V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:Tää on just tätä aina, kun suomessa henkilö saa ihmisarvon vasta jos omaa työpaikan. Muuten et ole mitään.
ja näin sen kuuluu myös olla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:Tää on just tätä aina, kun suomessa henkilö saa ihmisarvon vasta jos omaa työpaikan. Muuten et ole mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pistää hiukan vihaksi nämä keskustelut. On hiukan eri asia kun esim. 15-v tyttö etsii satunnaista kesätyötä mistä tahansa kuin korkeasti koulutettu etsii koulutusta vastaavaa työtä, jossa voisi omaa osaamistaan hyödyntää. Ainakin kaupallisella alalla akateemisen on hyvin vaikea saada töitä ilman suhteita. Siivoojan/lehtienjakajan/tehdastyöläisen yms. töitä on turha edes hakea, niihin ei pääse edes haastatteluun akateeminen liian korkean koulutuksen vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pistää hiukan vihaksi nämä keskustelut. On hiukan eri asia kun esim. 15-v tyttö etsii satunnaista kesätyötä mistä tahansa kuin korkeasti koulutettu etsii koulutusta vastaavaa työtä, jossa voisi omaa osaamistaan hyödyntää. Ainakin kaupallisella alalla akateemisen on hyvin vaikea saada töitä ilman suhteita. Siivoojan/lehtienjakajan/tehdastyöläisen yms. töitä on turha edes hakea, niihin ei pääse edes haastatteluun akateeminen liian korkean koulutuksen vuoksi.
kyseinen tyttö on edelleen tehtaassa tekemässä välillä iltatöitä. Toisilla on vaikeuksia saada töitä ja toisilla taas ei. Sille ei vain mahda mitään.
Tuossakin oli kyse siitä, että kaikissa paikoissa ei kysellä papereiden perään...ei se, että tyttö oli saanut töitä.
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pistää hiukan vihaksi nämä keskustelut. On hiukan eri asia kun esim. 15-v tyttö etsii satunnaista kesätyötä mistä tahansa kuin korkeasti koulutettu etsii koulutusta vastaavaa työtä, jossa voisi omaa osaamistaan hyödyntää. Ainakin kaupallisella alalla akateemisen on hyvin vaikea saada töitä ilman suhteita. Siivoojan/lehtienjakajan/tehdastyöläisen yms. töitä on turha edes hakea, niihin ei pääse edes haastatteluun akateeminen liian korkean koulutuksen vuoksi.
kyseinen tyttö on edelleen tehtaassa tekemässä välillä iltatöitä. Toisilla on vaikeuksia saada töitä ja toisilla taas ei. Sille ei vain mahda mitään.
Tuossakin oli kyse siitä, että kaikissa paikoissa ei kysellä papereiden perään...ei se, että tyttö oli saanut töitä.
Anteeksi, se oli tarkoitus olla vaan esimerkki, ei suora viittaus sun tyttöön! Ja tosi hienoa että nuori on noin reipas ja uskaltaa mennä töitä kyselemään! Olisin voinut kirjoittaa vaikka 25-v nainen, joka hakee jotain työtä vaan. Mun viestissä pointti oli se, että korkea koulutus useinkin automaattisesti sulkee hanttihommat pois. Varsinkin jos jossain vaiheessa haluaa edes jotenkin koulutusta liippaavaan työhön.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:tämä keskustelu saa ehkä jo huvittaviakin piirteitä. Kun tosissan tuntuu jotkut väittävän, että töiden perässä täytyy olla valmis muuttamaan, vaikka erilleen puolisosta. Eli onkohan tosiaan kenenkään etu, ainakaan lapsien, jos esim. löytäisin 6 kk työpaikan toiselta puolelta suomea. Tämän jälkeen taas 10 kk jossain muualla, sitten vaikka koko perhe löytäisi töitä kolmannelta paikalta 8 kk jne.. Pätkätöiden aikana, kannattaa todella tarkkaan harkita, kuinka suuria uhrauksia on valmis työpaikan eteen tekemään.
Ja en millään jaksa uskoa, että verot yhtään laskisi vaikka työttömät saataisiinkin töihin. Eiköhän päättäjät sitten taas nostaisi omia palkkojaan tai muuta käyttöä keksisi "ylimääräiselle".
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Totta toisilla vaikeaa, toisilla helppoa. Toki helppo saada töitä, jos kaikki kelpaa. Osa-aika töitä n. 7 ? tuntipalkalla saa varmasti. Mutta elääkö sinun tyttösi tuolla työllä? Kuitenkin monen työttömän kannattaa harkita ottaako osa-aikaisia paikkoja vastaan, töihin mennessä pitäisi lapsille hankkia hoitopaikat, huomioida työmatkakulut, jne.
