Kukaan saanut apua parisuhteeseen perheneuvolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaana

Vieras
Meillä aivan pattitilanne miehen kans. Mies ei pysty riitelemättä keskustelemaan mistään. Kaikki syy on minussa. Jos minä vaan pitäisin turpani kiinni enkä kyttäis hänen tekemisiää olis kaik hänen mielest ok.
Minä en jaksa.

Onko toivoa perheneuvolasta. Onko kukaan saanut suhdetta toimimaan tai apuja sieltä?

Ollaan käyty. Ymmärsin parin vuoden viiveellä vähitellen muutamia asioita, joita ne tädit yritti ottaa siellä esiin. Kannattaa varmaan mennä, jos vaan apua on tarjolla.

Meillä oli vähän väkivaltainen suhde, mutta asiat on muuttuneet. Ja se perheneuvolassa käynti oli alkua muutokselle.

Meitä ei suostuttu ottaan vastaan siellä, koska meillä oli "eri tavoitteet", eli minä halusin korjata suhteemme terapian(kin) avulla, mutta mies ei tiennyt, halusiko erota vai jatkaa. Terapeutti-täti totesi puhelimessa, että koska meillä on näin eri tavoitteet, ei terapiasta ole meille apua.

No, erottiin sitten. Vieläkin uskon, että meille olis terapiasta ollut apua. :(

Me käytiin seurakunnan perheneuvonnassa, kun meillä oli kriisi päällä. Saatiin apua..ollaan vielä yhdessä ja pikku kolmonen syntyi kuukausi sitten. Sossun perheneuvolaan kun soitin..niin ensi puhelussa olivat varaamassa meille neuvottelua miten lapset ja tapaamiset järjestetään....löin luurin kiinni...voi olla että ymmärsivät minut väärin tai minä heidät.

No onneksi perheneuvonnassa seurakunnalla ottivat asiani todesta ja pääsimme sinne ja tyytyväinen olen. Vaikka palvelu on seurakunnan palvelua, niin uskon asioita ei pohdittu niissä istunnoissa.