kuka uskoo enää putiinia, ei varmaan monikaan

Olen kiinnostunut historiasta. Ennen koronapandemiaa kävin Rooman historian luennoilla.
Venäjä eristäytyy muusta maailmasta ja rajoittaa tiedonkulkua. Tämän olen tiennyt aina ja asia jaksaa vieläkin ihmetyttää.
Esirippu laskeutuu ja huonot suhteet jatkuvat pitkään. Kulunut viikko on ollut meille suomalaisille kylmää kyytiä.
Kärsimys ei jalosta ketään. Siinä asiassa venäläiset ovat väärässä.
Uskontoa ei pidä valjastaa diktaattoreiden käsikassaraksi.
Olen todella pahoillani venäläisten puolesta. Kansa kärsii tyhjän takia.
Ei Venäjä eristäydy muusta maailmasta, vaan Usa ja EU eristäytyvät Venäjästä.

• Haha
Reactions: Echo
Tässä erinomainen luento jonka sain eräältä palstalaiselta. Katso jos kiinnostaa. Ihan vaikka muistin verestämiseksi.

Toki luennot ovat parasta nähdä ja kuulla ihan siellä auditoriossa istuen, mutta nyt kun on ollut sulkuja niin varmasti ihmiset ovat tyytyneet katselemaan luentovideoitakin.
Onhan tässä kahden vuoden aikana tullut katsottua liikaakin nettiluentoja.
Katsoin jo tuon videon. Rento luento. Aiemmin katsoin Esa Saarisen luentoja ja nyt tuntuu, että voisin lähteä Puolustusvoimien leipiin.
Ajattelin jättää ip-lehtien selailun väliin. Lääkintälottien ym. jutut ovat vanhojen asioiden kaivelua.
Ei kaikki ikäihmiset tuollaisia juttuja kaipaa. Selkeää ja yksinkertaista tietoa tilalle sitäkin enemmän.
Jos ydinvoimala poksahtaa, niin se on menoa. 80 vuotta sitten sitäkään pelkoa ei ollut.
Toivotaan, että Venäjän kirkko ja papit ovat rohkeita ja eivät ole muiden vietävissä.
Venäjää voimme ymmärtää, mutta hullun kaverina ei kukaan halua olla.
Tällä palstalla häärää trolleja pilvin pimein. Lopetan tästä aiheesta keskustelun tähän viestiini.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Katsoin jo tuon videon. Rento luento. Aiemmin katsoin Esa Saarisen luentoja ja nyt tuntuu, että voisin lähteä Puolustusvoimien leipiin.
Ajattelin jättää ip-lehtien selailun väliin. Lääkintälottien ym. jutut ovat vanhojen asioiden kaivelua.
Ei kaikki ikäihmiset tuollaisia juttuja kaipaa. Selkeää ja yksinkertaista tietoa tilalle sitäkin enemmän.
Jos ydinvoimala poksahtaa, niin se on menoa. 80 vuotta sitten sitäkään pelkoa ei ollut.
Toivotaan, että Venäjän kirkko ja papit ovat rohkeita ja eivät ole muiden vietävissä.
Tällä palstalla häärää trolleja pilvin pimein. Lopetan tästä aiheesta keskustelun tähän viestiini.
On niitä ydinvoimaloita ennenkin poksahtanut ja täällä sitä vaan ollaan edelleen.

Jokainen tietää, että suuressa kuvassa tässä on kyse suurvaltojen sodasta.

Ja ihan vain tiedoksi, että mitä enemmän lietsotaan venäjäpelkoa ja haukutaan Putinia hulluksi niin sitä arvaamattomammalta ja vaarallisemmalta Venäjä vaikuttaa. Tämä on Venäjän agenda.

Kuka meistä siis se Putinisti on?

Tähän on pakko kommentoida, että minusta Putinia ei haukuta hulluksi, vaan hänet on julkisesti todettu hulluksi, jota hän onkin. Venäjä on arvaamaton. Se on aina ollut arvaamaton. Arvaamattomuus ei ole talouden kannalta hyödyksi kenellekkään. Talous on se, mikä kuitenkin ajaa kaiken politikoinnin edelle.

Valta sairastuttaa ihmisen mielen. Sen näkee Putinista hyvin. Mitä pidempään hän on ollut vallassa, sen sairaammaksi hän on tullut.

• Tykkää
Tähän on pakko kommentoida, että minusta Putinia ei haukuta hulluksi, vaan hänet on julkisesti todettu hulluksi, jota hän onkin. Venäjä on arvaamaton. Se on aina ollut arvaamaton. Arvaamattomuus ei ole talouden kannalta hyödyksi kenellekkään. Talous on se, mikä kuitenkin ajaa kaiken politikoinnin edelle.

Valta sairastuttaa ihmisen mielen. Sen näkee Putinista hyvin. Mitä pidempään hän on ollut vallassa, sen sairaammaksi hän on tullut.
Sodankäynnissä joskus mielikuvat vaikuttavat todella vahvasti.

Tähän hulluun: koen että diagnoosien tekeminen on turhaa, se ei oikein opeta mitään. Lisäksi jos leimaamme hänet hulluksi tai olosuhteiden uhriksi niin keveneekö vastuu? Jos taas miettisimme, että hän on rikollinen ja erittäin paha ihminen niin tällöin hänet voi tuomita niin, että hän on täydessä sielun ja ruumiin voimissa toiminut näin.