Alkuperäinen kirjoittaja nauran:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:tämä keskustelu saa ehkä jo huvittaviakin piirteitä. Kun tosissan tuntuu jotkut väittävän, että töiden perässä täytyy olla valmis muuttamaan, vaikka erilleen puolisosta. Eli onkohan tosiaan kenenkään etu, ainakaan lapsien, jos esim. löytäisin 6 kk työpaikan toiselta puolelta suomea. Tämän jälkeen taas 10 kk jossain muualla, sitten vaikka koko perhe löytäisi töitä kolmannelta paikalta 8 kk jne.. Pätkätöiden aikana, kannattaa todella tarkkaan harkita, kuinka suuria uhrauksia on valmis työpaikan eteen tekemään.
Ja en millään jaksa uskoa, että verot yhtään laskisi vaikka työttömät saataisiinkin töihin. Eiköhän päättäjät sitten taas nostaisi omia palkkojaan tai muuta käyttöä keksisi "ylimääräiselle".
Niimpä.. Toisaalta jos on valmis muuttamaan minne tahansa työ perässä niin mikäs siinä. Mutta turha sitä on muilta odottaa. Kaikki eivät sitä halua, ei edes sitten jos tuet lakkautettaisiin.
Ärsyttää kyllä ihmiset jotka eivät ymmärräkuin omat ratkaisunsa, tosia katsellaan pitkin nenänvartta.. huoh.
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:Ei jaksa lukea koko ketjua, silti pitää nokka työntää soppaan![]()
Jos ei omalta alalta löydy töitä, niin kouluttautuu sellaiselle alalle mistä niitä löytyy. Helppoa, silleen ei tarvi olla vuosikausia työtön. Ja juu, itse oon tehnyt näin parikin kertaa, yhteensä 34 päivää työttömänä koko elämän aikana ja ammatteja 5.
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja nauran:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:tämä keskustelu saa ehkä jo huvittaviakin piirteitä. Kun tosissan tuntuu jotkut väittävän, että töiden perässä täytyy olla valmis muuttamaan, vaikka erilleen puolisosta. Eli onkohan tosiaan kenenkään etu, ainakaan lapsien, jos esim. löytäisin 6 kk työpaikan toiselta puolelta suomea. Tämän jälkeen taas 10 kk jossain muualla, sitten vaikka koko perhe löytäisi töitä kolmannelta paikalta 8 kk jne.. Pätkätöiden aikana, kannattaa todella tarkkaan harkita, kuinka suuria uhrauksia on valmis työpaikan eteen tekemään.
Niimpä.. Toisaalta jos on valmis muuttamaan minne tahansa työ perässä niin mikäs siinä. Mutta turha sitä on muilta odottaa. Kaikki eivät sitä halua, ei edes sitten jos tuet lakkautettaisiin.
Ärsyttää kyllä ihmiset jotka eivät ymmärräkuin omat ratkaisunsa, tosia katsellaan pitkin nenänvartta.. huoh.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi työ asetetaan ennen perhettä..eli pitäisi perhe rikkoa voidakseen olla yhteiskunta kelpoinen....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:Tää on just tätä aina, kun suomessa henkilö saa ihmisarvon vasta jos omaa työpaikan. Muuten et ole mitään.
ja näin sen kuuluu myös olla.
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Haluaisinkin tietaa etta kuinka moni ei edelleen muuttaisi vaikka tuet lakkautettaisiinkin?
Kylla on alyttomyyden huippu pysya jossain syrjaseudulla ja opettaa lapsilleen etta tyottomana voi kotona olla vaikka monta vuotta. Jokainen on oman onnensa seppa.
Itse olen muuttanut viimeisten vuosien aikana lukemattomia kertoja toiden perassa. Enka yhtaan kadu, koska elintaso on nyt todella hyva.
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Haluaisinkin tietaa etta kuinka moni ei edelleen muuttaisi vaikka tuet lakkautettaisiinkin?
Kylla on alyttomyyden huippu pysya jossain syrjaseudulla ja opettaa lapsilleen etta tyottomana voi kotona olla vaikka monta vuotta. Jokainen on oman onnensa seppa.
Itse olen muuttanut viimeisten vuosien aikana lukemattomia kertoja toiden perassa. Enka yhtaan kadu, koska elintaso on nyt todella hyva.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Alkuperäinen kirjoittaja tt:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Mika pakko siella tuppukylassa on asua? Ei varmaan mikaan pakko.
Ööö, vaikkapa puolison työ? Lasten koulut? Tukiverkko?
Puolisot voivat tarvittaessa asua eri paikoissa (nain mekin jouduttiiin) tai muuttaa alueelle missa kummallakin on mahdollisuus saada tyopaikka. Lapset myos joutuvat muuttamaan kouluaan perheen hyvinvoinnin eteen, ei maailmaa kaada. Tukiverkkoja ei monellakaan ole, huono tekosyy. Ja tukiverkot Suomen sisalla ovat kuitenkin tarpeeksi lahella.
