Kuka ilmoittaa poissaolon lukioon? Vanhempi vai nuori?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Esikoiseni aloittaa lukion pian ja mietin, että kuka sen poissaolon ilmoittaa koululle nuori vai vanhempi? Tuntuu jotenkin hassulta, että vanhempi ilmoittaisi, kun ei nuorella ole enää pakollista oppivelvollisuutta tuolloin?

Rovanimellä on wilma-tunnukset, joiden kautta entiin ilmoitetaan poissaolot. Vanhemmille o oma salasana ja nuorelle oma. Tämä sama on myös ylä ja ala-asteella käytössä. Vanhempi ilmoittaa poissaolot ja kuittaa. Täysi-ikäin opiskelija laittaa itte poissaolonsa sine. Kyllä niitä seurataan aiak tarkakan, ja kaikki poissaolot ei ole hyväksyttäviä

Meillä likka ilmoittaa ite. Tai en mä tiedä ilmoittaako se mitään, mutta sellainen poissaolovihko sit jälkikäteen täytetään ja mä sit laitan siihen nimmarin.
Wilmaan on tunnukset vain nuorella ja sieltä hän sit tekee kurssivalinnat jne.

Kun olin itse toisen asteen opiskelija, meillä meni homma niin että kumpi tahansa saattoi muistaakseni ilmoittaa, ei ollut pakko etukäteen myöskään ilmoittaa vaan pyydettiin sitten nimi johonkin poissaololappuun myöhemmin opettajalta ja vanhemmalta. Ja jakson lopussa oli aina jaksoraportti jossa näkyi poissaolotunnit ja kurssien numerot, siihen piti (olisi pitänyt!) hankkia vanhempien nimmarit. Mutta nuo käytännöt loppuu kun täyttää 18, sen jälkeen opiskelija hoitaa itse nämä asiat...

Yhteistyössä