V
vierailija
Vieras
Kilttimiehen vaimo aikoo ehkä synnyttää kotimaassaan koska Suomen terveydenhuolto on nykyään mitä on. Onko kukaan täällä synnyttänyt muualla tällä tavalla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Varmaan molemmat voivat tehdä homman vaikeaksi. Ei pidä kuitenkaan unohtaa että synnyttäjä on ihminen tai että ensisynnyttäjä ei tiedä asioista juuri mitään. Sen sijaan kätilö on yleensä rautainen ammattilainen, jonka pitäisi kohdella ilmistä ihmisenä eikä minään liukuhihnalihana.Niin kuka tekee synnytyksen vaikeaksi,
Synnyttäjä vai avustaja?
SOTE on kriisissä. Se on yleisesti tunnettu tosiasia.Ehkä voitte samalla jäädä sinne, niin ei tarvitse valittaa Suomen oloista.
Tähän pätee sama asia kuin moneen muuhunkin työhön ja tapahtumaan, se joka ei tee sitä työtä on paras siihen työhön.Omiin kokemuksiin perustuen: vinkkejä Suomessa raskaana olevalle/synnyttävälle:
- Kun käyt ultrassa niin ilmoita etukäteen että toivot saavasi kuvia maha-asukista, muuten voi olla että jäät ilman!
- Ota ehdottomasti napakoru pois ennen ultraa, jos et halua kuunnella kiukuttelua ja huutoa!
- Pyydä epiduraali ajoissa ja soita kelloa tauotta ja vaadi saada se jos eivät meinaa sitä muuten antaa, muuten sanovat hetken päästä että ei sitä enää voida antaa.
- Kun sinuun pistetään epiduraali pidä huolta että se ei tapahdu supistuksen aikana, meillä pistäjä pisti piikillä lopulta omaan sormeensa.
- Jos luvattu perhehuone ei onnistukaan ja vaihtoehtona on iso ryhmähuone jossa 7 somalisynnyttäjää sukuineen huutaa, uhkaa lähteä heti kotiin puolison kanssa niin huone järjestyy.
Tai ehkä on unohdettu että potilas on myös asiakas?Tähän pätee sama asia kuin moneen muuhunkin työhön ja tapahtumaan, se joka ei tee sitä työtä on paras siihen työhön.
Työtä tekevät, tekevät myös ne virheet.
Sohvalla istuva katselija näkee ja tietää kuinka jääkiekko tulisi olisi tullut pelattua.
Jäällä pelaajat häviävät, tai (joskus) voittavat pelin.
Noi Lispen neuvot on kyllä asialliset ehkä viimeistä lukuun ottamatta.Tähän pätee sama asia kuin moneen muuhunkin työhön ja tapahtumaan, se joka ei tee sitä työtä on paras siihen työhön.
Työtä tekevät, tekevät myös ne virheet.
Sohvalla istuva katselija näkee ja tietää kuinka jääkiekko tulisi olisi tullut pelattua.
Jäällä pelaajat häviävät, tai (joskus) voittavat pelin.
Epäiletkö että huonompaan?Lissun synnytyksistä on melkein yhtä kauan kuin omista joten paljon on ehtinyt muuttua.
Soteuudistuksen jälkeen aivan varmasti.Epäiletkö että huonompaan?
Ainakin paikat on vähentynyt ja kätilöillä hirveä kiireEpäiletkö että huonompaan?
Joo, olin vaikea. Olen käynyt sairaalassa kolme kertaa. Synnyin ja kaksi kertaa itse synnyttämässä. Eiku oli yks polvenkorjaus, kun kävi pikku äksedentti rinteessä.Noi Lispen neuvot on kyllä asialliset ehkä viimeistä lukuun ottamatta.
Mikset voinut olla yhteisessä huoneessa?Joo, olin vaikea. Olen käynyt sairaalassa kolme kertaa. Synnyin ja kaksi kertaa itse synnyttämässä. Eiku oli yks polvenkorjaus, kun kävi pikku äksedentti rinteessä.
En oikein tykkää sairaaloista tai terkoista tms.
Minulle luvattiin oma perhehuone.
Jännä että sellainen järjestyi vasta kun aloin uhkailemaan kotiinlähdöllä, olisi sen kai voinut antaa uhkailemattakin.![]()
Siellä oli järkyttävä älämölö, huoneessa ramppasi vierailija ukkojakin ja minä siinä opettelin imettämään. Tuntui myös jotenkin turvattomalta olo koska olin puoliks taju kankaalla, kun vielä tokkurassa sektiosta. Minut nukutettiin koska puudutus sektiossa ei onnistunut.Mikset voinut olla yhteisessä huoneessa?
... miten pian synnytyksen jälkeen saitkikkulia?Siellä oli järkyttävä älämölö, huoneessa ramppasi ukkojakin ja minä siinä opettelin imettämään. Tuntui myös jotenkin turvattomalta olo koska olin puoliks taju kankaalka, kun vielä tokkurassa sektiosta. Minut nukutettikn koska puudutus sektiossa ei onnistunut.
Osaatko hiihtää?... miten pian synnytyksen jälkeen saitkikkulia?
... luistaako sun kanssa ku ladullaOsaatko hiihtää?
... luistaako sun kanssa ku ladulla
Onko tällaiset hulvattomuudet sinusta asiattomia?