Kuka palstamamma kielsi lastaan osallistumasta suvaitsevaisuus ja pakolaiskeskusteluun koulussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä vanhin on yllättävän kiinnostunut valloillaan olevasta tilanteesta.
Aika kipakkaakin kysymystä on tullut, ja on tässä oikein saanut miettiä miten vastais. Ollaan käyty jopa historiaa läpi ja tutkiskeltu tulokkaiden kotimaita.

Samanlailla meillä mennään kuten uskonninkin kanssa: Vapaa on valinta kuin Linnnanmäen onnenpyörässä.

Tyttö kertoi myös, että koulussa nuoret ovat hyvin selvillä ja valveutuneita tilanteesta, eivätkä ole kovin suvaitsevaisia. Tulokkaista väännetään muun muassa läppää. Eikä se ole mielestäni mikään ihme. Aikamoinen vitsihän tämä alkaa jo olla, tai on ollu jo hetken aikaa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ihan oikein. Ei ole koulun tehtävä aivopestä lapsia.
En jaksa uskoa, että tuolla kovin neutraalia tietoa jaetaan.
Kuulostaa ihan neuvostoajan opetukselta, kun koulut alkavat noin selkeästi palvelemaan vallassa olevien agendaa.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Lispetti
Tuon linkin kun luki niin tuli mieleen se, että vain mamujen tulisi käydä moisissa keskustelutilaisuuksissa. Etenkin muslimien olisi hyvä oppia suvaitsemaan erilaisia ihmisiä.
Peesi.

Itse kyllä ymmärrän tätä äitiäkin... Suomen pakolaispolitiikka on ikävä kyllä syössyt Suomen todella paljon heikompaan asemaan. Pidän jotenkin epäreiluna, että sitä koitetaan silti syöttää lapsille, vaikka totuus tilanteesta on ikävä. Huonon tilanteen hyssyttely ei auta asiaa. Päinvastoin, ongelmat pitäisi tuoda esiin, jotta niihin voitaisiin yrittää tarttua. Tällä hetkellä niitä ei saisi edes mainita... Ratkaisua ongelmiin ei siis edes ole, ja tuntuu siltä, että niitä haalitaan nyt tämän johdosta vain lisää. :/ Minä en siis ole mitenkään ulkomaalaisvastainen, mutta ei tämä homma vaan toimi näin selvästikään.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja AivanSama
Kuulostaa ihan neuvostoajan opetukselta, kun koulut alkavat noin selkeästi palvelemaan vallassa olevien agendaa.
No vähän samanlailla räknäilen, mutta onneksemme; on ne nuoret fiksuja kun ovat itsekin tajunneet tuon saman.

• Tykkää
En minäkään varmaan päästäsisi lastani kuulematta itse ensin mitä siellä puhutaan. Suvaitsevaisuus ja sinisilmäisyys ovat kaksi eri asiaa.
Samoilla linjoille. Luulen että lapsia, joiden koulu on täynnä maahanmuuttajia, ei voisi vähempää kiinnostaa tuollainen propaganda. Omat lapseni ovat täysin kypsiä koulunsa mamutilanteeseen, niille pitäisi sitä suvaitsevaisuutta opettaa eikä tavallisille suomalaisille lapsille.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Samat punikit paasasivat aiemmin Neuvostoliiton ja verisen kommunismin ihanuudesta ja nyt on vuorossa valehtelu monikulttuurista, samaa paskaa eri paketissa, uskoo ken tahtoo.

Samoilla linjoille. Luulen että lapsia, joiden koulu on täynnä maahanmuuttajia, ei voisi vähempää kiinnostaa tuollainen propaganda. Omat lapseni ovat täysin kypsiä koulunsa mamutilanteeseen, niille pitäisi sitä suvaitsevaisuutta opettaa eikä tavallisille suomalaisille lapsille.
Täytyy kyllä myöntää, että monen "suvaitsevaisen" mielipide voisi muuttua, mikäli olisi saanut asua naapuruksina tulokkaiden kanssa... Monella ei selvästikään ole hajuakaan realistisesta tilanteesta... erityisesti vähiten näillä politiikoilla, mutta heidän arkipäiväänhän nämä eivät kuulu...

• Tykkää

Lapset huomaavat heille valehdeltavan, koska tietävät mikä ero on juhlapuheilla ja monikulttuurisella koululla.

Täytyy kyllä myöntää, että monen "suvaitsevaisen" mielipide voisi muuttua, mikäli olisi saanut asua naapuruksina tulokkaiden kanssa... Monella ei selvästikään ole hajuakaan realistisesta tilanteesta... erityisesti vähiten näillä politiikoilla, mutta heidän arkipäiväänhän nämä eivät kuulu...

Täytyy muistaa se, että suvikset ovat monikulttuuriuskovaisia, eli mikään fakta ei voi horjuttaa suvisten uskoa.