Kuivausrumpu vai kuivaava pyykinpesukone?? (onko kellään tuota kuivaava pyykinpesukonetta?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Jompi kumpi...

Toisaalta kuivausrumpu, mutta meillä jonkin verran vanha pyykinpesukone, joten voi joutua ostamaan senkin vielä. Taas sit toisaalta tuo kuivaava pyykinpesukone, veis vähemmän tilaa ja tulis edullisemmaks, kuin tuo koko pyykinpesu"torni".

Mies haluais sellasen höyrypesukoneen (siis pyykille), mutta se ei kuivaa ja on ihan sika kallis...

Entäs kuivauskaappi? Siinä voi kuivata ulko- ja sisäkamppeita ja jos ei halua laittaa härveliä päälle voi pyykit nostella suoraan kaappiin kuivumaan ...... ei tarvitse miettiä pyykkinaru järjestelyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkimuija:
Entäs kuivauskaappi? Siinä voi kuivata ulko- ja sisäkamppeita ja jos ei halua laittaa härveliä päälle voi pyykit nostella suoraan kaappiin kuivumaan ...... ei tarvitse miettiä pyykkinaru järjestelyjä.

Muuten hyvä idea, mutta ei mahdu.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=313375&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10057&categoryId=10264

Tässä olis yks vaihtoehto, mitä miehen kanssa ajateltiin

Meillä on tuossa pyykinpesukoneessa mahdollista myös kuivattaa vaatteet. Harvoin kyllä tulee käytettyä, mutta silloin tällöin, jos tarviin jonkun vaatteen äkkiä päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Meillä on tuossa pyykinpesukoneessa mahdollista myös kuivattaa vaatteet. Harvoin kyllä tulee käytettyä, mutta silloin tällöin, jos tarviin jonkun vaatteen äkkiä päälle.

Onko se hyvä?
Siis kuivuuko vaatteet niin kuivaksi, että ne vois samantien viikata kaappiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:

Onko se hyvä?

Haluaa tietää kans!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:

Onko se hyvä?

No meillä on tuommoinen zanussi, ei mikään uusi, mutta tässä pesin kaksi lasten takkia ja sit piti äkkiä saada ne päälle niin kyllä ne suoraan päälle sai sieltä koneesta. Koskaan en kyllä ole kokeillut muutamaa vaatetta enempää kerralla kuivata, kun annan yleensä kuivua ritilällä.

muoks vielä: ja siis kait se onnistuu, vaikka koko koneellisenkin kuivais, kun vaan tarpeeksi sitä aikaa siihen vääntää...

http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/hankinnat/kuivausrummut/kuivaustapoja.html Tuossa on aika hyvää faktaa pyykin kuivaustavoista.

Mulla pyörii yleensä molemmat koneet yhtä aikaa. Eli pesen koneellisen pyykkiä, laitan ne kuivausrumpuun ja uusi koneellinen peseytymään pyykinpesukoneeseen. Kuivaava pesukonehan kuivaa koneellista pyykkiä muutaman tunnin, jolloin se on poissa itse pyykinpesusta. Tuon vuoksi itse valitsin kuivausrummun.

Meillä on Electroluxin kuivaavapesukone. Hyvin kuivattaa, saa aivan rutikuivaksi, mutta pyykkimäärä saa olla noin puolet siitä täyskoneellisesta. Itse kuivatan yleensä vajaa 60 min ja pyykit on melkein kuivia. Toisaalta läheskään kaikkia vaatteita ei saa edes laittaa rumpuun.

Itse kyllä tykkään enemmän niistä torniratkaisuista, mutta edelliseen asuntoon sellaista ei mahtunut. Kuivaavakone on mielestäni kuitenkin parempi kuin ei mitään ja tilaahan se vie vähemmän ja on tornia halvempi. Vikoja meillä kuivaavaan koneeseen on tullut pari kertaa, kun noita hienouksia on niin paljon. Eka vika meni takuuseen.

Yhteistyössä