Kuinka voi luottaa tuntemattomiin huuto.netissä?

17.12.2004
478
0
16
En ole ikinä sieltä mitään ostanut/myynyt, mutta selailen sitä päivittäin, ja olen miettinyt, kuinka tuntemattomiin voi luottaa?
Usein sanovat, että "tavara lähtee postiin, kun raha näkyy tilillä".
Mitä jos ei lähdekään??

Onko teitä huijattu huuto.netissä?
Voiko itselleen antaa eri nikillä positiivisen palautteen?..

niin...en koskaan osta postitse mitään kalliinpaa jos sattuu tapahtumaan niin ettei paketti tulekkaan, vaan noudan siinä tapauksessa. en tiiä miten sitä luottaa...itselläni takana yli 100 onnistunutta kauppaa...lähinnä ostelen kestiksiä ja lapselle vaatteita...ja harvemmimpa ne äidit ovat huijareita, tai ainakin luulis niin.

Mulla on aina omissa myynti-ilmoituksissa, että joko maksu noudettaessa tai sitten etukäteen maksu tilille, ja postitan, kun raha näkyy tilillä. :)

Samoin on ollu niillä, keiltä oon ostanu. Itse en tosin ole ostanu keltään mitään pariakymppiä kalliimpaa, mutta kallein tuote, jonka oon myyny oli yli 300 e. Tuon tuotteen ostaja maksoi, kun tuli hakemaan, mikä mulle oli ihan ok, sillä ymmärrän kyllä, että oli niin kallis tuote kyseessä kuvan perusteella ostettavaksi, että oisin kyllä antanu vaikka peruakin kaupan, kun näki luonnossa, jos ei vastannutkaan mielikuvaa. Mutta hyvin meni toikin, sain myöhemmin viestiä ostajalta, että varsin tyytyväineno oli ollut. :)

Aina on kaikki sujunu mutkattomasti. Mä tarkistan aina palautteet myyjiltä/ostajilta ja luotan sitten kai sen mukaan, että jos sata muuta on ollu tyytyväisiä, eiköhän tämäkin suju. ;) Toki aina voi tulla poikkeus, mutta eletään sitten sen mukaan.

Olen tehnyt n. 100 ostosta huuto.netissä eikä kertaakaan ole tavara jäänyt tulematta. Joskus tavara ei ole täysin vastannut kyllä kuvaustaan, mutta siitä olenkin sitten pari kertaa joutunut antamaan negatiivisen palautteen.

Tuttavani on myynyt satoja, ellei tuhansia kohteita huuto.netin kautta (lähinnä kirjoja tai levyjä tms) ja muutaman kerran on käynyt niin, että tavara on hävinnyt Postissa. Kannattaa siis aina ottaa huomioon, ettei vika välttämättä ole myyjässä!

Itselleen voi antaa eri nikillä positiivisen palautteen, mutta kannattaa selailla myyjän ja ostajan tietoja vähän enemmänkin. Onko "ostaja" ostanut aikaisemmin mitään muuta ko. myyjältä tai keneltäkään muulta.

Hakutoiminto on myös kätevä, jos epäilee huudon vedättämistä. Ei muuta kuin selailemaan! Kerran minäkin löysin selailemalla ns. "ostajan" ja myyjän tekemiä "kauppoja" ja huomasin, että eräs vaatesetti oli jo kolmatta kertaa menossa samalle "ostajalle". Myyjä nosti siis toisella tunnarilla huutoja yrittäen saada mahdollisimman hyvän hinnan. Nolosti vain kävi myyjälle: sen tunnari suljettiin väärinkäytöksen vuoksi... =)

5 vuotta takana eikä ainoatakaan huijausta olen ostanut huuto-netistä 3-4 käynnykkää muuten ei oo tullu mitään arvokasta ostettua.
aluksi mullakin oli että mitä jos ei tulekkaan.
5 vuoden aikana 2 pakettia ei ole tullut mitkä olen ostanut mutta olen saanut rahani takaisin.

Yhteistyössä