Kuka sanoo,että lasten pitäisi aamulla syödä puuroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Oma tyttö 1v ei suostu syömään puuroa aamulla.Illalla kyllä maistuu.Siskontyttö 1,5v joka on mulla hoidossa,oksentaa jos laittaa puuroa suuhun. Nyt tytöt tuossa syövät hyvällä ruokahalulla vesimelonia,appelsiinia,päärynää ja raejuustoa,hyvin maistuu. :D Eikös se ole pääasia,että jotain syövät. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Meillä taas toisin päin, aamuisin syö hyvällä ruokahalulla ja illalla ei sitten millään. Iltapalaksi syö sitten milloim mitäkin.. :D

Meillä johtuu kai siitä kun yöllä vieläkin maistuu tissi,niin ei ole varmasti kauhean nälkäinen heti aamusta. :ashamed:

Mun äiti!

Jooh, väännetään kättä välillä tästä asiasta jos satun mainitteen et ku jompi kumpi likoista ei syö :D "Niiin tekis söitte, kun olitte pieniä, siitä ei ollu edes kahta puhetta ja ette ikinä nurissu!"

Joo, kyl mä muistan et syötiin ja äiti ja isiki söi ja muuta ei vaan tarjottu, tai ollu aamupalapöydässä ku maitoa ja kahvia. Mut ehkä just siks sitä tuliki syötyä =) (oltiin alle kouluikäsiä)

Mut joo, en tod. joka aamu tee omilleni, kausia on jolloin se niitä tökkii ja milloi taas menee alas.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Päiväkodissa sitä puuropakkoa sitten tuleekin, koska puurohan on ainoa oikea aamupala, aina ja ikuisesti. Onneksi kotona on mahdollisuus syödä monipuolisesti.

Joka tuutista sitä kyllä toitotetaan,että puuroa pitäisi syödä.Neuvolassa olivat ihan järkyttyneitä kun sanoin,että tyttö syö aamulla hedelmiä ja leipää. :o

ei se puuro ainakaan mun nälkää pidä poissa. mut tykkään syödä kun helppo lappaa suuhun. mut muksuilla kannattaa kokeilla muutakin kuin kaurapuuroa. siskon lapsi ei suostunut ikinä sitä syömään, ei silloinkaan kun ei vielä voinut edes ymmärtää mitä se on. jos lautaella jotain muuta puuroa niin meni että sujahti.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
ei se puuro ainakaan mun nälkää pidä poissa. mut tykkään syödä kun helppo lappaa suuhun. mut muksuilla kannattaa kokeilla muutakin kuin kaurapuuroa. siskon lapsi ei suostunut ikinä sitä syömään, ei silloinkaan kun ei vielä voinut edes ymmärtää mitä se on. jos lautaella jotain muuta puuroa niin meni että sujahti.

Juu meillä on varmaan 4 eri puuroa kaapissa,ei vaan maistu aamulla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

Mullakaan ei kyllä puuro pidä ollenkaan nälkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Päiväkodissa sitä puuropakkoa sitten tuleekin, koska puurohan on ainoa oikea aamupala, aina ja ikuisesti. Onneksi kotona on mahdollisuus syödä monipuolisesti.

Onneksi mun tytön tarhassa näin ei ole. Ovat huomanneet että tyttö ei sitä syö millään ilveellä. Eivät pakota.

Meillä syodään puuroa vain iltaisin, aamulla on vatsa vielä täynnä illan puurosta, eikä maitu kun pala leipää. Meidän muksuja ei oo koskaan tarhassakaan pakotettu syömään puuroa.

Meillä kelpaa kyllä puuro ja pienempänä tyttö söi sitä sekä aamulla että illalla. Puuro on hyvää vatsalle koska siinä on kuituja ja se pitää verensokerin tasaisempana eli ei ala niin helposti väsyttää. Ei sitä toki väkisin pidä syödä, mutta puurojakin on monenlaisia ja niitä voi höystää maistuvammaksi marjoilla, hedelmäsoseilla yms. Kyllähän kuituja saa monesta muustakin mutta pelkkä hedelmä aamiainen nostaa nopeasti verensokeria ja sitten se taas laskee nopeasti ja munat ja pekoni nyt on aika rasvainen vaihtoehto. Kyllä silläkin on merkitystä että mitä se on mitä syö eikä vain se että syö jotakin.

meillä poika pienenä söi aamua iltaa puuron mut ny koululaisena syö paahtoleipää ja jogurttia. Mä en ymmärrä ku monet sanoo et puuro pitää nälkää mut nyt kun laihdutan ja syön aamusin puuron niin tunnin päästä on julmettu nälkä.

Meilllä syödään puuroa aamusin koko perhe ja vuoden vanha illallakin. Koululaiselle uppoaa puuro aamuisin hyvin ja syö sen hillon kera. Itse olen syönyt puuroa periaatteessa koko elämäni aina aamuisin. Viikonloppuisin sitten "herkuttelemme" muulla.

meillä 3vee syö puuroa aamuin illoin; välillä yritän tarjota muroja tms mut pyytää puuroa. :D tavallista tai ruispuuroa yleensä, riisi- manna- tai marjapuuroja "herkkuina".

Yhteistyössä