kuinka usein pesette itsenne vampulla, oikein kunnolla lian pois?

No en minä kyllä niin likainen ole, että pitäisi pesusienellä ja pesuaineella hangata ihoa. Olisin varmaan aivan korppu sen jälkeen. Laitan pesuainetta vain niihin likaisimpiin kohtiin, mutta en koskaan käsivarsiin tai jalkoihin. Kuorivalla pesukäsineellä voi joskus harvoin hieroa jalkojen ihoa, mutta ilman pesuaineita. Ja sen jälkeen pitää laittaa koskeusvoidetta.

Minä olen Kaakkois-Suomesta ja mullekin vamppu on ihan tuttu sana :) Aika harvoin tulee vampulla pestyä, ihan vain saippuan yleensä käsin hieron.
Mulla on etelästä ostettu ihanan pehmeä sieni, jotain merisientähän se on ja sillä on kyllä kiva aina välillä hinkata.

Varmaan kerran-pari viikossa, tai no, kun vaan on aikaa pidemmälle ku pikasuihkulle =)

Vamppu-sana oli ihan uus miullekin, vanttuut oon kai joskus kuullu, jos ne on lapaset..onko?Tai sitten sotken johonki muuhun :ashamed:

Kymenlaaksosta olen ja käytän myös aina sanaa vamppu, jos pesusienestä puhun. Ja varsinaiseen aiheeseen... En pysty käyttämään ollenkaan, kun iho kuiva niin hirveästi ja ei kestä pesuaineita ja saippuoita. Ihotautilääkäri sanoi, ettävarpaat ja kainalot voi pesuaineella pestä, mutta muuten pelkkä vesi.

Meillä on sanottu svamppu, tullee ruotsinkielestä, kait..? Ja joka kerta pesen itteni sillä ku suihkussa käyn, mutta harvemmin niin, että oikeen innostuisin vaikka saunan jälkeen kuuraamaan sitä kuollutta ihoa pois.

Yhteistyössä