Kuinkakohan nopeasti asiakkaat kaikkoavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjän vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yrittäjän vaimo

Vieras
Mun miehelläni on pieni urheiluvälineliike ja nyt näyttää siltä, että mies joutuu sairauden vuoksi pistämään liikkeen kiinni noin kuukaudeksi (leikkaus + toipuminen). Me selvittäisiin ehkä taloudellisesti siitä kuukaudesta kyllä, mutta vähän pelottaa että mitäs sitten sen jälkeen... Kaikkoaako asiakkaat muille apajille kuukaudessa? Valuuko kaikki tähän liikkeeseen laitettu työ ja mainostus kiville? Mitä olisitte itse mieltä, jos olette menossa johonkin liikkeeseen ja ovella olisi lappu, että suljettu kuukauden verran. Palaisitteko takaisin asiakkaaksi kuukauden jälkeen vaan siirtyisittekö kokonaan kilpailijan valikoimien ääreen?

vaikea sanoa..jos on muitakin samanlaisia samalla paikkakunnalla niin ehkä siirtyisin..mutta toisaalta voisin palata..
etkö sää tai joku sukulainen vois olla siinä töissä sen ajan?

Teidän täytyy vaan panostaa siihen aikaan, kun liike sitten avautuu. Tervetuliaiskaffet tarjoatte ja jotain alea ja lehti-ilmoittelua ym. Ja ehkä voisitte miettiä sille kiinnioloajallekin jotain muistutusta olemassaolosta... Esim. "palaamme entistä ehompana kahden viikon päästä"

Jos tarvitsen jotain, ostan sen. Jos yksi myymälä on kiinni, menen toiseen. En ole kovin myymäläuskollinen, joskin tietyissä kaupoissa käyn niiden erinomaisen palvelun vuoksi tai siksi, että haluamaani tuotetta ei saa juuri mistään muualta. Jos tällainen kauppa olisi kuukauden kiinni ja ovella vaikka lappu ajasta, jonka myymälä on suljettuna, palaisin takaisin asiakkaaksi.

Kyllä mä kolkuttelisin ovea toisenkin kerran.

Tuuraaja olis kyllä äärettömän hyvä olla olemassa. Nythän on tilanne että on vain kuluja kuukaudelta eikä yhtään tuloa.

Kauanko yritys on ollut pystyssä? Sekin vaikuttaa kun on vakiasiakkaita.

Mä olen pistänyt puljun kiinni ilman tuuraajaa kahdesti (äitiyslomat) ja kyllä se vakiporukka takaisin tulee.

Jos olisin asioinut aikaisemmin kyseisessä liikkeessä ja saanut sieltä hyvää palvelua niin en vaihtaisi, koska nykyään on aika kiven alla ne liikkeet mistä saa oikeesti hyvää palvelua.

Mä en voi mennä sinne töihin, koska on omat työt hoidettavana. Eikä meillä ole ketään kuka voisi sen puoli-ilmaiseksi tehdä. Sijaista emme voi rahatilanteen vuoksi palkata. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Tuuraaja olis kyllä äärettömän hyvä olla olemassa. Nythän on tilanne että on vain kuluja kuukaudelta eikä yhtään tuloa.

Mä olen pistänyt puljun kiinni ilman tuuraajaa kahdesti (äitiyslomat) ja kyllä se vakiporukka takaisin tulee.

Liike on ollut auki vajaan vuoden. Kivasti on vakiasiakkaita, mutta paljon vielä niitä, jotka käyvät vasta ekaa kertaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Liike on ollut auki vajaan vuoden. Kivasti on vakiasiakkaita, mutta paljon vielä niitä, jotka käyvät vasta ekaa kertaa...

Ehkä kannattais koittaa pitää se kauppa vaan auki.
Kyllä jos minä kävisin turhaan jonkun liikkeen ovella kokeilemassa ovea ja siinä olis lappu että avataan kuukauden kuluttua niin varmasti en enää tulis sinne.
Epäilykset heräisi tuollaisesta viestistä.

Mutta, jos ei ketään voi olla siellä töissä ja liike on pakko laittaa kuukaudeksi kiinni, niin minä pitäisin jotkut kekkerit ennen kun se suljetaan ja heti kun taas avataan niin tarjoaisin paluu kahvit.

Eli jos vaikka suljettais tammikuun lopussa niin ilmoittelisin että kauppias tarjoaa kakku kahvit silloin ja tällöin jonka jälkeen suljemme kuukaudeksi sairausloman vuoksi.
Ja sitten siellä kahvi tarjoilussa olis hyvin esillä taas mainoksia siitä asiasta ja myös jo siitä että kun avataan taas silloin ja silloin niin juodaanhan sitten paluu kahvit jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä en voi mennä sinne töihin, koska on omat työt hoidettavana. Eikä meillä ole ketään kuka voisi sen puoli-ilmaiseksi tehdä. Sijaista emme voi rahatilanteen vuoksi palkata. :(

palkkatuella pitkäaikaistyötön jolla on myyntialan/ urheilun kokemusta ja kunnon perehdytys hommaan

JA yllättävän paljon ihmiset ymmärtää kun on ovessa ilmoitus että suljettu ja syy- tässä tapauksessa se leikkaus ja sairaslomat päälle.
JA ehdottomasti se aika että minkä ajan- ei toistaiseksi!

Nämä on niitä arjen ylläreitä, mutta olen varma että kyllä se siitä
d :) b

Mun yritys on ollut pystyssä vuodesta 2002 ja aina vaan joka viikko tulee joku joka ei ole koskaan käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mites, olisko teidän mahdollista saada joku vastuuntuntoinen työharjoittelija siihen siksi aikaa? Kannattaa kysellä oppilaitoksista.

tosta tuli mieleen, että oppisopimuksella, olis ensin oppimassa (jos vielä ehtii) ja jatkais sitten, tuskin maksais paljoa ja olis hieno paikka oppia jollekin luotettavalle ja ahkeralle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

palkkatuella pitkäaikaistyötön jolla on myyntialan/ urheilun kokemusta ja kunnon perehdytys hommaan

Tätä kyseltiin jo. Mutta työkkärin vastaus oli tyly: heillä on kyllä pitkäaikaistyöttömiä, jotka olisivat oikeutettuja tukeen, mutta ei ketään, jota voisivat suositella. Siihen on syynsä, että ne tietyt ihmiset ovat koko ajan työttöminä.

Alkuperäinen kirjoittaja nuyj:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mites, olisko teidän mahdollista saada joku vastuuntuntoinen työharjoittelija siihen siksi aikaa? Kannattaa kysellä oppilaitoksista.

tosta tuli mieleen, että oppisopimuksella, olis ensin oppimassa (jos vielä ehtii) ja jatkais sitten, tuskin maksais paljoa ja olis hieno paikka oppia jollekin luotettavalle ja ahkeralle.

Oppisopimuksessakin on se, että pitäis olla joku opettamassa. Ei voi liikettä noin vain heittää toisen harteille... Ja oppisopimus sitoo myös työllistämään sen toisen ihmisen, joten tää ei ole hyvä vaihtoehto. :(

Yhteistyössä