Kuinka usein vaihdatte autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja mitähän pahaa siinä LAINALLA ostetussa autossa sit on?? tuskin täällä hirveen moni voi sanoa omistavansa kaks autoa ja asunnon ilman lainaa? joten muistakaahan lynkata joka ikistä joka lainaa ottaa. meillä ei autolainoja ole, mutta asunnosta sitten senkin edestä..

Alkuperäinen kirjoittaja henna:
ihan uskomatonta et ihan lähipiiristäkin huomaa, kuin ihmiset on kateellisia just vaikka näistä autoista. mitä se on niiltä pois, jos itsellä on resursseja vaihdella ajokkia..

Meitäkin on monesti ärsyttänyt just toi sama :kieh: Niin kauan kun omat rahat ja autot on kyseessä niin eipä luulis muita hetkauttavan, suuntaan eikä toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja järkevää on tehdä niin kun itse haluaa, niin kauan kun ei hanki sillä mitään ylisuuria velkoja eikä joudu miinukselle.
Miksi tyytyä vähempään, jos on mahdollisuua parempaan?

Niin mahdollisuus parempaan...lainarahalla :laugh:

Ei meillä vaan ole nyt autoa lainarahalla, joten haukut väärää puuta, rakas :hug:

Ja järkevää on tehdä niin kun itse haluaa, niin kauan kun ei hanki sillä mitään ylisuuria velkoja eikä joudu miinukselle.

Onko sinulla luottotiedot menneet vai mikä on ongelmasi? Lainaaminen on ihan normaalia toimintaa. Tosin siinä pitää tietää mitä tekee...

jep, mä ymmärrän kyllä jos autoa ei tarvi paljoa, niin miksi sitä vaihtamaan, jos vanha ajaa asiansa. Meillä kun autot on käytössä joka päivä ja molemmat ajaa pitkää matkaa, tule autoja vaihdettuakin usein.

No meillä kans kyllä ajetaan paljon, noin 50 000+ kilometriä vuodessa.. Mut silti edellinenki oli 3-vuotta meillä ja tänä aikana mittarilukema vaihtui 30 tuhennesta 238 tuhanteen kilometriin. Mut silti saatiin myydessä ihan hyvin siitä ku oli suht uusi auto ja bemarin hyvinvarusteltu versio joten katos uudelle omistajalle ennen ku ehti ees nettiin myyntiin.

Kauhea vaiva vaan olis joka väli vaihtaa. Mut kukin tavallaan.

Onko sinulla luottotiedot menneet vai mikä on ongelmasi? Lainaaminen on ihan normaalia toimintaa. Tosin siinä pitää tietää mitä tekee...

Niinpä, normaalia sellaisille, joilla on järkeä päässä ottaa sen verran lainaa kun on varaa maksaa takaisin. Ei yhtään enempää.

Kiitos kysymästä, en tarvitse lainaa eikä ole luottotiedot menneet, kun elän sen mukaan mitä MULLA ITSELLÄNI on oikeasti tienattua rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
jep, mä ymmärrän kyllä jos autoa ei tarvi paljoa, niin miksi sitä vaihtamaan, jos vanha ajaa asiansa. Meillä kun autot on käytössä joka päivä ja molemmat ajaa pitkää matkaa, tule autoja vaihdettuakin usein.

No meillä kans kyllä ajetaan paljon, noin 50 000+ kilometriä vuodessa.. Mut silti edellinenki oli 3-vuotta meillä ja tänä aikana mittarilukema vaihtui 30 tuhennesta 238 tuhanteen kilometriin. Mut silti saatiin myydessä ihan hyvin siitä ku oli suht uusi auto ja bemarin hyvinvarusteltu versio joten katos uudelle omistajalle ennen ku ehti ees nettiin myyntiin.

Kauhea vaiva vaan olis joka väli vaihtaa. Mut kukin tavallaan.

No kieltämättä oon mäkin tota miestä vähän toppuutellu, ettei joka välissä tarvis autoa vaihtaa. mut sit loppujen lopuks haluun aina itekin jo uuden :)

voisko joku valaista tyhmää et miten se on joltain pois et vaihtaa usein autoa? mitä se muille kuuluu vaikka vaihtais joka päivä?

Ja miten se on sulta pois, jos joku sellaista tyhmää ja aikaa vievää tapaa paheksuisi? Kulutushysteria jee jee!

voisko joku valaista tyhmää et miten se on joltain pois et vaihtaa usein autoa? mitä se muille kuuluu vaikka vaihtais joka päivä?

