Kukaan käynyt silmien laserleikkauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillipöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hinnoista en muista mutta siis kaks kaveria on käyny. Molemmat olleet todella tyytyväisiä, ei kuulemma kadu hetkeäkään. Ja ilmeisesti toimenpidekään ei ollu ollu niin kamala kun mennessä ajatteli vaikkakin kuulemma aika inhan tuntunen kun silmää räplätään.. Hintansa väärti kuulemma =)

Olen käynyt muutama vuosi sitten ja tosi tyytyväinen olen ollut. Miinusta oli vajaa 3 molemmissa silmissä ja PRK-lasik siis tehtiin. Maksoi noin tonnin yhteensä. SIIS todella edullinen. Kuopiossa kävin Medilaserissa. Pari kolme päivää silmät olivat arat ja vetiset. Ei voinut juurikaan pitää auki. Mutta heti kun otin silmää suojaavat piilarit pois, niin tilanne helpottui. Sen jäkeen en ole laseja tarvinnut ja on kyllä elo paljon kätevämpää :)

Alkuperäinen kirjoittaja näkijä:
Olen käynyt muutama vuosi sitten ja tosi tyytyväinen olen ollut. Miinusta oli vajaa 3 molemmissa silmissä ja PRK-lasik siis tehtiin. Maksoi noin tonnin yhteensä. SIIS todella edullinen. Kuopiossa kävin Medilaserissa. Pari kolme päivää silmät olivat arat ja vetiset. Ei voinut juurikaan pitää auki. Mutta heti kun otin silmää suojaavat piilarit pois, niin tilanne helpottui. Sen jäkeen en ole laseja tarvinnut ja on kyllä elo paljon kätevämpää :)

Miten voi olla noin halpa? Onko hinnat muuttuneet muutamassa vuodessa vai onko täällä etelässä niin paljon kalliimpaa, kun mainostavat n. 1500e per silmä?? Toki eri lasereissa on eroja, selittäisiköhän se sen?

Pari kaveria on käynyt ja ovat todella tyytyväisiä. Meilläkin molemmat (siis minä ja mies) harkitaan kovasti.

Tup PRK on se edullisin vaihtoehto mutta on hinnat tosiaan tuosta nouseet. Itse kävin viime toukokussa Tallinnassa Laservisioonissa ja kyllä kannatti. Hinta oli 1600 Lasikilla kumpikin silmä ja siihen sisältyi se esitarkastus ja jälkitarkastuksissa saa käydä ilmaiseksi. Kaksi yötä meni Tallinnassa ja viime kesän silmät oli vähän valonarat ja kuivuutta oli, mutta tipat auttoi.
Olen todella tyytyväinen! Aivan mahtava henkilökunta tuolla.

Mulla oli suunnitelmissa muutama vuosi sitten, mutta siitä sairaalasta, josta asiaa kyselin, sanoivat ettei operaatiota tehdä jos on suunnitelmissa tehdä lapsia lähivuosina (tai jos on "just" synnyttänyt). Kun kuulemma raskausaika saattaa muuttaa näöntarkkuutta.

Jäinpä siis odottelemaan ns. aikaa Lasten Jälkeen. ;)

Pettynyt hei, kerro lisää, miten oli sulle suuri virhe??

Minä kävin vajaa 2 kk sitten, Femtolasikissa Mehiläisessä. Ja en ole sekuntiakaan katunut. Miinusta oli noin 3. Parin tunnin päästä leikkauksesta kävin kaupassa, katsoin illalla telkkaria ja seuraavana päivänä ajoin autoa.
Täysin kivuton. Silmätippoja pitää laittaa alussa usein, nyt laitan enää ehkä kaksi kertaa päivässä. Hämäränäön kanssa ei mitään ongelmia, ei alussa eikä nyt. Tuttuja on käynyt useita samassa paikassa ja kaikilla samanlaisia kokemuksia.

Rohkeasti vaan, elämänlaatu paranee uskomattoman paljon!

Kävin v.-07. Maksoi tonnin ja molemmat silmät siis. Miinusta oli toisessa -1 ja toisessa -0.75 eli pienet miinukset vain.
Toivuin hyvin ja näkö on nyt hyvä. Ekana talvena hämäränäkö oli huono mutta parani pian.
Suosittelen!

PS. raskaana ollessa tuntuu taas väliaikaisesti heikentyvän näkö mutta pärjää hyvin ilman laseja tms

Yhteistyössä