kukaan järkevä mies ei halua lapsia. miksi sitten kaikki miehet haluaa perustaa perheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diane"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diane"

Vieras
:O muutamien treffien ja tapailujen jälkeen miehet kysyvät milloin aion perustaa perheen ja kuinka monta lasta haluan. olen 32-vuotias nainen enkä ole koskaan halunnut perustaa perhettä. tämä tieto saa kaikki miehet kaikkoamaan. olen aina halunnut miehen, joka on hellä ja rakastava, mutta ei näytä nappaavan.

Olen myös ihmetellyt miten lapsia halutaan mutta naimisiin ei uskalleta mennä ja sitoutua kumppaniin. Harvassa ovat täysijärkiset miehet jotka eivät halua lapsia. Se on vain biolginen tarve useimmille. Itse en myöskään alunnut lapsia enne 30 v mutta nyt 40 v olen ikionnellinen äiti. Löysin onneksi ihanan miehen joka halusi sitoutua täysillä ja tietty myös sen perheen. Mutta lapsia ei tosiaan kannata hankkia jos ei halua. On niistä sen verran työtäkin ja elämä muuttuu täysin.

[QUOTE="joku";27324826]Olen myös ihmetellyt miten lapsia halutaan mutta naimisiin ei uskalleta mennä ja sitoutua kumppaniin. Harvassa ovat täysijärkiset miehet jotka eivät halua lapsia. Se on vain biolginen tarve useimmille. Itse en myöskään alunnut lapsia enne 30 v mutta nyt 40 v olen ikionnellinen äiti. Löysin onneksi ihanan miehen joka halusi sitoutua täysillä ja tietty myös sen perheen. Mutta lapsia ei tosiaan kannata hankkia jos ei halua. On niistä sen verran työtäkin ja elämä muuttuu täysin.[/QUOTE]

niin ehkä miehet pelkäävät naimisiin menoa mutta lapset voi aina jättää naiselle oli se sitten vaimo, äiti tai anoppi. avioero on niin monimutkainen, rahaa ja aikaa vievä juttu. tiedä sitten. toisaalta ei ole hyvä sitoutua liian aikaisin.

[QUOTE="joku";27324826]Harvassa ovat täysijärkiset miehet jotka eivät halua lapsia. Se on vain biolginen tarve useimmille. [/QUOTE]

Olen totaalisen eri mieltä. Miehillä ei ole likikään samanlaista "tarvetta" lasten saamiseen kuin naisilla. Erittäin harvassa suhteessa (huom. en kirjoittanut, että ei koskaan) mies tekee ensimmäisenä aloitteen lasten hankkimisesta.

Kyllä mun kaveripiirin mieht ovat ihan itse halunneet lapsia. Omalle miehellekin oli elämän tärkeimpiä asioita. Älä yleistä jos et itse koe niin. Toki huomaa että mitä klouluttamattomampi mies niin sitä vähemmän haluaa sitouta ja hankkia lapsia.

[QUOTE="joku";27325060]Kyllä mun kaveripiirin mieht ovat ihan itse halunneet lapsia. Omalle miehellekin oli elämän tärkeimpiä asioita. Älä yleistä jos et itse koe niin. Toki huomaa että mitä klouluttamattomampi mies niin sitä vähemmän haluaa sitouta ja hankkia lapsia.[/QUOTE]

Missä minä kirjoitin, että miehet ylipäätään tai minä itse en haluaisi lapsia? Luetaan ensin ne tekstit, joita kommentoidaan, ok? :)

EDIT: Vai olinko itse sittenkin turhan hätäinen olettaessani, että kommentoit minun tekstiäni (joka siis on omasi yläpuolella)? :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27325019:
Olen totaalisen eri mieltä. Miehillä ei ole likikään samanlaista "tarvetta" lasten saamiseen kuin naisilla. Erittäin harvassa suhteessa (huom. en kirjoittanut, että ei koskaan) mies tekee ensimmäisenä aloitteen lasten hankkimisesta.

Minulla on naisena sama käsitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27325019:

olen jotakuinkin samaa mieltä kanssasi tästä. Enkä usko, että mies kokee ainakaan yhtä usein samanlaista huolta biologisen kellonsa tikittämisestä kuin nainen.

olen jotakuinkin samaa mieltä kanssasi tästä. Enkä usko, että mies kokee ainakaan yhtä usein samanlaista huolta biologisen kellonsa tikittämisestä kuin nainen.

