Kuka osais sanoa kotihoidontuesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli unohdin sitten tehdä hakemuksen kotihoidontuesta tälle vuodelle ja tein sen just äsken sähkösesti. Kuinkakohan kauan siinä päätöksessä menee? Käsitteleekö ne nopeemmin noi sähköset hakemukset?

Kiitos jos joku osais vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Pitääkö siitä tehdä uusi hakemus vuoden alusta?

:o

No pitää pitää, se on vaan vuodeksi kerrallaan voimassa se päätös. Ainaki minulla on niin.

Siis kalenterivuodeksi? No pitääpäs potkia ukko hoitamaan tukiasioita, ei oo taatusti tuota tajunnut!! Orkl taas menee kuukausibudjetti sekaisin... :kieh: :kieh:

No pitää pitää, se on vaan vuodeksi kerrallaan voimassa se päätös. Ainaki minulla on niin.

Aijaa meil on ainakin miehen kodinhoitotuki voimassa 1.6.2008-1.8.2009 kun haettiin sitä sille ajalle, eikä vaan vuodeksi..

Sanotaan siis vielä selvennykseksi että olen töissä ja lapsi hoidossa kotona, eli ei ole ns. vieraalla hoidossa. Ja olen siis oikeutettu myös tuohon kotihoidontukeen jota tietenkin hain. Se eka päätös oli minulla voimassa vaan vuoden, eli viime vuoden alusta viime vuoden loppuun. Sitä minäkin vähän ihmettelin että miksi jouduin hakemaan uudelleen mutta kait se johtuu tuosta kun olen töissä. En tiedä.

Siis kalenterivuodeksi? No pitääpäs potkia ukko hoitamaan tukiasioita, ei oo taatusti tuota tajunnut!! Orkl taas menee kuukausibudjetti sekaisin... :kieh: :kieh:

Hei, se voi olla että minä olen ollu tässä se tyhmä eikä sinun miehes. Minä olen hakenu sitä vaan vuodeksi. En tienny että sen voi hakea siihen asti kun lapsi täyttää sen kolme. Kelan täti kun viime vuoden alussa sanoi minulle että se päätös tulee sitte 31.12.2008 asti ja sen jälkeen pitää hakea uudestaan mutta en sitten tajunnu kysyä että voinko siinä vaiheessa hakea sinne asti kunnes lapsi täyttää sen 3 vuotta. :/ Että siis ihan oma moka kun en kysyny.

Älkää siis ajatelko että te olette kaikki tehneet väärin, tää oli varmaan minun oma moka ja varmaan taas ainoa laatuaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä taas:
mulle on aina tehty se päätös siihen asti kun muksu täyttää sen 3 v

Kyllä se munkin mielestä noin menee... Siis, jos koko sen ajan kotona hoitaa lastaan.

Joo kyllä sen saa niin pitkäksi ajaksi kuin vaan hakee

Selvä, hyvä tietää tämä. Minulle ei vaan kelan täti tätä(kään) kertonu viime kerralla :kieh:

No, nyt se on kuitenki tehty ja hyvä niin. Rahat tulee sitten ku tulee. Onneksi ei oo talous siitä kiinni mutta jos ois niin eipä ois kiva tilanne. Noh, tämä on minun oma moka :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä taas:
mulle on aina tehty se päätös siihen asti kun muksu täyttää sen 3 v

Sama juttu meillä. Tekevät kyllä kerran vuodessa tarkistuksen siltä varalta että puolison tulot on muuttuneet mutta lähettelävät Kelasta paperit kun se aika on.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Mie tein hakemuksen 15.pvä tätä kuuta eikä päätöstä oo tullu vieläkään. Takautuvana saatavia lokakuulta saakka

Varmaan johtuu siitäki että onko kuinka paljon ruuhkaa?

Just kävin tarkistamassa uudestaan, oli tullu päätös jo tuonne omiin tietoihin.. wipii ens kuun lopussa maksaavat yli 1300E :)

Sen perusosan saa niin pitkäksi aikaa kun hakee tai lapsen 3-vuotispäiväksi asti. Tulosidonnaista lisäosaa tarkistetaan vuosittain.

Mulle on sen lisäosan kanssa käynyt näin: ensimmäisellä kerralla hain koko tukea huhtikuussa ja virkailija myönsi lisäosan vain toukokuun loppuun. Soitin ja kysyin että mitä ihmettä ja virkailija sanoi, että kun ollaan opiskelijoita niin hän ajatteli että me mennään kesätöihin. Niinpä lähetin sinne uuden hakemuksen missä tuikeasti ilmoitin, että mikään tieto ei ole muuttunut eikä tule muuttumaan ja jos tulee, ilmoitamme siitä kyllä. Sitten vasta tuki myönnettiin koko vuodeksi.

Ja viimeisimmällä kerralla tuki oli loppumassa helmikuussa ja niin vaan tammikuussa joutui tekemään vuositarkistuksen.

Tälläkin turhalla paperinpyörittämisellä olisi säästänyt koko tukisumman. Kovin pieniä ylimääräisiä maksuja, joitakin kymppejä, eivät edes peri takaisin.

Yhteistyössä