Tekosyita kaikki, nykyaan tarvitsee joskus muuttaa tyonperassa, se on fakta.
Johan on tytöllä jutut! Kiitos vaan, minä ainakin mieluummin olen kotona työttömänä kuin laitan työn perhearvojen edelle. Lapset tarvii isäänsä että äitiänsä kyllä molempia päivittäin, lienee jossain tutkittu että näin on parasta. Töitä löytyy sitten, varsinkin täällä Etelä-Pohjanmaalla, kun on löytyäkseen. Joka kuukaan ei ole mitä hakea, toisinaan taas on useampi.
<olen kaupunkikierrokseni tehnyt ja palannut takaisin kotiseudulle, että ei tarvi siitäkään olla paitsi. Nyt pistän lapseni etusijalle ja olen luultavasti työttömänä aina siihen saakka kun menevät molemmat kouluun ja sitten voin ajatella vaikka omaa ruokaravintolaa ja ehdin sittenkin vielä maksamaan vaikka miljoonia veroja ennenkuin loppu tulee, ellei tuo sika sitten yllätä.
Odotat siis muiden isien ja äitien elättävän sinut?
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Haluaisinkin tietaa etta kuinka moni ei edelleen muuttaisi vaikka tuet lakkautettaisiinkin?
Mä olen monesti muuttanut paikasta paikkaan. Suomen sisällä ja ulkomailla. Mutta nyt kun mietin asiaa niin pitäähän olla muutakin kuin työ. Jos vain juoksee sen perässä niin moni muu asia jää kokematta. Tasapaino on paras ratkaisu.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja nauran:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:tämä keskustelu saa ehkä jo huvittaviakin piirteitä. Kun tosissan tuntuu jotkut väittävän, että töiden perässä täytyy olla valmis muuttamaan, vaikka erilleen puolisosta. Eli onkohan tosiaan kenenkään etu, ainakaan lapsien, jos esim. löytäisin 6 kk työpaikan toiselta puolelta suomea. Tämän jälkeen taas 10 kk jossain muualla, sitten vaikka koko perhe löytäisi töitä kolmannelta paikalta 8 kk jne.. Pätkätöiden aikana, kannattaa todella tarkkaan harkita, kuinka suuria uhrauksia on valmis työpaikan eteen tekemään.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi työ asetetaan ennen perhettä..eli pitäisi perhe rikkoa voidakseen olla yhteiskunta kelpoinen....
Koska tyo elattaa teidat ja muilla ei ole mitaan velvollisuutta elattaa verorahoillaan! Mutta ei tietenkaan Suomessa, jossa tukea saa lusmuilusta.
Alkuperäinen kirjoittaja nauran:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Haluaisinkin tietaa etta kuinka moni ei edelleen muuttaisi vaikka tuet lakkautettaisiinkin?
No.. minua ei elintaso kiinnosta. Pääasia että pärjätään. Jos tuet lakkautettaisiin, se olisi muutos johon olisi sopeuduttava tavalla tai toisella, erilleen perheestäni en muuttaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Alkuperäinen kirjoittaja nauran:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:tämä keskustelu saa ehkä jo huvittaviakin piirteitä. Kun tosissan tuntuu jotkut väittävän, että töiden perässä täytyy olla valmis muuttamaan, vaikka erilleen puolisosta. Eli onkohan tosiaan kenenkään etu, ainakaan lapsien, jos esim. löytäisin 6 kk työpaikan toiselta puolelta suomea. Tämän jälkeen taas 10 kk jossain muualla, sitten vaikka koko perhe löytäisi töitä kolmannelta paikalta 8 kk jne.. Pätkätöiden aikana, kannattaa todella tarkkaan harkita, kuinka suuria uhrauksia on valmis työpaikan eteen tekemään.
Koska tyo elattaa teidat ja muilla ei ole mitaan velvollisuutta elattaa verorahoillaan! Mutta ei tietenkaan Suomessa, jossa tukea saa lusmuilusta.
Ok. eli lapset ovat toisarvoinen asia. Työ on ihmistä tärkeämpi...
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Niin mutta ilman tyota ei ole elamaa. Kylla se vaan niin on etta jokaisen meidan taalla (pitaisi) elattaa itsensa. Joten sen perassa taytyy todellakin joskus juosta, jos on sattuu asumaaan alueella missa ei toita ole.
Alkuperäinen kirjoittaja S:Lapset taytyy myos syottaa! Eli jokainen vastuullinen vanhempi tekee kaikkensa jotta saa sen tyopaikan jolla pystyy perheensa hengissa pitamaan.