkin pesty. Vaikka voihan sitä kai siltikin tulla...

Me kylvetämme kaksi kertaa: keskiviikkoisin ja lauantaisin. Aluksi kun vauva oli juuri syntynyt, niin kerran viikossa vain kylvetettiin. Pojan iho on pysynyt tosi hyvänä, vaikka kaksi kertaa "vaan" hänet kylvetetään.

Minä kylvetin vauvan n. pari kolme kertaa viikossa, sitten jo siirryttiin suihkuun :) Meidän likalla on niin kuiva iho että joutuu ihan toppuutella tuota pesulla käyntiä, aina haluaisi että pestään shampoolla!! Omituinen lapsi, rakastaa suihkussa käyntiä ja hiusten pesua :D

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Tuli mieleen kun Sairaala tai Subin sairaalaohjelmassa neuvottiin synnärillä tuoreita vanhempia kylvettämään vauvaa kaksi kertaa viikossa.

Mä olen kylvettänyt vain kerran viikossa, toki pyyhin kasvot/taipeet päivittäin ja pyllypesut tehdään tietenkin. Kai se nyt riittää?

Vauva josta puhun on nyt reilut 5 viikkoinen, esikoinen 2 v8kk käy suihkussa joka ilta isänsä kanssa- tykkää vesileikeistä (rasvaamaan joutuu kyllä näintalvella jalkoja kun iho tuppaa kuivumaan). Varmaan vauvakin (jos tykkää) siirtyy suihkupesuun pian. Esikoinen aloitti suihkut jossain vajaan kahden kk:n iässä ja tykkäsi.

Yhteistyössä