Kuinkahan sitä kuljettaisi likkaa ens talvena hoitoon....

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Pyörällä en talvisin aja, koska pelkään kaatuvani ja monesti siihen aikaan kun vien likkaa hoitoon niin ei ole edes kaikki tiet aurattu vielä. Rattaisiin likka alkaa jo olla liian vanha. Likan kävelyvauhdilla matka kestää liian kauan (mulla menee matkaan n.20min. ) ja muutenkin pitää lähteä niin aikaisin liikenteeseen.

Pulkka on vähän hankala mun mielestä, kun sitä pitää vetää perässä ja pitäisi meidät laukutkin mahtua mukaan. Kelkka olis tietysti yksi, mutta aina ei tiet ole siinä kunnossa että pääsisi kelkalla mihinkään.

Autoa mulla ei ole eikä ole vielä miehelläkään. Siinä olis tietysti yksi keino, että jos olisi auto niin veisi aamulla likan hoitoon autolla, veisi auton kotio ja sitten menisi linkalle. Joskus voisi tehdä niin, että exä tulisi hakemaan meidät aamulla ja vietäisiin likka hoitoon (niin ollaan tehty nytkin joskus ) mutta ei exääkään nyt joka aamu voisi vaivata.

Kunhan pohdin, että ei tarvitse vetää jotain ihme kilareita tästä asiasta (vaikka kyllä sen varmaan tekeekin...) :whistle: :laugh: :hug:

Polkupyörää voi myös taluttaa/ aamukävelyyn pitää varata enemmän aikaa/ rattailla voi kuljetta jos suinkin saa jotenkin sopimaan (ainakin osan matkaa. Auton pitäminen tota varten on kyllä huippukallista.

Mekin tässä just mietitään tuota hoitoonviemistä, kun on vaan yksi auto. Haluttais, että poitsun hoitopäivät olis mahdollisimman lyhyitä, joten minunkin pitäis sitten viedä ja hakea. Hoitopaikka on kanssa kaukana ja ihan väärällä suunnalla. Menis varmaan just toi 20-30 minuuttia kun sinne kävelee.

Että mietin sitten minäkin tätä ja en ossaa sanoa mitään järkevää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Polkupyörää voi myös taluttaa/ aamukävelyyn pitää varata enemmän aikaa/ rattailla voi kuljetta jos suinkin saa jotenkin sopimaan (ainakin osan matkaa. Auton pitäminen tota varten on kyllä huippukallista.

No mähän kirjoitin, että joudutaan muutenkin jo nousemaan niin aikaisin niin eipä paljon huvita nousta vielä aikaisemmin. Raskaaksi se tulee pyörää taluttaa lumessa kun toinen on kyytissä.

Enkä mä sitä autoa ostaisi, vaan miesystävällä on tarkoitus ostaa auto.

Et vissiin asu ihan pk-seudulla? Mä nimittäin ajattelin jo ehdottaa bussia, mutta tulinpa ajatelleeks että ei joka puolella ihan näin joustavaa julkista liikennettä...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Et vissiin asu ihan pk-seudulla? Mä nimittäin ajattelin jo ehdottaa bussia, mutta tulinpa ajatelleeks että ei joka puolella ihan näin joustavaa julkista liikennettä...

Maalla eikä todellakaan kulje linkkaa sinne missä likka on hoidossa. Likan hoitopaikkaan on n.1½km ja sieltä on sitten saman verran matkahuoltoon.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
mie en veisi rattailla sen takia, että likka täyttää joulukuussa 5, että on jo aika iso rattaisiin...

mutta jos vaan mahtuu rattaisiin, niin mielestäni voi hyvinkin viedä!

Kyllä likka niihin vielä ens talvena mahtuu, mutta mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mähän kirjoitin, että joudutaan muutenkin jo nousemaan niin aikaisin niin eipä paljon huvita nousta vielä aikaisemmin. Raskaaksi se tulee pyörää taluttaa lumessa kun toinen on kyytissä.

Enkä mä sitä autoa ostaisi, vaan miesystävällä on tarkoitus ostaa auto.

Siis kun ei ole lunta = polkupyörä
kun on lunta = pulkka
kun on jäätä = kelkka

Rattailla veisin jos ei omaa autoa käytössä olisi.Kuskaahan jotku 7v polkupyörän turvaistuimessa eskariinki :laugh: Se jos joku on näky,eli ei liian iso neiti rattaisiin jos ei muuta vaihtoehtoa oo.

kyllä mä luulen että tuokin matka alkaa likaltakin sujuu kävellen.. mutta voi se kyl viedä vähän aikaa.. mutta sula oli itelläkin hyviä ajatuksia.. pyörä, pulkka, kelkka ja tarvittaessa vaikka joskus rattaatkin.. :)

rattaat mukaan, kassit rattaisiin ja lapsi kävelemään. Entä seisomateline? Ja tuon ikäinen oppii kyllä kävelemään pikku hiljaa enenmmän ja enemmän, jos et laita rattaisiin. Totuttelette pikku hiljaa tuohon matkaa vaikka jo nyt kesällä, niin lapsen kunto kasvaa ja pystyy ensi talvena kävelemään reippaammin. Nyt kun istutat 4-v yhä rattaisiin, niin ei ei opi ikinä kävelemään hoitomatkoja...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mie en veisi rattailla sen takia, että likka täyttää joulukuussa 5, että on jo aika iso rattaisiin...

mutta jos vaan mahtuu rattaisiin, niin mielestäni voi hyvinkin viedä!

Kyllä likka niihin vielä ens talvena mahtuu, mutta mutta...

jos on muutenkin lähdettävä aikaisin liikkeelle ja pitää päästä suht rivakkaa vauhtia niin varmasti laittaisin vaikka 6 vuotiaankin rattaisiin. vai onko se jotenkin noloa?

Yhteistyössä