Miksi ihmisillä on ennakkoluuloja Pottereista? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en pidä fantasiasta, mutta kun mies lainasi potterin ensimmäisen osan, katsoin velvollisuudekseni tutustua kirjaan, koska minulla on lapsia.

Yritin ja yritin lukea kirjaa, mutta ei väkisin lukeminen kannata. ei kiinnostanut ollenkaan. En ymmärrä mikä aikuisia ihmisiä kiinnostaa tarinassa. Muistan vain että se heppu jäi orvoksi ja muutti perheeseen, jossa häntä kohdeltiin huonosti, ja sen jälkeen alkoi tarina olla sellaista, että vain kertakaikkiaan kiinnosta, kun ei sellainen höpöhöpö -juttu ole totta. Tai ehkä olen vain niin tylsä ihminen, en ole enää niin avoin kuin lapset. MUTTA OLEN YRITTÄNYT KIINNNOSTUA KIRJASTA LASTENI VUOKSI (jotta voin kertoa kun eivät vielä itse jaksa sellaisia lukea) tosissani mutta ei kiinnosta niin pätkääkään, ja minun on vaikea ymmärtää mikä siinä kiinnostaa muitakaan naisihmisiä.

Se kirja pitäisi lukea loppuun asti, että ymmärtäisi, mikä siinä viehättää...ja vielä mielummin koko sarja.

Heh, ku mä en oo olleskaan yllytyshullu, niin nyt en ainakaan lue Pottereita. Yllyttäminen saa aikaan vain päinvastaisen reaktion :D
No, ihan sama, en mä niitä muutenkaan ois lukenu. =) Ihmettelen muutenki ihme haloota jostain velhotyypistä.

mä olen kyllä lukenut pari ekaa mutta ei ne mua sen enempää kiinnostanut. enkä mä aio tosiaankaan alkaa niitä lukea sen takia että joku palstalla niistä vaahtoaa.

ja heti kun jotakin tuputetaan, iskee vastareaktio että "en varmana lue".

No jos saan sanoa niin olen lukenut yhden potterin ja se ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta kun en pidä sen tyyppisestä kirjallisuudesta ja piste. Mulla ei ole kyse ennakkoluulosta, koska luin kirjan vaikkei se kunnolla kiinostanut halutessani päästä perille mistä kaikki oikein vouhkaa.

Aha, että ensin pitää lukea 7 kirjaa, vai kuinka monta niitä nyt onkaan, ja sitten vasta voi sanoa että onko hyvä vai huono. No joopa joo B) :xmas: en ihan viitsisi vaivautua moiseen ihan vapaaehtoisesti saati pakottamalla :saint:

Olen potterfani ollut jo vuodesta 97, kun kummisetä joka töissä karistolla toi sen kirjan kesällä ja suurin osa ei edes tiennyt mikä ihmeen potter. Se kirja upposi heti kun sitä alkoi lukemaan.

Ja minä olen aivan päinvastaista mieltä kuin sinä, sitä ei todellakaan tarvi lukea loppuun, jotta tietää kiinnostaako. Jos ei se ala kiinnostamaan muutaman ensimmäisen luvun myötä, ei kannata haaskata aikaa, koska se kiinnostus ei kasva niihin sen enempää, vaikka lukiset seitsemän niistä.

Potter ei myöskään ole sellainen kirja, joka täytyisi lukea yleissivistyksen vuoksi. Joten en ymmärrä kyllä miksi tämä on sinulle niin tärkeää.

Uskotko sie Tytsi tosissaan, että kaikki meistäkin jäisi koukkuun, jos yhen Potterin lukisivat? Lukisitko sie Dostojevskiä, jos mie väittäisin, että jäät ihan varmana koukkuun? Kai jokkainen kuitenkin saa valita lukemisensa ihan kiinnostuksen mukkaan, ei tarvinne mennä valtavirran perässä?

Josko siulla nyt vaan on semmoisia ennakkoluuloja, että kaikki Potterin lukematta jättävät omaavat kyseistä kirjasarjaa kohtaan ennakkoluuloja :whistle:

sano muut mitä lystää niin yhtään leffaa en kato enkä yhtään kirjaa lue, en tavaa, en kahlaa, en vilkuile, en himoitte ehkä osta enkä lainaa.
Ethän säkään lue vaikka srk:n kustantamia kirjoja, enkä mä ala niitä sulle tyrkyttään etes. en solvaa ketään sen takia et ei lue samoja kirjoja kun itse luen.

