Kuinka usein vaihdatte autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Sinäkö mut on kasvattanut vai mistä helvetistä luulet tietäväsi miten minä ajattelen??
Ihan kuule itse ostamme automme ja itsene myös maksetaan. Lupaan olla jatkossakin ostamatta sun rahoilla!
Jos ja kun meillä on varaa vaihtaa, niin ei kai se sun selkänahassa tunnu? Ihan oman rahatilanteemme mukaan eletään ja tehdään ne päätökset mitä halutaan.

Tais osua arkaan paikkaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja EVVK:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Miten voi olla autokuume jos on auto jo olemassa? :o

No kun aina syystä tai toisesta haluaa toisenlaisen :ashamed:

Kannattaa oppia tekemään oikeita valintoja :D

Niin ja kasvaa aikuiseksi, et jos nyt on tähän autoon päätynyt, niin se nyt sitten tulee olemaan tässä eikä sitä hetkeen muuksi vaihdeta.

Miksi ihmeessä? Miksi siihen jo ostettuun pitäisi tyytyä, jos ei enää miellytä?
Sano yksikin hyvä syy?

Sun mielestä sit varmaan auto on joku pikkuostos ja raha kasvaa puussa ja sut on opetettu siihen, että jos mä en nyt tästä tykkääkään, niin aina saan uuden.

Sinäkö mut on kasvattanut vai mistä helvetistä luulet tietäväsi miten minä ajattelen??
Ihan kuule itse ostamme automme ja itsene myös maksetaan. Lupaan olla jatkossakin ostamatta sun rahoilla!
Jos ja kun meillä on varaa vaihtaa, niin ei kai se selkänahassa tunnu? Ihan oman rahatilanteemme mukaan eletään ja tehdään ne päätökset mitä halutaan.

Joskus voi tulla jopa taloudellisemmaksi pidemmän päälle vaihtaa auto tarpeeksi tiuhaan ennen kuin kaikenlaista vikaa alkaa tulla. Etenkin jos ei itse ole korjaustaitoinen vaan käyttää esim merkkihuoltamoja. Autossa arvo säilyy tosi huonosti..

Niinpä.
Noihin meidän autoihin ei kyl ole mitään vikoja tullut, mut mä kyllä ainakin mieluummin vaihdan autoa siinä vaiheessa kun alkaa hajoilemaa. Eikä siihenkään ole muita syitä kun se, että en jaksa olla päiväkausia ilman autoa kun se olisi huollossa.

Sun mielestä sit varmaan auto on joku pikkuostos ja raha kasvaa puussa ja sut on opetettu siihen, että jos mä en nyt tästä tykkääkään, niin aina saan uuden.

Ei tuossa vaihdossa paljoa menetä, joskus jopa voittaakin. Kun vaan ostaa ja myy suoraan vaikka nettiauton kautta. Ainakin jos pitää puoli vuotta niin ihan hyvin voi saada saman kuin pistikin siihen.

Jos ja kun meillä on varaa vaihtaa, niin ei kai se sun selkänahassa tunnu? Ihan oman rahatilanteemme mukaan eletään ja tehdään ne päätökset mitä halutaan.

No ei tosiaankaan osunut.
Ärsytää vaan ihan suunnattomasti, et joku voikin hermostua muiden autonaihdosta noi paljon?
Jos teillä ei ole varaa / mielenkiintoa vaihtaa niin helvettiäkös tuut tänne "viisastelemaan"?
Sulla ei ole mitään käsitystä meidän tuloista ja menoista joten turha tulle mulle sanomaan mitä on MEIDÄN TILANTEESSA järkevää ja mitä ei.

eipä me mitään suuria tappioita olla koettu, vaikka autoa vaihdetaankin kun sukkia (jonkun mielestä). joskus niistä saa enemmän kun ite maksaa, joskus vähemmän. mutta onhan se auto palvellutkin aikansa.. ja mikäpä siinä jos harrastaa autoja, kun joillain se raha menee vielä johonkin turhempaankin!

Ärsytää vaan ihan suunnattomasti, et joku voikin hermostua muiden autonaihdosta noi paljon?
Jos teillä ei ole varaa / mielenkiintoa vaihtaa niin helvettiäkös tuut tänne "viisastelemaan"?
Sulla ei ole mitään käsitystä meidän tuloista ja menoista joten turha tulle mulle sanomaan mitä on MEIDÄN TILANTEESSA järkevää ja mitä ei.

Kuka muu tässä hermostui kun sä itse? Haetko sä jotain hyväksyntää täältä tuolle teidän tavalle vai miksi niin kiivastuit, kun joku alkoikin puhua järkeä?

Kuka muu tässä hermostui kun sä itse? Haetko sä jotain hyväksyntää täältä tuolle teidän tavalle vai miksi niin kiivastuit, kun joku alkoikin puhua järkeä?

