Kuka tekee lapsia rahan takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Näin ainakin ymmärtää aika useankin viestistä että lapsia ei muuten tehdä kuin rahan takia. Itse en ole koskaan lapsiani tehnyt siinä toivossa että rikastumaan niillä pääsen, onko joku pistänyt oikein rahaksi kun on tehnyt lapsia, olisi kiva tietää että miten se sonnistuu?

Pakotat sen lapsen tai lapset pelaamaan futista, jääkiekkoa tms. urheilulajia, jossa voi tulla kuuluisaksi ja rikkaaksi. Vaihtoehtoisesti pakotat sen harrastamaan musiikkia, että siitä voi tulla kuuluisa muusikko. Sitten vaan alat toivoa, että lapsellasi on rahkeita olla huippujääkiekkoilija tai -muusikko. Ja että se lapsi on valmis antamaan siitä kaikesta ansaitsemastaan sinullekin siivun. Tämän tietysti varmistat tekemällä useampia lapsia, kai niistä joku on jollain lailla lahjakas. Mutta muista sitten huomioida juuri sitä lahjakasta lasta, ettei sille tule käsitystä, että olisit ollut kiinnostunut niistä muista lapsista enemmän.
Muuten kai on epätodennäköistä rikastua lapsilla. Niihin kun sattuu uppoamaan tuota rahaa ihan samaa tahtia kuin sitä rahaa sattuu tulemaan. Tällä aloituksella kaiketi viitataan noihin viime aikaisiin kirjoituksiin, että lapsilisät pitäis ottaa pois, koska ihmiset tekee lapsia vain saadakseen ne lisät. Montakohan lasta pitää tehä, että noissa lisissä jäis voiton puolelle?

• Tykkää
Reactions: pienisiili
No periaatteessa minä kyllä laskin lasten teot juuri raha mielessä siten, että saan mahdollisimman hyvän vanhempainrahakorvauksen jokaisesta. Kolmatta ei olisi tehty, ellei olisi tärpännyt siten, että sain saman rahan mitä kakkosesta. Tein siis lapset raha mielessä periaatteessa.

[QUOTE="vieras";27531077]Näin ainakin ymmärtää aika useankin viestistä että lapsia ei muuten tehdä kuin rahan takia. Itse en ole koskaan lapsiani tehnyt siinä toivossa että rikastumaan niillä pääsen, onko joku pistänyt oikein rahaksi kun on tehnyt lapsia, olisi kiva tietää että miten se sonnistuu?[/QUOTE]
Tukien varassa elävät ihmiset, jotka tehtailevat lapsia ison liudan ilman minkäänlaisia mahdollisuuksia koskaan elättää perhettä itse, työnteolla.

Lapsilisien lisäksi muita tukia saa enemmän ja sossustakin saa helpommin rahaa kun lapsia on iso liuta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";27531181]Tukien varassa elävät ihmiset, jotka tehtailevat lapsia ison liudan ilman minkäänlaisia mahdollisuuksia koskaan elättää perhettä itse, työnteolla.

Lapsilisien lisäksi muita tukia saa enemmän ja sossustakin saa helpommin rahaa kun lapsia on iso liuta.[/QUOTE]

Höpöhöpö . Lapset tulevat aina maksamaan enemmän kuin mitä mitään tukia saa.
:)

Mä edelleen ihmettelen tätä ajatusta että lapsilla rahoiksi pistäisi?
Minulle on usein sanottu lapsilisien määrästä kuinka PALJON me saadaankaan niitä. Nämä ihmettelijät eivät jotenkin osaa nähdä suurperhettä niin että kulutus on moninkertainen lähtien ihan taloustarvikkeista. Joskus on ihan pitänyt tehdä selvitys menoista jotta nämä välillä vissiin kauniisti sanotusti vähälahjaiset ymmärtäisivät että lapsilla ei tehdä rahaa.
On minulla ollut tuttava joka aina jaksoi kadehtia meidän lapsilisiä, kun omien lapsiensa lisät menivät ex-miehelle. Pyöräyttipä pari mukulaa ja totesi että nyt sitten saa edes jotain tililleen. Seuraavasta tulisi taas enemmän. unohtaen että se seuraavakin on elätettävänä vähintään sen 18vuotta.

Mietin toki joskus että jos olisin äiti joka hakisi kaiken siis aivan kaiken vaatteet, varusteet ym lapsille kierrätyskeskuksesta tai ostaisin vaatteet kirpparilta, niin toki jäisi enemmän rahaa omaan käyttöön ja varmaan vuosien kuluessa sievoinen summa olisi säästettynä? :laugh:

Rahantekona en koskaan kuitenkaan lapsiani halunnut ja haluan parasta heille aina. Meillä ei meinaa riittää nykyisetkään tulot kaikkeen mitä minä haluaisin lapsilleni, vaikkei todellisuudessa niiltä puutu mitään. Välillä en kehtaa edes kertoa hintoja mitä olen maksanut jostain hyvästä vaatteesta, koska saan ihmettelyä osakseni todella paljon. Monilla on kummallinen käsitys myös että suurperheessä pitäisi elää myös köyhyysrajalla.

[QUOTE="vieras";27531181]Tukien varassa elävät ihmiset, jotka tehtailevat lapsia ison liudan ilman minkäänlaisia mahdollisuuksia koskaan elättää perhettä itse, työnteolla.

Lapsilisien lisäksi muita tukia saa enemmän ja sossustakin saa helpommin rahaa kun lapsia on iso liuta.[/QUOTE]

Onko sinulla tavoitteena saada suomeen Sudanin elintaso vai miksi siinä on jotain vikaa että saa lapsilisää. Se ei kata es niitä pakollisia menoja mitä lapsesta tulee, vaatteet, vaipat, ruoka..