Btw: näkisin kaikkein tärkeimpänä asiana meille sen, haukkumisen tai diagnosoinnin sijaan, että voisimme oppia tästä jotakin.
Keskustelussa olisi hyvä myös tarkastella samalla lännen puutteita, tämähän on loistava mahdollisuus siihen.
Meillä on elävä esimerkki (Venäjä) siitä, mihin sanan ja ilmaisunvapauden rajoittaminen pahimmillaan vie.
Meidän tulisi krskustella ja torpata asioita jotka vievät meitä suuntaan, jossa alamme muistuttamaan Venäjää.

Elät tämän hetkistä haavettani.

Minä elän ruuhkavuosia. Toki tästäkin nautin, mutta silloin tällöin odotan innolla aikaa, jolloin olen eläkkeellä tai että minulla olisi muuten enemmän aikaa. Tekisin ihan samaa kuin sinä; sivistäisin itseäni ajan kanssa. Nyt kaikkea tulee katsottua kiireellä. Se ei ole aina välttämättä kovin nautinnollista.

Minä elän ruuhkavuosia. Toki tästäkin nautin, mutta silloin tällöin odotan innolla aikaa, jolloin olen eläkkeellä tai että minulla olisi muuten enemmän aikaa. Tekisin ihan samaa kuin sinä; sivistäisin itseäni ajan kanssa. Nyt kaikkea tulee katsottua kiireellä. Se ei ole aina välttämättä kovin nautinnollista.
Elämä on tässä ja nyt.

• Tykkää
Sodankäynnissä joskus mielikuvat vaikuttavat todella vahvasti.

Tähän hulluun: koen että diagnoosien tekeminen on turhaa, se ei oikein opeta mitään. Lisäksi jos leimaamme hänet hulluksi tai olosuhteiden uhriksi niin keveneekö vastuu? Jos taas miettisimme, että hän on rikollinen ja erittäin paha ihminen niin tällöin hänet voi tuomita niin, että hän on täydessä sielun ja ruumiin voimissa toiminut näin.

Btw: näkisin kaikkein tärkeimpänä asiana meille sen, haukkumisen tai diagnosoinnin sijaan, että voisimme oppia tästä jotakin.
Keskustelussa olisi hyvä myös tarkastella samalla lännen puutteita, tämähän on loistava mahdollisuus siihen.
Meillä on elävä esimerkki (Venäjä) siitä, mihin sanan ja ilmaisunvapauden rajoittaminen pahimmillaan vie.
Meidän tulisi krskustella ja torpata asioita jotka vievät meitä suuntaan, jossa alamme muistuttamaan Venäjää.

Hulluutta on monenlaista. Myös sellaista, joka ei poista vastuuta.

En nyt näe tätä tilannetta minkäänlaisena oppiläksynä.

• Tykkää

Tosiaan ajan kanssa. Minun ruuhkavuodet hurahtivat kahden työn tekemisessä.
Usein nykyään mietin pitäisikö koronan helpotettua lähteä uusiin hommiin.
Helsingissä on paljon kivoja harrastuksia.
Kävin iltapäivällä kaupassa ja Pekka Poudan ohjeen mukaan kävelyllä. Oli mahdottoman liukasta. Sauvat olisivat olleet tarpeen.
Lueskelin lisää Putin juttuja. Irlantilainen miestutkija rinnastaa vallanhimon mm. peliriippuvuuteen. Aivot saavat kiksejä riskinotosta.
Ulkomaanmatkani jälkeen en tarvitse kiksejä. Toivon kaikille väsyneille pientä matkaa jonnekin. Nauroin reissussa sydämeni pohjasta. Lapsenlapseni myös.
Hän ei ole kuulema aiemmin nauranut niin makeasti.
Kun istuin lentokoneessa nousuvauheessa pyyhin kyyneleitäni hartiahuiviin.
Itkin kai kaikkien äitien puolesta.
Meidän äitien pitää vetää yhtä köyttä.
Ruuhkavuosina nettikirjoittelu oli minulle hyvä henkireikä. Jotkut lukijat elivät jutussani mukana.
Nyt reviirini on paljon laajempi kuin nollavuoden alussa.
Vedän edelleen matalaa profiilia.
Tämä tyyli sopii minulle. Tosin aion laittaa seuraavalle matkalle jotain parempaa vaatetta ylleni.
Ostin Tokmannilta viime reissulle Polan collage-housut. Sain kuulla kunniani väärästä housuvalinnasta perhejuhlassa.
Sorruin tänään Lidlin munkkeihin ja suorat housut tuskin mahtuvat päälle vyötäröstä.
Myyjät olivat laittaneet herkut väärään hyllyyn ja sorruin tarjoukseen, joka kassalla olikin normaalilla hinnalla. Myyjä selasi tarjoukset kännykästään.
Elämäni on ihanaa. Ei sitä koskaan tiedä vaikka jollain reissulla tapaan uuden miehen, joka auttaa minua ranskan läksyissäni. Yksi ainut ehto on. En ole kiinnostunut suomalaisista miehistä. Ne on jo nähty.

• Tykkää

Yhteistyössä