Kuinka usein oma äiti tai isä soittaa sulle ja/tai lapsillesi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Kysymys olisi lähinnä suunnattu nuorille vanhemmille (tai miksei kaikenikäisille) joilla pieniä tai kouluikäisiä lapsia...

Vai soitatko itse vanhemmillesi päin?

Kiitti vastauksista tähän asti... Olen vähän kateellinen niille joille äiti soittelee jopa päivittäin! Tai edes joka viikko, sellaista arjen jakamista vaikea kokea jos juttelee jotain kerran kuussa ja silloinkin omasta aloitteesta :/

Kiitti vastauksista tähän asti... Olen vähän kateellinen niille joille äiti soittelee jopa päivittäin! Tai edes joka viikko, sellaista arjen jakamista vaikea kokea jos juttelee jotain kerran kuussa ja silloinkin omasta aloitteesta :/

Silloin ehkä parempi antaa olla, ettei oma mieli pahoitu enempää?
Ehkä äitisikin jossain vaiheessa havahtuu kun et enää soittele.

harvoin kukaan soittelee, kun on tuo fb:n chatti ja tekstarit keksitty, siis niitäkin sillon kun on jotain oikeeta asiaa.. ihan vaan soittelemisen ilosta ei soitella. mun porukoille 50km ja miehen porukoille 600km, sinne kauempaan skypetellään joskus niin näkee vähä naamaakin.

Ei koskaan. Ei muista koskaan ja itse soitan vain jos asiallista asiaa, koska sitä ei huvita edes puhua muuten. Ei osta minun lapsilleni edes onnittelukortteja synttäreillä tai jouluna lahjoista puhumattakaan tai toivotuksista. Tosin olen ollut hänelle se ruma hylkiölapsi jo vauvasta asti ja tuonut tämän esille niin käytöksellään kuin muutenkin.

Usein mutta vaihtelevasti. Jompikumpi soittaa jos ei viikkoon olla juteltu. Toisinaan saatan soitella päivittäinkin, joskus menee jopa viikko. Tuntuis tosi kurjalta jos ei olis åitiä jolle voi soittaa ja jutella kun siltä tuntuu. Kiitos ihanalle äidilleni <3

Kysymys olisi lähinnä suunnattu nuorille vanhemmille (tai miksei kaikenikäisille) joilla pieniä tai kouluikäisiä lapsia...

Vai soitatko itse vanhemmillesi päin?

Äiti on kuollut, ei ehtinyt nähdä lapsia. Isäni soittaa pari kertaa vuidessa, jos asiaa. Anopin/apen kanssa ei soitella. Hyvin pyörii arki ilman näitäkin :). Toki tämö unettomuus vois joskus hellittää, jos sais välillä jotain apua jostain. Näillä mennään.

Ei juurikaan koskaan, tai sitte tietää että sillä on tosi tärkeetä asiaa ja/tai tietokone rikki! Skypellä soitettaan viikottain, kiva lasten kans ja ilmainen ja fb:n chatissa jutellaan monta kertaa viikossa.

Äiti soittaa mulle joka päivä, monta kertaa. Asumme n. kahden kilometrin päässä toisistamme. Isä soittaa n. kerran viikossa, tosin äidiltäni kuulee joka päivä mitä mulle kuuluu. Lapsilleni äitini ja isäni soittavat kun on jotain asiaa, n. 1-4 kertaa viikossa.

Muista kuitenkin, ettei kaikkien äitit soittele "arjen jakamiseksi". Mulla soittaa noin viikon kahden välein, mutta hän puhuu vain omista asioistaan eikä ole pätkääkään kiinnostunut siitä mitä meille kuuluu. Olisi mieluummin sitten soittamatta, paha mieli siitä tuostakin tulee kun koskaan ei meidän asiat kiinnosta (ei siis kysele niistä ja jos yritän itse kertoa, mitätöi ne jollain lailla ja palaa omiin juttuihinsa).

Isä (ovat eronneet) soitteli noin kuukauden kahden välein, hänen puheluihinsa lakkasin vastaamatta viime syksynä, on vielä pahempi kuin äiti. Ei pysty edes kymmeneksi sekunniksi keskittymään muuhun kuin itsensä kehumiseen tai muiden (yleensä minulle tuntemattomien) ihmisten haukkumiseen. Ärsyyntyy jos yritän kertoa jotain omia juttuja, ja vaihtaa välittömästi aihetta kun saa suun vuoron.

Päätin vihdoin että en ole enää hänen likasankonsa ja ohjelmoin puhelut menemään suoraan vastaajaan. Eipä ole jättänyt viestiä tai laittanut tekstaria (osaa kyllä), eli äijää ei kiinnosta pätkääkään edes miksi tytär ei ole vastannut kuukausiin puhelimeensa... Kertoo tiivistetysti paljon siitä kuinka paljon häntä kiinnostaa meidän elämä. Vielä kun saisi saman tehtyä äidille niin jäisi nekin mielenpahoitukset välistä.

isä on ollut toistakymmentä vuotta sannan syönnissä, äidin kans soitellaan noin 5...10 krt vuodessa

sillon kun isä vielä eli niin ei soiteltu jos ei ollut oikeesti asiaa

Isä on kuollut, joten hän nyt harvemmin soittelee.

Muttä äiskän kanssa joskus soitellaan monta kertaa viikossa, joskus taas voi olla monien viikkojen taukoja.

Itse en harrasta puhelimella soittelua, on jotenkin jäänyt nyt kun netissä voi tehdä kaiken paljon kätevämmin. Joten oma puhelin on aika usein äänettömällä tai akku loppu, ja sen lähimmäiset aika hyvin tietävät.

Isä sairastaa ja on hoitolaitoksessa, ei pysty soittamaan enää, ei osaa enää puhua. Äiti ei soita koskaan kysyäkseen kuulumisia. Mä soitan äidille joskus, ei olla kovinkaan läheisiä.

Yhteistyössä