Mun puolesta lapsilisät voitais ottaa pois kaikilta. Maapallo on muutenkin ylikansoitettu, joten tilalle voitais tehdä ns. lapsivero. Eli esimerkiksi ensimmäinen lapsi olisi veroton ja seuraavista pitäisi maksaa lapsivero. Eikä suinkaan niin, että niistä saatais lapsilisä korotettuna, tämähän suorastaan kannustaa ylikansoittamaan maapallo.

Miettikää oikeesti: kohta on öljypula, vesipula ja hukumme jätteisiin. Ehdotankin, että vuoden 2013 alusta ja sen jälkeen syntyneet lapset joutuvat lapsiveron piiriin. Nyt vaan hallitus, eduskunta, kaikki kuningaskunnat, amnestyt, vapaaseurakunnat ja pelastusarmeijat pykäämään kyseistä lakia.

Minä ainakin rakastan omaa lastani yli kaiken. Hän on elämäni valo. Olen onnellinen myös siitä, että hänellä on lempeä hyvä sydän, vaikka on poika ja jo teini-ikäinen.

Ykisnasuva kaverini oli kerran kaupassa mukana kun olimme ostamassa ruokaostoksia. Itsellä on 3 lasta ja puoliso. Hän asuu yksin, katselimme tarjouksia ja ostin 2X 400g. juheliha pakettia tarjouksesta, kysyi ihan ihmeissään mihin tarvit niin paljon jauhelihaa. Ostin leipää 3 pakettia, niistäkin sanoi että ne menee pilalle, osta vain yksi sämpyläpussi. No ei niitä voi verrtakaan kun se asuu yksin ja tekee ruokaa vain itselleen, meillä syö 5 henkeä sitä ruokaa ja ostokset on kalliimppia. Että näin ne voi olla lapsettomat ja yksinäiset pihalla kuin lintulauta asioista :(

Höpöhöpö . Lapset tulevat aina maksamaan enemmän kuin mitä mitään tukia saa.
:)

On perheitä, joiden ainoa tulonlähde ovat sosiaalietuudet. He saavat siis enemmän tukia, kuin mitä lasten elatukseen tarvitaan.

Halutaan isompi asunto, mutta sossu ei maksa takuuvuokraa. Nou hätä, tehdään uusi vauva ja saadaan isompi kämppä. Laskemalla lasketaan, että kun uusi vauva syntyy, niin tuet nousee niin ja niin paljon, mutta se vauva ei kuitenkaan vielä kuluta just mitään. Jne.

Ikävä kyllä tällaisia ihmisiä ON.

En usko, että kukaan.

Sitä kyllä varmasti tapahtuu, että päätetään jatkaa raskautta osaksi sen takia, kun on ne tuet eli pärjää.
Tosin en laske tuota rahan takia lisääntymiseksi.

Mun puolesta lapsilisät voitais ottaa pois kaikilta. Maapallo on muutenkin ylikansoitettu, joten tilalle voitais tehdä ns. lapsivero. Eli esimerkiksi ensimmäinen lapsi olisi veroton ja seuraavista pitäisi maksaa lapsivero. Eikä suinkaan niin, että niistä saatais lapsilisä korotettuna, tämähän suorastaan kannustaa ylikansoittamaan maapallo.

Miettikää oikeesti: kohta on öljypula, vesipula ja hukumme jätteisiin. Ehdotankin, että vuoden 2013 alusta ja sen jälkeen syntyneet lapset joutuvat lapsiveron piiriin. Nyt vaan hallitus, eduskunta, kaikki kuningaskunnat, amnestyt, vapaaseurakunnat ja pelastusarmeijat pykäämään kyseistä lakia.

Meinaat, että maapallon ylikansoitus hoituu sillä, että 5miljoonainen kansa, jolla on jo ennestään pieni syntyvyys, vähentää lisääntymistään lapsiverolla?

Oisko se ylikansoitusongelma kuitenkin ihan hiukan eri tasolla tuolla kehitysmaissa.. Ei siinä paljon yhden kääpiökansan selibaatti auta, kun miljardikansat lisääntyy nykyistä vauhtia.

Ja totuushan on todella se, että ei kukaan voi olla niin tyhmä, että tekee lapsen siinä toivossa että saa siitä satasen kuussa...

• Tykkää
Reactions: fortunate
Kahden teinin (ja kahden pk ikäisen) äitinä sanoisin, että kyllä nuo mukulat kuluttaa satakertaisesti lapsilisänsä :)) että ei kyllä rikastumaan pääse! (muita tukiaisia meille kyllä tulekaan, että en sit osaa sanoa, kannattaisiko jos sais asumis - ja toimeentuoltukea yms.)

Mitä järkeä on sitten pitkittää väistämätöntä? Jos tulevaisuus on noin synkkä, niin nauttikoon kaikki nyt kun on vielä mahdollista.
Muuten, noissa vielä syntymättömissä lapsissa voi olla niitä, jotka ovat meitä viisaampia ja keksivät uusia keinoja selvittää ongelmat.
Maailmanloppua on ennustettu niin pitkään kuin ihmisen historiaa ollut olemassa. Täällä me vielä kuitenkin ollaan.

no mikäs kunta se juuri lupaili 10 000 euroa jokaiselle kuntaan syntyvälle lapselle... ja siltikään ei ilmeisesti kovin suurta lapsimäärää siellä ole saatu aikaiseksi..

Yhteistyössä