Kuka on lukenut kirjan kärpästen herra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukiolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukiolainen

Vieras
voisko joku auttaa mua. Luin kirjan mut en osaa vastata kysymyksiin. Mikä on kirjan sanoma ja mitä kirjailija ajattelee käsittelemästään aiheesta?miten se käy ilmi?mikä on kirjan pääajatus?
auttakaa mua=( mä en osaa!

siinä on kyse tosiaan yhteiskunnasta ja psykologiasta. Ryhmäkäyttäytymisestä ja siitä miten ihminen muuttuu eläimeksi olosuhteiden oltua suotuisat.

Muuten ihan äärettömän hyvä kirja! Yhtä hyvä ja samanlaista yhteiskuntaa käsittelevä kirja on Ruohometsän kansa ja Eläinten vallankumous. Suosittelen myös näitä kirjoja.

No siitä on niiiin pitkä aika. Eikös ihmisyys ja sen "puute" kyseisissä olosuhteissa ollut se kantava teema. Se miten pian ihminen pystyy jättämään taakseen "sivistyneisyyden" kun olosuhteet antavat siihen mahdollisuuden. tjs

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24649561:
Tarkastellaan yhteiskunnan rakentumista, sosiaalisia suhteita, valtarakenteita. Yksi vaikuttavimmista kirjoista ever, etenkin kun se tuli luettua juuri herkässä teini-iässä ekoja kertoja. Toivottavasti ap olet oikeasti lukenut sen kirjan.

Teini-iässä luin minäkin ja taisin lukiossa tehdä siitä ainekirjoituksen. Sitten katsoin elokuvan, mutta kyllä tuo kirja vaan on todella hyvä. hmm...pitäisikin ottaa taas uudelleen luettavaksi tuo Kärpästen herra, Ruohometsän kansa ja Eläinten vallankumous :D

siinä on kyse tosiaan yhteiskunnasta ja psykologiasta. Ryhmäkäyttäytymisestä ja siitä miten ihminen muuttuu eläimeksi olosuhteiden oltua suotuisat.

Muuten ihan äärettömän hyvä kirja! Yhtä hyvä ja samanlaista yhteiskuntaa käsittelevä kirja on Ruohometsän kansa ja Eläinten vallankumous. Suosittelen myös näitä kirjoja.

Samoilla linjoilla... surullinen opus, tai siis nuo kaikki mainitut. Oikeastaan Kubrickin Kellopeliappelsiini on samaa kategoriaa, mutta korostaa enemmän yksilönvapauden ja yhteiskunnan suhdetta. Mutta siis laajasti samaa teemaa käsittelevä. Surullisin elokiva, jonka olen ikinä nähnyt.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Teini-iässä luin minäkin ja taisin lukiossa tehdä siitä ainekirjoituksen. Sitten katsoin elokuvan, mutta kyllä tuo kirja vaan on todella hyvä. hmm...pitäisikin ottaa taas uudelleen luettavaksi tuo Kärpästen herra, Ruohometsän kansa ja Eläinten vallankumous :D

Minäkin tein Kärpästen herrasta jonkun tutkielman, taisi kuulua ihan perussettiin kaikissa lukioissa. :D. Ruohometsän kansan luin pitkästä aikaa viime talvena. Se oli kyllä yhä aikuisenakin vaikuttava. Orwellin teoksiin en ole koskenut yli 10 vuoteen, voisi tehdä hyvää. Mutku on niin paljon kaikkea muutakin. :snotty:

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
kiitos teille. Tällä pääsen jo paljon eteenpäin. Harmittaa vaan kun muuten on mennyt tää äikän kurssi niin hyvin ja nyt sitten tän takia pilalle menee kun en vaan osaa ajatella.. Joo oon oikeesti lukenut kirjan. Ehkä luen vielä uudestaan jos saan enemmän irti. On vielä viikko aikaa.

Tarkastellaan yhteiskunnan rakentumista, sosiaalisia suhteita, valtarakenteita. Yksi vaikuttavimmista kirjoista ever, etenkin kun se tuli luettua juuri herkässä teini-iässä ekoja kertoja. Toivottavasti ap olet oikeasti lukenut sen kirjan.

Heh, tuo viimeen lause tuli mullekkin mieleen enkä siksi halunnut antaa mitään tyhjentävää vastausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24649624:
Minäkin tein Kärpästen herrasta jonkun tutkielman, taisi kuulua ihan perussettiin kaikissa lukioissa. :D. Ruohometsän kansan luin pitkästä aikaa viime talvena. Se oli kyllä yhä aikuisenakin vaikuttava. Orwellin teoksiin en ole koskenut yli 10 vuoteen, voisi tehdä hyvää. Mutku on niin paljon kaikkea muutakin. :snotty:

niin on se kumma kun ei enää ehdi ahmimaan kirjoja. Olin nuorena oikea lukutoukka. Jotenkin kolmen lapsen kanssa on ollut nykyään muuta puuhaa ja iltaisin niin väsynyt, että kun menee sänkyyn ja avaa kirjan niin nukahtanut :D Pitää tosiaan ottaa nyt itseäni niskasta kiinni ja ottaa nuo uudelleen luettavaksi.

• Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön

Heh, tuo viimeen lause tuli mullekkin mieleen enkä siksi halunnut antaa mitään tyhjentävää vastausta.

niin on se kumma kun ei enää ehdi ahmimaan kirjoja. Olin nuorena oikea lukutoukka. Jotenkin kolmen lapsen kanssa on ollut nykyään muuta puuhaa ja iltaisin niin väsynyt, että kun menee sänkyyn ja avaa kirjan niin nukahtanut :D Pitää tosiaan ottaa nyt itseäni niskasta kiinni ja ottaa nuo uudelleen luettavaksi.

Minä kyllä tänäänkin olisin ehtinyt, mutta valitsin roikkua täällä. :ashamed: Ja olen niin tyhmä, että myönnän sen näin julkisesti. :xmas:

Yhteistyössä