Ei toi ole järjen puhumista. Toi on kettuuntumista :laugh:
Mun mielestä järkevää on tehdä sellaisia siirtoja, mitä itse haluaa ja mihin pystyy.
Typerä kuuntelee tuntemattomien "viisastelijoiden" neuvoja ja vielä kaiken lisäksi toimii niiden mukaan.

Järjettömintä on aina ostaa uusi auto, siinä menettää eniten rahaa.

No meillä on toinen auto koko yhdessä olon aikana ja yhteisiä vuosia on takana 14. Tosin välissä oltiin ilman autoakin. Nykyinen auto on ollut nyt sen 8 vuotta mikä sillä ikää on muutenkin
Eli meillä ei vaihdeta ennen kuin entinen hajoaa. Eihän tuolla muutenkaan tehdä muuta kuin käydään kerran viikossa kaupassa ja joskus harvoin lomalla. Joten ihan turha laittaa rahojaan makaamaan tuohon parkkipaikalle. Tilanne olisi toki eri jos autoa tarvittaisiin esim. päivittäin

Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Sinä ap olet joskus kertonut että lainalla ostatte autoja. Onko teillä silloin mielestäsi varaa autoihin?

Lainalla me tää asuntokin ostettiin ja silti meillä on siihenkin varaa.

Jos ihan tarkkoja summia haluat tietää, niin nyt pari viikkoa sitten kun vaihdettiin auto taas kerran, maksettiin me tosta nykysestä 25.000? ja saatiin 26.000? hyvitystä edellisestä, joka oli siinä vaiheessa niin paljon maksettu pois, että plussalle jäätiin.
Toisestakaan autosta ei ole kuluja.
Harmittaako?

kerran vuodessa ollaan vaihdettu noin, mutta nyt on ajeltu jo kolmatta vuotta tuolla ja tuntuu niiiin omalta, ettei siitä hevillä luovutakaan =) ja kun on velaton, niin mikäs sillä on ajellessa =)

jep, mä ymmärrän kyllä jos autoa ei tarvi paljoa, niin miksi sitä vaihtamaan, jos vanha ajaa asiansa. Meillä kun autot on käytössä joka päivä ja molemmat ajaa pitkää matkaa, tule autoja vaihdettuakin usein.

Mun mielestä järkevää on tehdä sellaisia siirtoja, mitä itse haluaa ja mihin pystyy.
Typerä kuuntelee tuntemattomien "viisastelijoiden" neuvoja ja vielä kaiken lisäksi toimii niiden mukaan.

Väitätkö nyt siis ihan oikeasti, että se on järkevää tehdä niin kuin haluaa...aina kuule asia ei ihan niin ole, vaan siitä on järkevyys hyvinkin kaukana. Ja jos tosiaan tuo pitää paikkaansa, että lainarahalla autoja hankitte, niin sitten ei kyllä ole hommassa tippaakaan järkeä!

Väitätkö nyt siis ihan oikeasti, että se on järkevää tehdä niin kuin haluaa...aina kuule asia ei ihan niin ole, vaan siitä on järkevyys hyvinkin kaukana. Ja jos tosiaan tuo pitää paikkaansa, että lainarahalla autoja hankitte, niin sitten ei kyllä ole hommassa tippaakaan järkeä!

Ota muru ne silmät käteen ja lue edellinen viestini.

Ja ihan vaan tiedoksi harmaalle joka tässä kyseenalaistaa: jokaisesta meidän autosta on aina maksettu reippaasti yli puolet auton hinnasta käteisellä. Ja tosiaan, auton kun myy ihan yksityiselle eteenpäin, saa siitä paremman hinnan.
Ollaan jopa sillä tavalla saatu autosta enemmän kun siitä on siitä maksettu :laugh:

joo se on todettu et liikkeet ottaa välistä ihan naurettavia summia! nettiautosta taitaa olla jokainen meijän auto bongattu, paitti yks on jenkeistä. ja niinku jo sanoin, mekin ollaan saatu voittoakin kivasti välillä :)

Ja järkevää on tehdä niin kun itse haluaa, niin kauan kun ei hanki sillä mitään ylisuuria velkoja eikä joudu miinukselle.
Miksi tyytyä vähempään, jos on mahdollisuua parempaan?

Niin mahdollisuus parempaan...lainarahalla :laugh:

ihan uskomatonta et ihan lähipiiristäkin huomaa, kuin ihmiset on kateellisia just vaikka näistä autoista. mitä se on niiltä pois, jos itsellä on resursseja vaihdella ajokkia..

Alkuperäinen kirjoittaja henna:
joo se on todettu et liikkeet ottaa välistä ihan naurettavia summia! nettiautosta taitaa olla jokainen meijän auto bongattu, paitti yks on jenkeistä. ja niinku jo sanoin, mekin ollaan saatu voittoakin kivasti välillä :)

Ihanaa et sentään joku ymmärtää ja toimii jopa samoin itse!
Eikä tarvii montaakaan autoa ostaa fiksuun hintaan ja myydä pois vähän kalliimmalla, niin äkkiä on tilipussi jo hieman lihavampi ja seuraava auto voikin olla jopa täysin velaton.

Yhteistyössä