Voi jessus taas tätä ketjua. Mä olen itse lukenut kaikki potterit, ja tykkään niistä. Mut mulle naurais variksetki, jos mä alkaisin niitä muille tällä tavalla tyrkyttää muille. Ukko on monta kertaa sanonu saman ku Päätön, et on lasten satuja, mut mä tyydyn tokasemaan, et lukee ensin, ja sit sanoo. Eihän se niitä lue, mut en kyllä ala painostamaankaan. Ihan sama ku aika iso osa suomalaisista tykkää Paasilinnan kirjoista, mä en niinkään, mut en kyl tykkäis jos niitä mulle alettais tyrkyttää. Pientä rajaa taas!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Olen lukenut Pottereita, mutta en kaikkia. Ihan kivoja kirjoja, mutta pidän enemmän sarjamurhaajista kuin huispauksesta :saint:

Keittis kiltti, multa tulee sulle just kohta y-viesti,, kaipaan neuvoa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
ei mulla mitään ennakkoluuloja ole , mulla on vaan muutakin lukemista kun lasten sadut :xmas:

Lasten sadut :laugh: :laugh:

fiktio ON SATUA. =) lasten/nuorten, mitä väliä kun ei ole kuitenkaan aikuisille suunnattu.

On suunnattu aikuisille ja nuorille.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
ei mulla mitään ennakkoluuloja ole , mulla on vaan muutakin lukemista kun lasten sadut :xmas:

Lasten sadut :laugh: :laugh:

No kyllähän niiden kirjojen kohderyhmä on lapset, niin sanoi itse kirjailija haastattelussa. Sä voit tytsi lukee niitä pottereitas päivät läpeensä, mutta jos muut ei haloua lukea niin anna jo hyvä ihminen olla :saint:

Sanon nyt tässäkin että eivät ole mun makuuni noi kirjat ja sillä siisti! Tykkään aivan muunlaisesta kirjallisuudesta siksi en lue. En tie onko huonoi vai ei mutta jos ei tykkää tommosesta kirjasta ni ehkä ne voi niit pitää huonoina kirjoina esim. siksi kun eivät tykkää semmoisista aiheista esimerkiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en pidä fantasiasta, mutta kun mies lainasi potterin ensimmäisen osan, katsoin velvollisuudekseni tutustua kirjaan, koska minulla on lapsia.

Yritin ja yritin lukea kirjaa, mutta ei väkisin lukeminen kannata. ei kiinnostanut ollenkaan. En ymmärrä mikä aikuisia ihmisiä kiinnostaa tarinassa. Muistan vain että se heppu jäi orvoksi ja muutti perheeseen, jossa häntä kohdeltiin huonosti, ja sen jälkeen alkoi tarina olla sellaista, että vain kertakaikkiaan kiinnosta, kun ei sellainen höpöhöpö -juttu ole totta. Tai ehkä olen vain niin tylsä ihminen, en ole enää niin avoin kuin lapset. MUTTA OLEN YRITTÄNYT KIINNNOSTUA KIRJASTA LASTENI VUOKSI (jotta voin kertoa kun eivät vielä itse jaksa sellaisia lukea) tosissani mutta ei kiinnosta niin pätkääkään, ja minun on vaikea ymmärtää mikä siinä kiinnostaa muitakaan naisihmisiä.

Se kirja pitäisi lukea loppuun asti, että ymmärtäisi, mikä siinä viehättää...ja vielä mielummin koko sarja.

Elämä on todella lyhyt ja aikaa on rajallisesti. Sen ymmärtää kun on tehnyt pari lasta ja vaikka rakentanut omakotitalon ja työtä on paljon. Maiilmassa on miljoonia jollei miljardeja kirjoja. Yritin parhaani lukea kirjaa, koska ajattelin, että kun se on niin suosittu, olisi kiva, jos voisi tietää millaisia kirjoja nykylapset lukevat, kun on itselläkin lapsia. Halusin ja yritin avartaa omaa katsantoani vaikka tiesin, että mikään fantasia ei kiinnosta. Ajattelin, että sen on pakko olla hyvä, kun niin monet pitävät siitä.

Mutta jos kirja tuntuu täysin idioottimaiselta höpöjutulta siinä vaiheessa kun kaikki yliluonnollinen tulee kuvaan, miten voi jatkaa lukemista? En olisi varmaan vieläkään lukenut kirjaa, kun ei kiinnosta pätkääkään mitä tuolle hepulle tapahtuu tai ei tapahdu. Ei kiinnosta henkilöt ym. koska se ei voi olla totta. En usko, että olisin edes lapsena pitänyt kirjasta, koska olin jo lapsena tällainen vakava tosikko. Peppikään ei kiinnostanut mutta nyt pidän sentään jo pepistä ja "ymmärrän" häntä/kirjaa.

Pakotatko sinä itsesi kuuntelemaan musiikkia, jota inhoat? jos et pidä vaikka jazzista, lainaat silti kirjastosta jonkun klassikon kaikki teokset ja kuuntelet ne kaikki ?

Alkuperäinen kirjoittaja minttukissa:
Siis onhan ne nyt aika selkeästi "lapsellisia" siitä on turha väitellä :D

Onpa tosi lapsellisia, kun aikuisetkin niitä kirjoja pelkää eikä ymmärrä kaikkia asioita :whistle: Lapsellisten leffojen ikärajaksi ei harkita k15...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä