Kuivaksi opettelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niko

Vieras
Poika on nyt 2v 5kk ja ja nyt oon yrittänyt opettaa kuivaksi eli vaippa pois ja kalsarit jalkaan. Kun pissa tulee housuun niin lopettaa pissan ja vessaan tulee loppu, mutta kakan kanssa on ongelma.
Onko tämä keino turha nyt vasta 5pv menossa. Jatkanko vaan ja oon kärsivällinen pissa/kakka pyyki pesijä vai onkomuita ideoita kuivaksi opetteluun?

No tietysti kannattaa jatkaa! Minulla samanikäinen tyttö, ollut kotona ilman vaippaa jo yli puoli vuotta hyvällä menestyksellä, mutta vasta noin kk sitten jätettiin päiväkodissakin vaippa pois. Ensin tuli kakkavahinkoja usein, mutta nykyään ehtii kyllä potalle.

Ei kai se sillä voi kuivaks oppia että yhtäkkiä otetaan vaipat pois. Meillä ainakin vaippojen (kestovaippahousujen) kanssa opeteltiin, pidettiin niitä vielä kuukausi ainakin sen jälkeen kun oli vika vahinko tapahtunut. Se on lapsesta kiinni koska voi oppia, pitää vaan käyttää ahkerasti pöntöllä jo hätää ennakoiden.

Kesä tulee. Kyllä se kovempikin pää oppii, että kuivissa on kivempaa kuin huonot housuissa. Vanhemman homma on vaan pitää reissussakin vaihtohousuja mukana...

Pojat nyt on... Mun poika ainakin oli ihan viattoman näköisenä ja kamalan hajuisena, kun ei voinut lopettaa leikkimistä edes vessakäynnin ajaksi. Mutta niin vaan sekin oppi. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä... Kerran se vaan loksahtaa kohdalleen ja mukula löytää itse motivaation.

Ei kannata lopettaa. Kyllä se jossain vaiheessa tajuaa milloin pitää vessaan mennä ku kakka tulee :) Meillä tyttöä alettii käyttää potalla 3½kk iässä ja vaipan jätin pois kun tyttö oli 1v5kk. Pari viikkoa meni niin tyttö oli kuiva. Kakkaa se tosin ei ollut tehnyt vaippaan ku viimeksi vaja vuoden ikäisenä. Tyttö oli 1v9kk kun jäi yövaippakin pois ku oli parin kk ajan ollut ihan kuiva aamuisin.
Sitkeästi vain jatkat samaan malliin niin kyllä se siitä =)

Meillä ei hokannu eikä menny potalle jos oli housut jalassa. Pyllypaljaana meni aina. Myöhemmin vasta oppi collegehousujen kanssa ja nyt 2,5v alkaa oppia sen että pikkarit ei oo vaippa. Se hahmotus vaan ei vielä ollu mukana kun potalle meni.

poika 1v9kk ollu kohta kuukauden ilman vaippaa (yövaippa käytössä) ja suunnilleen reilun viikon välein ollu päivä millon tahtoo lorotella housuun ihan niinku ei oltas pottaa koskaan käytettykkään,sitte seuraavana päivänä taas muistanu pottailun.
Nyt jo varmaan kolmas päivä housuun pissailua/kakkailua menossa ja pesukone laulaa :o
Kai sitä pitää vaan sitkeänä pysyä ja jaksaa uskoa että taas se alkaa sujumaan..peukkuja myös sinne :)

Yhteistyössä