Etkö tiedä, että jos on kyseessä lapsiperhe, niin pitäisi tyytyä siihen mitä sattuu saamaan, eikä missään tapauksessa havitella yhtään enempää :laugh:
Jos vuonna -96 on ostettu ihka uusi opel astra, niin sillä pitää ajaa kunnes se joku kaunis päivä laukeaa eikä siitä enää autoa saada.
Mutta uutta ei missään tapauksessa pidä hankkia ennen sitä, sillä lapsiperheen vanhempien ei missään tapauksessa kuulu ajatella mitään muuta kun lapsiaan. Ei väliä millä ajaa, ei väliä miltä itse näyttää.

Ja miten se on sulta pois, jos joku sellaista tyhmää ja aikaa vievää tapaa paheksuisi? Kulutushysteria jee jee!

Miten niin aikaa vievää?

Etkö tiedä, että jos on kyseessä lapsiperhe, niin pitäisi tyytyä siihen mitä sattuu saamaan, eikä missään tapauksessa havitella yhtään enempää :laugh:
Jos vuonna -96 on ostettu ihka uusi opel astra, niin sillä pitää ajaa kunnes se joku kaunis päivä laukeaa eikä siitä enää autoa saada.
Mutta uutta ei missään tapauksessa pidä hankkia ennen sitä, sillä lapsiperheen vanhempien ei missään tapauksessa kuulu ajatella mitään muuta kun lapsiaan. Ei väliä millä ajaa, ei väliä miltä itse näyttää.

Sä taidat olla väärä ihminen tekemään tuollaisen vertauskuvan...Vähän eri asia joku 12 vuotta ajettu auto kuin se, kun itse vaihdatte parin vuoden aikana autoa muutaman kuukauden välein.

Miten niin aikaa vievää?

Kotiovelleko se auto sitten kuljetaan ja valmiiden paperien kanssa ja vanha viedään samalla pois...

ainiin, sori unohdin tän :D

Ei kovin usein mulla kun on tapana kiintyä siihen autoon mikä milloinkin on.. :ashamed: Nytkin en antais pois mistään hinnasta tuota meidän golfia on niin hyvä ajaa ja muutenkin vaikka ollaankin mietitty passattiin vaihtoa ja taas pykälää uudempaa eikä sekään varmaan huono ostos olis.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Ei kovin usein mulla kun on tapana kiintyä siihen autoon mikä milloinkin on.. :ashamed: Nytkin en antais pois mistään hinnasta tuota meidän golfia on niin hyvä ajaa ja muutenkin vaikka ollaankin mietitty passattiin vaihtoa ja taas pykälää uudempaa eikä sekään varmaan huono tulis olemaan.. :whistle:

mulla on vähän sama vika, aina harmittaa luopua. mut hetken kun uudella ajelee, unohtuu se entinen :) niin kai on sanottu, et autoihin ei sais rakastua..

Miten niin aikaa vievää?

Kotiovelleko se auto sitten kuljetaan ja valmiiden paperien kanssa ja vanha viedään samalla pois...

Riippuu tietty missä asuu, mutta meiltä ei tod ole pitkä matka autoliikkeisiin ja meidän tapa ostaa uusi auto ei todella ole kiertää liikkeitä viikkotolkulla joka päivä kunnes hyvä auto löytyy.
Katsellaan netissä vaihtoehtoja (ja niin teemme vaikka ei ollakaan vaihtoaikeissa) ja pyydämme aina myyjältä lisätietoja autosta ja esim hyvityksestä vanhasta ennen kun edes mennään käymään liikkeessä.
Ja vastaavasti kun oma auto on myynnissä, on se kaikessa hiljaisuudessa netissä ilmoitettuna ja kyllä, uusi omistaja hakee sen ihan kotiovelta!

Todella helppoa!

Miten niin aikaa vievää?

Riippuu tietty missä asuu, mutta meiltä ei tod ole pitkä matka autoliikkeisiin ja meidän tapa ostaa uusi auto ei todella ole kiertää liikkeitä viikkotolkulla joka päivä kunnes hyvä auto löytyy.
Katsellaan netissä vaihtoehtoja (ja niin teemme vaikka ei ollakaan vaihtoaikeissa) ja pyydämme aina myyjältä lisätietoja autosta ja esim hyvityksestä vanhasta ennen kun edes mennään käymään liikkeessä.
Ja vastaavasti kun oma auto on myynnissä, on se kaikessa hiljaisuudessa netissä ilmoitettuna ja kyllä, uusi omistaja hakee sen ihan kotiovelta!

Todella helppoa!

Niin ja teidän ei tarvitse tehdä asian eteen yhtään mitään :whistle:

Yhteistyössä