Kuinka usein te näätte teidän vanhempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pin

Tunnettu jäsen
24.04.2013
5 711
238
63
Helsinki
entä appivanhempia?

Mä näen äitiä ehkä 2-4 kertaa kuukaudessa. Isää noin kolme kertaa vuodessa. Mieheni vanhempia noin 4-5 kertaa viikossa.

Soitteletteko paljon jos asutte kaukana?

Me asutaan aika lähellä.

Ollaan pyritty vähintään kerran viikossa yhtäaikaa Skypen äärelle. Minun vanhemmat asuvat kaukana Lapissa, välimatka on sen verran pitkä, että harvoin enää pääsee näkemään irl.
Äitin kanssa jutellaan mesen kautta aika usein.

Anoppi ja appi ovat muuttaneet hiippakuntaa.

entä appivanhempia?

Mä näen äitiä ehkä 2-4 kertaa kuukaudessa. Isää noin kolme kertaa vuodessa. Mieheni vanhempia noin 4-5 kertaa viikossa.

Soitteletteko paljon jos asutte kaukana?

Me asutaan aika lähellä.

Vanhempani eivät ole koskaan käyneet kylässä ilman erityistä syytä, kuten lapsen syntymäpäiviä.
Yleensä useimpina juhlapyhinä nähdään, asuvat lähellä.
Soitellaan n. 1 kerran kuukaudessa, silloinkun on jotain pakollista asiaa.
Muuten vain ei soitella tai nähdä koskaan.

Mies soittelee äitinsä kanssa lähes päivittäin ja äiti haluaisi kovasti tavata ihan viikottain, olen vähän kateellinen tästä.

Vanhemmat on kuolleet, appivanhempien luona käydään vähän miten sattuu,joskus menee pari kuukautta näkemättä ja joskus käydään viikon välein. Asuvat lähellä.

Äitiäni mä näen aika useesti. Sillä on avaimetkin meille ja se käy aika usein. Isääni mä näen aika harvoin. Sillä on uus akka minkä kanssa en tuu toimeen ja en mä tuu isänikään kanssa toimeen mut se vaatii saada nähdä mun lapsia joskus. Ehdot on ne että se ämmä ei saa nähdä mun lapsia eikä puhua niille.

Äitiäni mä näen aika useesti. Sillä on avaimetkin meille ja se käy aika usein. Isääni mä näen aika harvoin. Sillä on uus akka minkä kanssa en tuu toimeen ja en mä tuu isänikään kanssa toimeen mut se vaatii saada nähdä mun lapsia joskus. Ehdot on ne että se ämmä ei saa nähdä mun lapsia eikä puhua niille.

Piti sanoa etten tuu välillä toimeen isäni kanssa. Ei oo mitään jatkuvaa ja sellasta.

Vaikka joka päivä, jos haluan. Asuvat vajaan kilsan päässä. Mutta ovat vielä sen verran hyväkuntousia, että heillä omat menot ja systeemit, että sentään ihan joka päivä tule siellä käytyä. Mutta ainakin vähintään kerran viikossa tulee poikettua. Ja lopun edestä tarvittaessa viestitellään tai soitellaan. Lapsi käy välillä useamminkin ihan itsekseen.

Appivanhempia ei ole, mutta ex yrittää vähintään kerran viikossa viedä lastaan mummua katsomaan. Exän isä on jo kuollut.

Äitiäni näen muutaman kerran viikossa.
Soitellaan jos jotain akuuttia tulee.
Isääni en ole halunnut tavata nyt viiteen vuoteen, ei myöskään soitella.

Ex-anoppia näen pari kertaa viikossa, soitellaan myös lähes päivittäin.

Uuden miesystäväni vanhempia en ole vielä tavannut, toinen heistä asuu 200km päässä ja toinen 300km päässä.

Muutin kotoa yli 20 vuotta sitten ja sen jälkeen on nähty ehkä 3-8 kertaa vuodessa. Kerran kuussa soitellaan. Minulle sopii tällainen irtautuminen vanhemmista. Jos käymme kotonani (asuvat kaukana), kestän noin kaksi päivää järjissäni siellä. Mitään isoa riitaa ei ole/ollut koskaan, mutta en vain voi kuvitella meitä saman katon alle pidemmäksi aikaa.

Vanhempiani näen kerran kk:ssa, asuvat sadan kilometrin päässä. Lapseni on heillä hoidossa yhden viikonlopun kk:ssa. Appivanhempiani en enää tapaa, koska olen eronnut lapseni isästä. Soittelen äitini kanssa pari kertaa viikossa, välillä riitelemme lapsen pukeutumiseen riippuvista asioista lähinnä..

Äitiäni näen noin kerran viikossa.usein on meillä koko viikonlopun käymässä.soitellaan melkein päivittäin..isääni pari kertaa kuussa ja noin kerran viikossa soitellaan.
Ex appivanhempiakin noin kerran kuussa vähintään kun kyläillään muuten vaan ja tulevat katsomaan lapsenlapsiaan :)

Kerran viikossa minun puolen isovanhempua, miehen puolen isovanhempia taas lähinnä vain juhlien aikaan. Joskus harvoin muuten tulevat käymään. Mennään yleensä käymään itse, koska mummola on omakotitalossa ja lapsilla kiva leikkiä pihalla ja tykkän itse käydä lapsuudenkodissa.

Omia vanhempia kaksi kertaa vuodessa, miehen vanhemmat olen tavannut neljan vuoden aikana kaksi kertaa. Asutaan n. 5000 kilsan paassa. Ei soitella vanhempieni kanssa, joskus jotain viesteja lahetellaan. Mies skypettaa isansa kanssa viikottain.

1-2 kertaa vuodessa. Exanoppivanhempia tulee tavattua useammankin kerran vuodessa käytännön syistä.

Äitiä 1-2 kertaa kuussa, isää kerran 1-2:ssa kuussa. Soitellaan suunnitteen saman verran ja puhelut on yleensä aika lyhkäisiä. Viestejä lähettelen äidin kanssa viikoittain, isän kanssa kerran kuussa. Kumpikin asuu naapurikaupungissa. Kestää julkisilla 45-60 min.

Ihmettelen muuten mun ystävää, joka soittaa isälleen monta kertaa päivässä. Ja puhelut on usein hyvin pitkiä. Sillä on myös tapana soittaa poikaystävälleen, aina luennon jälkeen, elokuvan jälkeen, kaiken jälkeen. Päivittää tilannetta vähintään tunnin välein tekstiviesteillä. Sitä on usein rasittavaa nähdä, kun se on koko ajan puhelimella, eikä edes älyä pahoitella. Siis se saattaa pitää puolen tunnin puhelun mumminsa kanssa ja siksi aikaa kaikki keskeytyy. Mun mielestä jos on sopinut tapaavansa jonkun ihmisen, niin silloin keskitytään siihen tilanteeseen ja hoidetaan vähmän kiireelliset puhelut ja jaarittelut myöhemmin.

Isäni on kuollut, äitiäni parin kk välein, liian harvoin. Nyt kun on vielä niinkin pieni lapsi kuin 1,5v on ollut vähän vaikeaa matkustella hänen kanssa kun huutaa usein autossa. Matkaa äidille on parisataa km.

Yhteistyössä