Kuka suostuisi tälläiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen melkein joka jouluksi ottanut rahaa vanhemmiltani vastaan, että saan ostettua lapselleni joululahjoja.

Tosin nuo lahjat ovat sitten vanhemmiltani, ettei heidän tarvitse enää ostaa lahjoja.

Saan tätä lahjarahaa n. 200-300 euroa.

Multa ei vaan jää yhtään ylimääräistä rahaa, en pysty säästämäänkään. Tulot on niin pienet. Haluan kuitenkin, että ruoka on suht. laadukasta ja monipuolista, mutta ei siihenkään nyt järkyttäviä summia mene. Mutta jos ostaisin tyyliin perunaa ja sika-nautajauhelihaa niin toki silloin jäisi säästöön.

Valmistan kyllä sitten jouluruoat vanhempieni puolesta ja olen ajatellut, että tuskin heitä hirveesti haittaa, antavat vaan rahaa ja ostan joululahjat heidän puolestaan ja käyn kaupassa ja teen ruoatkin. Mitä mieltä olette?

[QUOTE="jona";25217201]Minusta hyvä järjestely.. Vietätte siis joulut yhdessä vahempiesi kanssa? Tuo on semmoista yhteen hiileen puhaltamista:)[/QUOTE]

Kyllä vietetään.

No ihan hienoa että yhteistyö pelaa! Kyllä itsekin lapsilleni antaisin, jos siinä vaiheessa on mistä antaa.

Joskus ollaan äidin kanssa käyty esim. tukussa yhdessä jouluruokaostoksilla, jotka äiti on kustantanut ja minä olen laittanut yhteisen joulupöydän.
Tänä vuonna olemme jakaneet, kuka tuo mitkäkin herkut pöytään.

Minä laitan joululaatikot sekä omalle perheelleni että vanhemmilleni. Äitini maksaa ainekset, muutenhan summa laitettaisiin puoliksi, mutta saan oman osuuteni vaivanpalkkana. Äiti yleensä ostaa lahjoja lapsenlapsilleen ihan omine nokkineen, mutta etenkin miehen puolen isovanhemmat yms. saattavat lyödä rahan kouraan minulle, että "hommaa lapsille jotain tarpeellista tai kivaa." Kukaan ei ole vielä valittanut. Itse saamme käytännöllisesti katsoen ilmaisen jouluruoan, minun vanhempani kotitekoiset ruoat muutaman juurespussin hinnalla, lapset paketteja ja ne, joiden on vaikea keksiä, mitä tuoda lahjaksi, saavat rauhassa hoitaa muita joulunalushommia ja minä ostan lahjat. Eikä meille ilmaannu hirveää krääsäkasaa, vaan voin ostaa jotain, mitä lapset todella tahtovat tai tarvitsevat.

[QUOTE="vieras";25218804]Ootko selvittänyt, oletko oikeutettu toimeentulotukeen?[/QUOTE]

No sillä laskurilla laskin, niin en ilmeisesti olisi tai välillä näyttää et muutaman kympin voisin saada. En ala tuollaisen summan takia sitä hirveetä paperishowta.

Muuten riittää rahat mut ei mihkään ylimääräiseen niinkun joululahjat, no ehkä muutama kymppi olis niihin.

[QUOTE="alkup.";25218861]No sillä laskurilla laskin, niin en ilmeisesti olisi tai välillä näyttää et muutaman kympin voisin saada. En ala tuollaisen summan takia sitä hirveetä paperishowta.

Muuten riittää rahat mut ei mihkään ylimääräiseen niinkun joululahjat, no ehkä muutama kymppi olis niihin.[/QUOTE]

Ok. En mäkään saa, kuin 40 euroa kuussa, mutta lääkkeet ja sähkön ne maksaa sitten vielä siihen päälle, aina kun sellasia menoja tulee :)

Yhteistyössä