Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:perusteleppa sörhipykerö että millälailla he ovat säälittäviä?
Mulle tulee sellainen mielikuva, että ylisuojelevat äidit luulevat omistavansa lapsensa, ja haluavat kontrolloida ihan kaikkia heidän tekemisisään. Totta kai pari vuotiasta pitää pitää tarkasti silmällä, mutta mielestäni heille pitää myös antaa tehdä ja kokea asioita ITSE. Vanhempi ei voi loputtomiin kuitenkaan silotella lapsensa elämää vaarattomaksi, kivuttomaksi ja tahrattomaksi. Parasta, mitä voimme lapsillemme matkaeväiksi antaa, on itseluottamus ja sitä kautta itsenäisyys. Ja se ei pääse kasvamaan, jos (piilo)viesti vanhemmilta on se, että sinä olet niin pieni ja heikko ja avuton ym., että minun täytyy koko ajan kulkea suojelemassa sinua kaikelta.
aika hölmösti sanottu. meillä ainakin on lapset niin vilkkaita ja keksii aina kaikkee hölmöö että niitä on pakko pitää silmällä. en kuvittele omistavani lapsia mutta he ovat minulle niin rakkaita ja tärkeitä että jos voin estää jäämästä auton alle tai hukkumastajokeen niin miksi en sitä tekisi? mun mielestä sellaiset vanhemmat ovat todella vastuuttomia jotka antavat alle kaksivuotiaidensa kulkea itsenäisesti satojen metrien päässä itsestään.
Totta hemmetissä mäkin pidän lastani silmällä, ja jos (no, meidän tapauksessa KUN) se keksii jotakin älytöntä/vaarallista, haen sen välittömästi pois. Mutta niin kuin todettu: silmällä pitäminen on eri asia kuin se, että vahtii haukkana vieressä lapsen jokaista liikettä.