Kuka tietää auton ostosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen ratissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen ratissa

Vieras
Eli olen vaihtamassa pienempää autoon. Meenkö vaan johonki autoliikeeseen ja kysyn paljon tosta sais, pyydän tarjouksen?

Voin ostaa toisesta liikkeestä uuden auton eli rahat suoraan mulle, mulla on säästöjä joten velkaa ei tarvi ottaa.

Eihän ne mitään luottotietoja katso, on meinaan merkintä. Jos maksan suoraan esim 5000e autosta.

Autoliikkeet ostavat kyllä suoraan autoja, mutta mikäli et osta samaisesta liikkeestä uutta autoa, on hyvityshinta tod.näk. melko huono.
Jos maksat auton ihan käteisellä niin ei tietenkään tsekata luottotietoja.

Eli samasta kannattais ostaa myös uusi auto. Väliin vaan omaa rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja automyyjä;24160936:
Autoliikkeet ostavat kyllä suoraan autoja, mutta mikäli et osta samaisesta liikkeestä uutta autoa, on hyvityshinta tod.näk. melko huono.
Jos maksat auton ihan käteisellä niin ei tietenkään tsekata luottotietoja.

Muista karttaa esim. Ranskan rapeet. Useasti paljon vikoja, myös Fordeissa vikoja. Jos tunnet jonkun joka tietää autoista jotain, ota mukaan. Älä luota myyjän sanaan.

[QUOTE="äiti";24161010] Jos tunnet jonkun joka tietää autoista jotain, ota mukaan. Älä luota myyjän sanaan.[/QUOTE]

Näin, niille on vaan pääasia että saa auton myytyä

[QUOTE="vieras";24161031]Näin, niille on vaan pääasia että saa auton myytyä[/QUOTE]

Tyypillinen ennakkoluulo, joka ei kuitenkaan pidä kaikkien myyjien kohdalla paikkaansa :)

Lähde liikkeelle siten että ensin kiertelet autokauppoja ja katsot mitä on tarjolla ja mihin hintaan.

sitten kun olet löytänyt pari mielenkiintoista autoa rupeat hieromaan siitä kauppoja ja kerrot että vaihdossa tulisi nykyinen autosi. Älä sorru pelkästään siihen mitä eri liikeet "tarjoavat" autostasi, on se ja sama mitä siitä saat, vain sillä on merkitystä mikä on väliraha uuteen autoosi.

Käytettyjen autojen hinnat vaihtelevat paljon ja usein on silmänlumetta että toisessa liikkeessä voidaan tarjota 1.000 € enemmän siitä vanhasta autostasi. Mutta sitten siellä onkin 1.500 € kalliimpana samanlainen auto kuin jossain toisessa liikkeessä.

Harva autokauppa nykyisin edes ostaa käytettyjä autoja siten että niistä saisit rahat kouraan, heidän vaan on pakko ottaa niitä vaihdokkeja vaikkeivat haluaisikaan. Useimmiten auton saa halvemmalla jos myyt itse oman vanhan autosi jollekin suoraan ja menet rahat kourassa hakemaan uutta autoa.

Yhteistyössä