Niin, ei tarvitse kokea huolta omasta kellostaan (isäksi kun voi tulla periaatteessa vaikka kuolemaansa saakka), mutta kyllä vähän iäkkäämmän miehen taitaa olla kuitenkin kohtuullisen hankalaa löytää itselleen hedelmällisessä iässä oleva kumppani. :)

Kyllä mie ajattelin että perhe perustetaan ja perheeseen kuuluu lapset.. On tietenkin sellaisia miehiä ja naisia joiden elämään lapset eivät sovi, mutta jotenkin ite aina ajatellut että he ovat hieman itsekkäitä sen vuoksi että haluavat olla sen oman elämänsä herroja eivätkä halua "holhota" ketään ;)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Olen tavannut useita jarkevia miehia, jotka joko eivat halua lapsia tai asia ei ole heille tarkea. Tama on apaut ensimmainen asia, jonka sanon treffikumppanille. En halua lapsia enka edes harkitse seurustelevani miehen kanssa. joka haluaa lapsia.

Kyllä mie ajattelin että perhe perustetaan ja perheeseen kuuluu lapset.. On tietenkin sellaisia miehiä ja naisia joiden elämään lapset eivät sovi, mutta jotenkin ite aina ajatellut että he ovat hieman itsekkäitä sen vuoksi että haluavat olla sen oman elämänsä herroja eivätkä halua "holhota" ketään ;)

Varmaan valtaosa ihmisista on itsekkaita lapsikysymyksessa. Haluaa tai ei, niin luultavammin itsekkaista syista. Ja se on ihan ok.

[QUOTE="northern soul";27325612]Varmaan valtaosa ihmisista on itsekkaita lapsikysymyksessa. Haluaa tai ei, niin luultavammin itsekkaista syista. Ja se on ihan ok.[/QUOTE]

Samaa mieltä tästä. Aika harva tehnee lapsia vaikkapa nyt isänmaan edun tai ihmislajin säilymisen vuoksi... :D

[QUOTE="northern soul";27325612]Varmaan valtaosa ihmisista on itsekkaita lapsikysymyksessa. Haluaa tai ei, niin luultavammin itsekkaista syista. Ja se on ihan ok.[/QUOTE]

Kerranhan täällä maapallolla eletään! Sitä voi joko elää itsenäistä elämää, matkustella paljon, tehdä mielekästä työtä ja harrastaa mielensä mukaan. Tai sitten voi kotona kasvattaa omia lapsia ja elää sitä tavallista perhe-elämää tietäen että oma suku tulee jatkumaan lapsien myötä.

Kerranhan täällä maapallolla eletään! Sitä voi joko elää itsenäistä elämää, matkustella paljon, tehdä mielekästä työtä ja harrastaa mielensä mukaan. Tai sitten voi kotona kasvattaa omia lapsia ja elää sitä tavallista perhe-elämää tietäen että oma suku tulee jatkumaan lapsien myötä.

Hei, eihän nämä ole ne kaksi mahdollisuutta? Onhan miljoona muutakin, eikö olekin?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27325625:
Samaa mieltä tästä. Aika harva tehnee lapsia vaikkapa nyt isänmaan edun tai ihmislajin säilymisen vuoksi... :D

kyllä minä ainakin olen ihan sillä ajatuksella lapseni tehnyt, että takaan ihmislajin säilymisen ja teen uusia veronmaksajia maallemme. :xmas:

Joskus olisi kyllä rentouttavaa ja ihanaakin, jos voisi ihan hetkellisesti peruuttaa tekemänsä ratkaisut. Siis halusin ja haluan perheeni ja lapsemme ovat olleet erittäin toivottuja ja tervetulleita, mutta silti.. voisin ihan hetkeksi välillä olla mielelläni perheetönkin. Itsekästä sekin kai.

Alkuperäinen kirjoittaja gösse;27325596:
Kertoo paljon naisen luonteesta jos tämä ei halua lapsia...

onko nainen tai mies huonompi jos hän ei halua lapsia? :O minulle on niin moni mies sanonut, että olen julma nainen, kun en halua lisääntyä.

Yhteistyössä