Kuinka voikaan olla niin hankala tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopla.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hopla.

Vieras
On se helvettiä kun ei vielä kohta 3-kymppisenäkään tiedä mitä ammattia lähtis opiskelemaan. Ikivanha merkonomin tutkinto löytyy mutta sillä alalla ei taas ole yhtään töitä. Melkein 2-vuotta meni työttömänä. Sitten lähdin huvikseni opiskelemaan pph opintoja. Opinnot ihan ok. Mutta sitten pääsin kokeilemaan ihan oikeasti sitä työtä ja vähän tulin sitten siihen tulokseen ettei lastenhoito ole ihan mun hommaa. Järjettömän raskasta työtä ja palkka aivan uskomattoman huono.

Nyt taas sitten olen yhtä pihalla kun ennenkin eli mitäs nyt? Asun vielä tällaisella paikalla missä opiskelu mahdollisuudet on todella suppeat. Tekis toki mieli muuttaa mutta minkäs teet kun ei mies ja lapset halua muuttaa. :/

Mä oon kohta 40, enkä vieläkään tiedä, mikä olisi se "mun juttu". Huooooh. :( On sulla kyllä aikaa vielä miettiä, mullakin pari kaveria vaihtaneet alaa siinä 40- 50- vuotiaina. :)

Mitä jos ei koskaan löydy sitä "omaa" alaa?

Sillä omalla alalla en nyt pääasiassa tarkoita ihan mitään "unelma työtä" vaan lähinnä sellainen työ mitä osaa tehdä hyvin ja tuntuu että osaa hommansa on pätevä jne. Esim mä en tunne itseäni hyväksi lastenhoitajaksi. Minulla ei vaan oo sitä jotain mikä pitää olla että osaa olla ja pärjää hyvin niitten lasten kanssa. Yleensä kun nuo asiat on ok niin osaa myös nauttia siitä työstään.

Samaa pohdin just eilen. Sanoinkin miehelleni, että jos pääsisin kuin taikaiskusta mihin kouluun tahansa, en tiedä, mitä valitsisin. Olen aivan loppu nykyiseen työhöni!! Jokainen hetki siellä puljussa tuntuu ikuisuudelta. Kauhee aatellakaan, jos sitä "omaa alaa" ei koskaan löydykään, vaan joutuu puurtamaan jossain inhokki-työssä eläkkeelle saakka.

Jotenkin vaan ei haluais tehdä mitään virhe valintoja kun on ikääkin jo tän verran. Muutenkin rahat nyt jo tiukilla ja ku miettii että pitäis palata johonkin opiskelijan budjettiin kahden lapsen äitinä niin huh huh. ei sitä kyllä kovin kauaa jaksais korkeintaan 2v.

Yhteistyössä