Kuka sitä ruoka-apua saa ja paljonko?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan molemmat oltu pitkään työttömiä ja meillä yksi lapsi. Tiukkaa tekee ja ollaan mietitty, voitaisiinko hakea ruoka-apua. Miehen mielestä meidän pitää ensin kerjätä rahaa tutuilta ja vanhemmilta tai käyttää kaikki säästöt, ennen kuin ollaan sitä oikeutettu hakemaan. Kuka sitä apua nyt sitten saa hakea? Ja mitä kysyvät hakiessa? Pitääkö olla jotain todistuksia?

Millaisen ruokakassin kolmihenkinen perhe nykyään edes saa?
 
Tottakai haette ruoka-apua. Isäni täysin alkoholisoitunut käy jonosta hakemassa ruokaa. Siellä on koko kylän juoppolallit ruinaamassa ruokaa henkensä pitimiksi. Isäni saa hyvän eläkkeen, ainakin 2500 € kuussa ja juo ne kaikki. Ennemmin sekin apu menisi perheille.
 
No kyllä kai kuka vain saa ruoka-apua hakea! Tarkoitatko jonkinlaista leipäjonoa? Veikkaan että kassin sisältö vaihtelee todella paljon. Riippuu niin paljon että missä päin Suomea on, paljonko ja mitä ruokaa on tullu jaettavaksi, ja paljonko leipäjonossa on porukkaa.
 
Kuka tahansa saa käydä leipäjonossa hakemassa ruoka-apua. Jossain kysytään henkilöllisyystodistus, koska se ei ole tarkoitettu ulkomaalaisille (romanikerjäläisille).
 

Yhteistyössä